printlogo


کد خبر: 238818تاریخ: 1400/7/12 00:00
اخبار

توفان سیستان ۱۲۲ نفر را راهی بیمارستان کرد
مدیرکل بحران استانداری سیستان‌و‌‌بلوچستان گفت: ۱۲۲ نفر در سیستان طی ۲ روز گذشته به دلیل عوارض ناشی از گردو‌‌غبار به مراکز درمانی مراجعه کردند که از این تعداد ۱۸ نفر بستری شدند. علیرضا شهرکی در گفت‌وگو با مهر، اظهار داشت: در این بازه زمانی ۱۲۲ نفر در منطقه سیستان به دلیل عوارض ناشی از گردوغبار به مراکز درمانی مراجعه کردند که از این تعداد ۱۰۴ نفر به صورت سرپایی درمان و ۱۸ نفر هم به دلیل شدت عارضه بستری شدند. وی بیماری‌های حاصل از گردوغبار را بیماری‌های قلبی، تنفسی، چشمی و تصادف عنوان کرد و گفت: پس از اعلام ستاد بحران، مراکز درمانی، پایگاه‌ها و بیمارستان‌های منطقه سیستان برای بروز هر گونه مشکلات احتمالی و افزایش آمار مراجعه‌کنندگان به صورت ۲۴ ساعته در آماده‌باش هستند. 
***
آزادی بیش از ۳ هزار زندانی غیرعمد در ۶ ماه گذشته
رئیس هیات‌مدیره ستاد دیه کشور گفت: در ۶ ماه گذشته ۳ هزار و ۶۸۹ نفر از زندان آزاد شده‌اند که از این تعداد ۱۴۷ نفر زن و ۳ هزار و ۵۴۲ نفر مرد بوده‌اند. سید‌اسدالله جولایی افزود: در ۶ ماهه گذشته ۵۱۶۲ نفر به ستاد دیه مراجعه کردند و با کمک‌های خودشان زندانیانی را آزاد کردند. وی عنوان کرد: ستاد دیه در ارتباط با صلح و سازش در سراسر کشور قدم‌های بسیاری برداشته است، بویژه در ارتباط با بحث اختلافات خانوادگی سعی شده است با ایجاد وحدت و محبت از طلاق جلوگیری شود. جولایی اظهار کرد: از سال ۶۹ تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار زندانی غیر عمد که بدهکار مالی بوده یا دیه حوادث رانندگی و کارگاهی داشتند، آزاده شده‌اند. 
***
واگذاری پروژه‌های شهر تهران به قرارگاه خاتم
رئیس شورای اسلامی شهر تهران از واگذاری پروژه‌های شهر تهران به قرارگاه خاتم خبر داد و گفت: تلاش ما این است پروژه‌های نیمه‌تمام را تمام و اعتبارات لازم آن را نیز تأمین کنیم. مهدی چمران در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به همکاری مدیریت شهری اعم از شورا و شهرداری با مجموعه سپاه، اظهار کرد: از ادوار گذشته مدیریت شهری همکاری نزدیکی را با سپاه و قرارگاه خاتم برای انجام پروژه‌های بزرگ در قالب مگاپروژه داشته است که این موضوع در شورای چهارم بسیار بیشتر بود. وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت قرارگاه خاتم در اجرای پروژه‌ها و مگاپروژه‌ها، قاعدتا شهرداری تهران تمایل زیادی برای واگذاری این پروژه‌ها به قرارگاه خاتم دارد، البته در کنار قرارگاه خاتم، از پیمانکاران واجد شرایط نیز استفاده می‌کنیم؛ به عنوان مثال در پروژه نیایش از یک پیمانکار بخش خصوصی استفاده کردیم که انصافا همکاری خوبی با مجموعه شهرداری داشت. رئیس شورای شهر تهران همچنین به اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در بخش‌های مختلف اشاره کرد و گفت: در حال حاضر اولویت‌بندی در این زمینه انجام شده است و ما تلاش داریم ابتدا خط 6 و 7 مترو را به اتمام برسانیم که بزودی نیز یک ایستگاه از خط 7 به بهره‌برداری خواهد رسید. 
***
تجلیل از مدارس موفق در امر به معروف و نهی از منکر
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌و‌پرورش با اشاره به برگزاری جشنواره مفلحون گفت: از مدارس، ادارات و ادارات کل آموزش‌و‌پرورش موفق در حوزه توسعه و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر تجلیل می‌شود. محمدرضا مسیب‌زاده هدف از برگزاری جشنواره مفلحون را توسعه و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دانش‌آموزی و فرهنگیان دانست و ادامه داد: براساس فراخوانی که در قالب جشنواره مفلحون به ادارات آموزش‌و‌پرورش کشور ارسال شده است، هر استان ۳ مدرسه برتر و ۳ اداره آموزش‌و‌پرورش برتر را براساس معیارهای اعلامی، انتخاب و به دبیرخانه جشنواره اعلام می‌کند. این مقام مسؤول با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه مجازی، افزود: فعالیت‌های قرآنی، عترت و نماز در مدارس کشور در سال گذشته همراه و همگام با دیگر فعالیت‌های آموزشی مدارس به صورت غیرحضوری در بستر فضای شاد دانش‌‌آموزی و در قالب ۱۷ پایگاه مجازی انجام شد. 
***
جریمه خودروهای متخلف توسط خودروهای دوربین‌دار پلیس راهور
کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: هر یک از خودروهای دوربین‌دار پلیس، روزانه ۷۰۰ تخلف ساکن را ثبت و عکسبرداری کرده و اعمال قانون انجام می‌دهند. سرهنگ رابعه جوانبخت درباره خودروهای ثبت‌کننده تخلف و آمار بالای ثبت تخلفات ساکن در شهر تهران اظهار کرد: پلیس راهور که از سال‌های قبل وظیفه اعمال قانون رانندگان متخلف را برعهده داشته، هم به صورت سنتی با تخلفات ساکن برخورد کرده و هم از ظرفیت دوربین‌های هوشمند که شبکه‌های معابر را کنترل می‌کنند، استفاده می‌کند. وی افزود: همکاران بنده در مرکز کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور تهران بزرگ، وقتی ببینند خودرویی در مکانی توقف کرده و آن محدوده به واسطه این تخلفات دارای بار ترافیکی است، اعمال قانون را به صورت مکانیزه انجام می‌دهند. جوانبخت بیان کرد: اعمال قانون، توسط خودروهای پلیسی که روی آنها دوربین‌هایی ثابت نصب شده نیز انجام می‌شود، این خودروها با حرکت در معابری که تخلفات ساکن در آنجا روی می‌دهد، از آنها عکسبرداری کرده و تخلفات زیادی را ثبت می‌کنند. این مقام انتظامی ادامه داد: این خودروهای مکانیزه می‌توانند تا 700 خودرو و راننده متخلف را جریمه کنند و مرتکبان تخلفات ساکن را مورد اعمال قانون قرار دهند. جوانبخت در پایان گفت: در واقع با 12 کد، این تخلفات مورد اعمال قانون قرار می‌گیرند و برخورد روزانه هر یک از این خودروها، با 700 تخلف صورت می‌گیرد. 

Page Generated in 0/0060 sec