printlogo


کد خبر: 238854تاریخ: 1400/7/17 00:00
اخبار

صعود ساروی و یوسفی به فینال کشتی فرنگی قهرمانی جهان
نمایندگان اوزان ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران راهی فینال رقابت‌های جهانی نروژ شدند. در ادامه رقابت‌های روز دوم کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۱ در اسلو پایتخت نروژ، محمدهادی ساروی در ۹۷ و علی‌اکبر یوسفی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم راهی دیدار فینال شدند. در وزن ۹۷ کیلوگرم، محمدهادی ساروی، دارنده مدال برنز المپیک در دیدار نیمه‌نهایی مقابل نیکولوز خاکلاشویلی، کشتی‌گیر گرجستانی‌الاصل از ایتالیا به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۵ بر صفر به برتری رسید و نخستین فینالیست ایران در این رقابت‌ها نام گرفت. ساروی پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس برابر آرتور سرگسیان از روسیه ۶ بر ۴ پیروز شد. وی در ادامه ملیا از گرجستان را ۹ بر یک برد و راهی نیمه‌نهایی شد. در میان غیبت نفرات مطرحی همچون موسی اولویف روس و آرتور الکسانیان ارمنستانی در این رقابت‌ها، دیگر دیدار نیمه‌نهایی این وزن میان چهره‌های نه چندان مطرح به نام‌های تریسی هانکوک از آمریکا و آلکس زوک از مجارستان برگزار شد که کشتی‌گیر مجاری به پیروزی رسید. همچنین علی‌اکبر یوسفی، نماینده وزن ۱۳۰ کیلوگرم ایران و دارنده مدال طلای زیر ۲۳ سال جهان، آخرین نماینده ایران در ۳ وزن دوم این رقابت‌ها بود که در مرحله نیمه‌نهایی برابر یاسمانی فرناندز، دارنده مدال برنز جهان از شیلی به روی تشک رفت و در پایان مقابل حریف قدرتمند خود با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید و راهی فینال شد. یوسفی پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس مقابل آواساپیان از ارمنستان ۶ بر یک پیروز شد. وی در دومین مبارزه و در یک‌چهارم نهایی مقابل اسکار مارویک از نروژ به سختی و با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید و راهی نیمه‌نهایی شد. 
رقابت‌های فینال و رده‌بندی اوزان ۵۵، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم این رقابت‌ها، امشب برگزار می‌شود.
 
* محمدعلی گرایی برنز گرفت
ملی‌پوش المپیکی کشتی فرنگی کشورمان در مسابقات جهانی نروژ مدال برنز گرفت. در ادامه دومین روز از مسابقات جهانی کشتی فرنگی، محمدعلی گرایی، کاپیتان تیم‌ ملی برای مدال برنز روی تشک رفت. این فرنگی‌کار کشورمان در ادامه مبارزات خود با «رومان ولاسوف» از روسیه دارنده طلای المپیک و جهان کشتی گرفت که در این مبارزه حساس 10 بر یک باخت اما با توجه به حضور ولاسوف در فینال گرایی این شانس را پیدا کرد در شانس مجدد رقابت کند. وی در ادامه به مصاف «تمرلان شادوکایف» از قزاقستان رفت و با نتیجه 9 بر صفر به برتری رسید. گرایی در مسابقه رده‌بندی نیز مقابل «تاماس لوای» از مجارستان قرار گرفت که باز هم با نتیجه 9 بر صفر پیروز شد و مدال برنز گرفت. 
***
فرانسه حریف اسپانیا در فینال لیگ ملت‌ها شد
تیم ملی فوتبال فرانسه به فینال لیگ ملت‌های اروپا راه یافت. تیم‌های ملی بلژیک و فرانسه در دومین دیدار مرحله نیمه‌نهایی لیگ ملت‌های اروپا، پنجشنبه‌شب برابر هم به میدان رفتند که خروس‌ها توانستند با وجود دریافت ۲ گل، ۳ بر ۲ حریف خود را از پیش رو بردارند و حریف اسپانیا در فینال شوند. یانیک کاراسکو در دقیقه ۳۷ و روملو لوکاکو در دقیقه ۴۰ توانستند بلژیک را پیش بیندازند ولی در ادامه، قهرمان جهان به خود آمد و توانست آب رفته را به جوی بازگرداند و ۳ بار دروازه حریف خود را باز کند. کریم بنزما، کیلیان ‌امباپه و تئو هرناندز گلزنان تیم دیدیه دشان بودند. به این ترتیب فرانسه برای کسب عنوان قهرمانی باید برابر اسپانیا قرار بگیرد و دیدار رده‌بندی نیز بین بلژیک و ایتالیا برگزار می‌شود.  
***
اولتیماتوم به ژاردیم؛‌ به پرسپولیس ببازی اخراج خواهی شد
روزنامه عربستانی نوشت بازی تیم فوتبال الهلال عربستان با پرسپولیس ایران، آخرین فرصت ژاردیم برای بقا در تیم سعودی است. به گزارش فارس، روزنامه مکه عربستان گزارش داد شروع ضعیف الهلال در فصل جدید لیگ عربستان باعث شده وضعیت سرمربی پرتغالی در تنگنا قرار گیرد. الهلال تا هفته ششم لیگ عربستان به 3 برد و 3 تساوی دست یافته و با 12 امتیاز در رده چهارم قرار دارد. بازی مقابل پرسپولیس در تاریخ 24 مهر به گفته روزنامه مکه آخرین فرصت ژاردیم برای ماندن در تیم الهلال است که اگر صعود به مرحله بعد رخ ندهد، او از این باشگاه اخراج خواهد شد. روزنامه مکه نوشت: با اینکه الهلال ژاردیم در خط دفاعی عملکرد خوبی دارد و توانسته با 6 گل خورده سومین خط دفاع برتر لیگ نام گیرد ولی این امتیاز کمکی به ژاردیم نکرده و سرمربی سابق موناکو هنوز نتوانسته توانایی‌های خود را اثبات کند. البته روزنامه مکه نوشت مصدومیت‌ها در تیم الهلال باعث شده عملکرد این تیم بشدت افت کند. این تیم اکنون 7 مصدوم دارد که بزرگ‌ترین آنها سالم الدوسری، آندره کوریلو و ماتئوس پریرا هستند. 

Page Generated in 0/0059 sec