printlogo


کد خبر: 238827تاریخ: 1400/7/12 00:00
اخبار

بیانیه نمایندگان مجلس
هر گونه تغییرات ژئوپلیتیک منطقه خط قرمز ایران است
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای تصریح کردند: هر گونه تغییرات ژئوپلیتیک منطقه و تغییر در مرزهای کشورهای همسایه، خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است و ما در مقابل هر اقدام بیگانگان کوتاه نخواهیم آمد. در بخش دیگری از بیانیه نمایندگان ملت آمده است: «رابطه ما با مردم و کشورهای همسایه از جمله مردم مسلمان و کشور برادر جمهوری آذربایجان دیرینه و پایدار است. اختلاف افکنی‌های دشمنان و القائات جعلی رژیم اشغالگر اسرائیل این وحدت و برادری را نخواهد گسست. مردم ایران هرگز در مقابل تعرض به امنیت منطقه و مصالح کشور کوتاه نخواهند آمد. جمهوری اسلامی ایران، برادری و حسن‌همجواری با کشورهای همسایه از جمله با جمهوری آذربایجان را بارها به اثبات رسانده است. اظهارات تفرقه‌افکنانه و فتنه‌انگیز عده‌ای، خلاف حسن‌‌همجواری است و انتظار این است که آذربایجان هر چه زودتر با فتنه‌انگیزی‌ها مخالفت کرده و با رفتارهای تفرقه‌افکنانه مقابله کند».
***
«فرشاد مهدی‌پور» معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد شد
محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد دولت سیزدهم در حکمی، دکتر فرشاد مهدی‌پور را به سمت معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد و با مأموریت اصلی «بازآرایی ساختار رسانه‌ای کشور» منصوب کرد. «حمایت مادی و معنوی از مطبوعات و اصحاب رسانه»، «تقویت زیرساخت پایگاه‌‌های خبری و نشریات الکترونیک»، «پیگیری تدوین و تصویب نظام جامع رسانه‌‌‌ای کشور»، «توسعه مبادلات رسانه‌ای با سازمان‌های منطقه‌‌ای و بین‌المللی»، «بازطراحی ساختار معاونت متناسب با تحولات فضای مجازی و توجه به رسانه‌‌های اجتماعی» و «تکمیل نحوه اجرایی‌سازی مصوبه شورای عالی فضای مجازی درباره مقابله با اخبار جعلی» از جمله ماموریت‌هایی بود که وزیر فرهنگ و ارشاد در حکم انتصاب مهدی‌پور به آنها اشاره کرده است. 
فرشاد مهدی‌پور متولد ۱۳۵۷ است و در رشته‌های دکترای سیاست‌گذاری فرهنگی، کارشناسی ارشد ارتباطات اجتماعی و کارشناسی خبرنگاری تحصیل کرده است. وی مؤسس و سردبیر روزنامه صبح‌نو، عضو هیات‌مدیره خبرگزاری مهر و روزنامه‌های جام‌جم، صبح‌نو و تهران‌تایمز و سایت خبری فردا، مدیر خبرگزاری‌های خانه ملت و شانا (پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نفت)، سردبیر هفته‌نامه‌های پنجره، سروش‌هفتگی و آینده‌سازان، دبیر روزنامه‌های همشهری و خبر و خبرنگار روزنامه‌های قدس و جام‌جم و خبرگزاری فارس بوده است. مهدی‌پور همچنین مؤسس «مرکز مطالعات فضای مجازی» پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و رئیس پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی نیز بوده است. 
***
اسلامی در کمیسیون انرژی:
تا یک سال آینده استارت رآکتور  IR20 اراک می‌خورد
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس به نقل از رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: هدف این سازمان تولید 8 هزار مگاوات برق یا احداث نیروگاه هسته‌ای است، ضمن اینکه تا یک سال آینده استارت رآکتور IR20 اراک خواهد خورد. 
مصطفی نخعی در گفت‌وگو با فارس در تشریح جزئیات جلسه روز گذشته این کمیسیون اظهار داشت: در این نشست محمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی حضور داشت. وی افزود: از آنجا که باید بیشتر به مباحث صنعتی، حرفه‌ای، فنی و تخصصی صنعت هسته‌ای توجه شود و از نگاه صرف سیاسی و امنیتی به این موضوع پرهیز کرد، در این جلسه بر این موضوع تاکید و مقرر شد مباحث فنی و تخصصی بیشتر مورد بررسی قرار گیرد. سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه رئیس سازمان انرژی هسته‌ای ضمن ارائه و تشریح اهداف مورد نظر خود در حوزه هسته‌ای، برنامه‌هایی نیز درباره توسعه صنعت هسته‌ای ارائه و تولید سوخت نیروگاهی، انرژی، افزایش و متنوع‌سازی کاربرد پرتوها و تحقیق و توسعه را به عنوان 4 محور اصلی کار سازمان انرژی اتمی معرفی کرد، افزود: همچنین مقرر شد این محورها در اختیار کمیسیون قرار گیرد تا در جلسات بعدی به تفصیل مورد بررسی قرار گیرد. نخعی گفت: به گفته اسلامی هدف‌گذاری سازمان انرژی اتمی در حوزه تولید انرژی روی تولید 8 هزار مگاوات برق یا احداث نیروگاه هسته‌ای گذاشته شده است و به موازات آن برنامه مشخصی برای تولید سوخت نیروگاهی دارد. نخعی خاطرنشان کرد: رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین خبر داد تا یک سال آینده استارت رآکتور IR20  اراک خواهد خورد. وی با بیان اینکه متعادل کردن بهای برق اتمی مانند انرژی‌های تجدیدپذیر درخواست رئیس سازمان انرژی اتمی از کمیسیون انرژی بود، گفت: از آنجا که قیمت برق تجدیدپذیرها وضعیت بهتری نسبت به برق اتمی دارد، به همین دلیل درخواست ایجاد تعادل میان نرخ برق انرژی اتمی و تجدیدپذیرها مطرح شد تا به صرفه‌تر باشد. در واقع بهای برق باید اصلاح شود تا صرفه لازم را برای تولید برق هسته‌ای ایجاد کند. به گفته وی، تولید 8 هزار مگاوات برق هسته‌ای و تولید سوخت نیروگاهی نشان می‌دهد صنعت هسته‌ای در ایران به عنوان یک فن و تخصص در حال رشد است و به سمت تولید انرژی سوق داده شده است.

Page Generated in 0/0051 sec