printlogo


کد خبر: 238867تاریخ: 1400/7/17 00:00
شبکه تاکسیرانی تهران نونوار می‌شود

شبکه حمل‌و‌نقل عمومی در شهر تهران حال و روز خوبی ندارد و فرسودگی بخش‌های مختلف آن قابل لمس است. بر اساس آمار بیش از 78 هزار تاکسی در شهر تهران مشغول فعالیت هستند و 23 درصد از بار حمل‌و‌نقل عمومی در شهر را به دوش می‌کشند. با این وجود هم‌اکنون بخش عمده‌ای از شبکه تاکسیرانی با فرسودگی دست به گریبان است و این موضوع به عنوان یک چالش پیش روی مدیریت شهری قد برافراشته است. 
در همین راستا شهردار تهران از پرداخت کمک هزینه نوسازی ۱۰ هزار تاکسی خبر داده تا این نوید داده شود که در آینده نزدیک شبکه تاکسیرانی در تهران نونوار شود. 
شهردار تهران با اشاره به وضعیت کرونا در کشور و تهران گفت: متاسفانه از زمانی که کرونا به کشور و تهران وارد شد 500 نفر از رانندگان تاکسی بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌اند و باید به سمتی برویم که رانندگان تاکسی دغدغه معیشت، سلامت و امنیت شغلی را نداشته باشد. 
وی افزود: بر عکس همه جای دنیا که سهم تاکسی از حمل‌و‌نقل عمومی به طور میانگین ۴ درصد است، در ایران این سهم از حمل‌و‌نقل عمومی 8/23 درصد است. همچنین در حال حاضر ۷۸ هزار تاکسی در تهران داریم که ۶ هزار دستگاه از نوع ون است. 
زاکانی گفت: به طور میانگین تاکسی‌ها بعد از ۹ سال و ۴ ماه دچار فرسودگی می‌شوند و نیازمند رسیدگی بیشتری هستند. 
بر اساس آمار ارائه‌شده از سوی شهرداری تهران بالغ بر ۹۰ هزار نفر از طریق حوزه تاکسیرانی خدمت‌رسانی می‌کنند که این موضوع ضرورت رفع مشکلات، دغدغه‌ها و نیازها در ابعاد مختلف از جمله سلامت این افراد را در درجه بالایی از اهمیت قرار می‌دهد. 
شهردار تهران گفت: ما از ارائه بسته‌های تشویقی و کمک معیشتی به خانواده بزرگ تاکسیرانی حمایت کرده و در این باره برنامه‌های مهمی خواهیم داشت تا وضعیت زندگی تاکسیرانان بهتر شود. 
شهردار تهران با اشاره به ضرورت نوسازی ۱۰ هزار تاکسی گفت: نوسازی ناوگان تاکسیرانی در دستور کار قرار گرفته و در این زمینه سهم مربوط به شهرداری را هم پرداخت خواهیم کرد. 
وی تاکید کرد: به همان اندازه که خدمت‌رسانی به ناوگان تاکسیرانی را ضروری می‌دانیم، انتظار داریم تاکسیرانان نیز در جهت ارائه خدمت به مسافران الگویی برای ۴۰۰ هزار تاکسی اینترنتی باشند. 

Page Generated in 0/0057 sec