printlogo


کد خبر: 238823تاریخ: 1400/7/12 00:00
اخبار

مرغداران نمی‌دانند تخم‌مرغ را به چه قیمتی عرضه کنند!
رئیس هیات‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با بیان اینکه قیمت ذرت در بازار آزاد به کیلویی ۷ هزار تومان رسیده است، گفت: مرغداران خواستار اعلام قیمت جدید تخم‌مرغ هستند. ناصر نبی‌پور با اشاره به تجمع هفته گذشته مرغداران مقابل وزارت جهاد کشاورزی گفت: به دنبال تجمع تولیدکنندگان، مسؤولان وزارت جهاد کشاورزی به آنان قول دادند سهمیه ذرت‌شان را تأمین کنند و در همین راستا ۶٠ درصد سهمیه ذرت شهریور مرغداران تخصیص داده شد. به گفته وی ۴٠ درصد سهمیه شهریور ذرت تولیدکنندگان قبلا تأمین شده بود اما سهمیه مهر هنوز مانده است. نبی‌پور از کندی بارگیری نهاده‌ها و تأخیر در رسیدن آن به دست تولیدکننده نیز انتقاد کرد و افزود: قیمت ذرت در بازار آزاد به کیلویی٧٠٠٠ تومان رسیده در حالی که نرخ مصوب آن ١٩٠٠ تومان است. وی میانگین قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ را در مرغداری ٢٢ هزار تومان اعلام کرد و درباره اینکه قیمت هر شانه تخم‌مرغ در بازار مصرف به حدود ۶٠ هزار تومان نزدیک شده است، افزود: قیمت هر شانه ۲ کیلویی تخم‌مرغ در مرغداری بین ۴٣ تا ۴۴ هزار تومان است. نبی‌پور با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی قیمت ١٩ هزار تومان را برای هر کیلوگرم تخم‌مرغ در مرغداری قبول دارد، ادامه داد: با این شرایط وقتی تخم‌مرغ به دست مصرف‌کننده نهایی برسد، قیمت آن حدود ۴۵ تا ۵٠ هزار تومان خواهد بود. وی با اشاره به افزایش چشمگیر قیمت مؤلفه‌های تولید افزود: قیمت کرایه‌های حمل نیز به طور وحشتناکی گران شده است. نبی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود از تعلل دولت در تعیین نرخ مصوب جدید تخم‌مرغ انتقاد کرد و ادامه داد: شرایطی به وجود آمده که تولیدکننده نمی‌داند محصول خود را به چه قیمتی عرضه کند و در همین راستا طی مکاتباتی که با مسؤولان مربوط داشتیم، خواستار اعلام نرخ جدید تخم‌مرغ شدیم. 
***
دلار به ٢٧ هزار و ۵۴١ تومان رسید
 قیمت هر دلار دیروز در صرافی‌های بانکی برای فروش به ٢٧ هزار و ۵۴١ تومان رسید. همچنین صرافی‌ها هر دلار را ٢۶ هزار و ٩٩۶ تومان خریداری می‌کردند. دیروز همچنین قیمت خرید یورو در صرافی‌های بانکی ٣١ هزار و ۵٣٣ تومان و قیمت فروش آن ٣٢ هزار و ١٧٠ تومان بود. 
***
قیمت انواع سکه و طلا کاهش یافت
هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید در بازار تهران دیروز با ۵۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز پیش از آن به ۱۱ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان رسید. سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد. همچنین دیروز نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۵۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۳ ‌میلیون و ۵۸۰ هزار تومان و سکه یک‌گرمی ۲ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان قیمت خورد. علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۵۹ هزار تومان رسید. قیمت هر مثقال طلا نیز ۵ میلیون و ۲۱ هزار تومان شد. 
***
معطلی 13 هزار تن برنج خارجی پشت گمرک
معاون فنی گمرک از توقف 13 هزار تن برنج خارجی پشت در‌های گمرک خبر داد و اظهار کرد: مسؤولان وزارت صمت و جهاد کشاورزی باید درباره آن تصمیم‌گیری کنند. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که افزایش قیمت برنج داخلی، گران شدن برنج خارجی را نیز به همراه داشته است و کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند ترخیص برنج‌های خارجی باعث کاهش قیمت در بازار مصرف می‌شود. در همین راستا مهرداد جمال‌ارونقی، معاون فنی گمرک در نامه‌ای به سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت خواستار اعلام نظر درباره محموله‌های برنج وارداتی شده که از نظر حقوقی تاریخ ورود آنها به کشور قبل از تاریخ ممنوعیت است. 
***
مغفول‌ماندن کسب درآمد از سایر اجزای مالیات
رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه ظرفیت مالیات باید مشخص شود، گفت:‌ هم‌اکنون نیز به دلیل کسب درآمد از مالیات بر ارزش افزوده، سایر اجزای درآمد مالیات مغفول مانده است. یازدهمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، اعضای ستاد، مشاوران و رؤسای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌‌ها با موضوع ظرفیت‌های منابع مالیاتی برگزار شد. سیدمسعود میرکاظمی با بیان اینکه اجزای درآمد مالیاتی باید مشخص شود، تصریح کرد: برای مشخص شدن اجزای درآمد مالیاتی باید مطالعه 10 ساله و کار کارشناسی علمی و دقیق شود تا جمع‌بندی مشخص و قابل قبولی به دست آید. وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های منابع مالیاتی مشخص شود، تصریح کرد: وقتی یک جزئی از منابع دریافت مالیاتی، درآمد کافی دارد، سایر اجزا به فراموشی سپرده می‌شود. همانطور که در گذشته نفت جزئی از مالیات بود و سایر اجزا فراموش شده بودند و وقتی قیمت نفت افزایش پیدا می‌کرد، درآمد مالیاتی نیز افزایش پیدا می‌کرد. هم‌اکنون نیز به دلیل کسب درآمد از مالیات بر ارزش افزوده، سایر اجزای درآمد مالیات مغفول مانده است. 
***
ابلاغ دستورالعمل نحوه محاسبه مالیات خانه‌های خالی
رئیس کل سازمان امور مالیاتی، دستورالعمل نحوه محاسبه مالیات خانه‌های خالی را به ادارات کل امور مالیاتی استان‌ها ابلاغ کرد. امیدعلی پارسا دستورالعمل نحوه محاسبه مالیات واحد‌های مسکونی خالی از سکنه را به ادارات کل امور مالیاتی شهر تهران و سایر استان‌ها ذیل ماده 54 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحیه 5 آذر 1399 ابلاغ کرد. 

Page Generated in 0/0070 sec