printlogo


کد خبر: 238868تاریخ: 1400/7/17 00:00
اخبار

اعلام جزئیات اجرای قانون «تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری»
معاون پرستاری وزارت بهداشت با تشریح آخرین جزئیات اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری گفت: اجرای این قانون توسط معاون اول ریاست‌جمهوری کلید خورد. به گزارش فارس، عباس عبادی با بیان اینکه قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری ۱۴ سال قبل در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، اظهار کرد: متاسفانه عملیاتی شدن، ابلاغ و تدوین آیین‌نامه سال‌‌ها طول کشید که عمدتا به تخصیص اعتبار و بودجه مربوط بود. وی ادامه داد: پس از فرمایشات سال گذشته مقام معظم رهبری در روز پرستار، خوشبختانه دولت و شورای عالی بیمه همراهی کردند و اوایل سال جاری مصوبات کامل شد و اجرای قانون تعرفه‌گذاری توسط معاون اول ریاست‌جمهوری کلید خورد. عبادی تصریح کرد: نکته‌ای که اکنون وجود دارد، بحث تخصیص اعتبار برای سال ۱۴۰۰ از سوی سازمان برنامه و بودجه است، چرا که این موضوع در بودجه عملیاتی سالانه پیش‌بینی نشده بود و تلاش بر این است با رایزنی بتوانیم در نیمه دوم این امر را عملیاتی کنیم اما می‌توانیم قول دهیم این امر به طور قطع در اعتبارات بودجه ۱۴۰۱ پیش‌بینی خواهد شد. معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان اینکه پرستارانی که عضویت رسمی، پیمانی، قراردادی و شرکتی دارند به‌ رغم اینکه شرح وظایف یکسانی داشته و در یک محیط مشترک فعالیت می‌کنند، تفاوت و شکاف حقوقی دارند، گفت: قرار بر این بود نیروهای شرکتی و قراردادی حداقل مشابه۸۰ درصد حقوق نیروهایی را که قرارداد رسمی دارند، اخذ کنند که این موضوع هم نیاز به پیگیری جدی دارد. 
***
تمدید اعتبار دفترچه‌های بیمه سلامت
سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران از تمدید اعتبار بیمه سلامت همگانی و روستاییان خبر داد. به گزارش فارس، به منظور استفاده از سامانه خدمات غیرحضوری می‌توان به آدرس https://www.bimehsalamatiranian. ir و https://eservices.ihio.gov.ir/esc مراجعه کرد. سیده‌مریم حسینی گفت: با توجه به اتمام اعتبار بیمه‌ای تعداد کثیری از بیمه‌شدگان در صندوق‌های بیمه روستاییان و سلامت همگانی در پایان شهریور سال جاری، اعتبار بیمه‌های فوق به مدت 3 ماه دیگر تمدید شد. وی افزود: مطابق دستور ستاد مرکزی سازمان برای پیشگیری از ایجاد ازدحام در دفاتر پیشخوان دولت و به دلیل شرایط خاص ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا و گسترش این بیماری، اعتبار دفاتر روستاییان و سلامت همگانی تا پایان آذر 1400 تمدید شده است. 
***
۵۳ دانشگاه ایران در میان دانشگاه‌های برتر جهان
با اعلام «رتبه‌بندی موضوعی تایمز ۲۰۲۲» ۴۱ دانشگاه ایرانی در علوم مهندسی و ۱۲ دانشگاه نیز در علوم کامپیوتر در میان ۱۱۸۸ دانشگاه برتر دنیا قرار گرفتند. به گزارش تسنیم، رتبه‌بندی موضوعی تایمز 2022 در ۲ موضوع علوم کامپیوتر و علوم مهندسی منتشر شد و 41 دانشگاه کشورمان در علوم مهندسی و 12 دانشگاه نیز در علوم کامپیوتر توانستند با کسب معیارها و شاخص‌های تعریف‌شده در میان دانشگاه‌های برتر جهان قرار بگیرند. در علوم مهندسی دانشگاه‌های صنعتی شریف، تبریز و صنعتی نوشیروانی بابل رتبه‌های اول تا سوم را در بین 41 دانشگاه کشورمان کسب کردند. در بین 12 دانشگاه برتر کشورمان در علوم کامپیوتر نیز دانشگاه‌های صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر و تهران اول تا سوم شدند. این رتبه‌بندی از 13 شاخص در قالب 5 معیار کلی آموزش، پژوهش، استنادها، وجهه بین‌المللی و ارتباط با صنعت بهره گرفته است. رتبه‌‌بندی تایمز یکی از مشهورترین نظام‌‌های رتبه‌‌بندی بین‌‌المللی دانشگاه‌هاست که نخستین‌بار سال 2004 با همکاری «تایمز» و «کیو اس» تحت عنوان رتبه‌بندی «تایمز-کیو اس» و از سال 2010 به بعد با همکاری مؤسسه «تامسون رویترز» منتشر شد. 
***
اعلام آمادگی جمعیت هلال‌احمر برای ارسال اقلام امدادی به پاکستان
رئیس جمعیت هلال‌احمر در پیامی به رئیس هلال‌احمر پاکستان از آمادگی این جمعیت جهت ارسال کمک‌های امدادی به این کشور خبر داد. کریم همتی در پیامی به «ابرار‌ الحق» رئیس هلال‌احمر پاکستان ضمن همدردی با خانواده‌های جانباختگان زلزله صبح پنجشنبه در پاکستان، از آمادگی این جمعیت جهت ارسال کمک‌های امدادی به این کشور خبر داد. وی نوشت: در نهایت تاسف خبر غم‌انگیز زلزله جنوب پاکستان را دریافت کردم که منجر به درگذشت شماری از هموطنان شما و همچنین مصدوم شدن برخی از شهروندان پاکستان شده است. از طرف «جمعیت هلال‌احمر ایران» مراتب همدردی خود را با خانواده‌های جان‌باختگان اعلام می‌دارم و برای حادثه‌دیدگان و مصدومان شفای عاجل آرزو می‌کنم. بدین وسیله آمادگی خود را برای اعزام تیم‌های واکنش سریع و ارسال اقلام امدادی بر اساس نیاز‌های منطقه و با هماهنگی «هلال احمر پاکستان» برای کاهش اثرات این حادثه اعلام می‌دارم. 
***
لکه‌گیری کرونایی در پایتخت با استقرار اتوبوس‌های واکسیناسیون
نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران بر استقرار اتوبوس در شهر برای واکسیناسیون تاکید کرد و گفت: استفاده از اتوبوس برای واکسیناسیون به لکه‌گیری کرونایی بویژه در مناطق جنوبی شهر کمک خواهد کرد. پرویز سروری درباره روند واکسیناسیون در پایتخت گفت: شهرداری در تلاش است با راه‌اندازی امکانات سیار زمینه را برای واکسیناسیون افراد بیمار، کهنسال و ناتوان که امکان رفت‌و‌آمد ندارند، فراهم کند. شهرداری برای اجرای واکسیناسیون همواره با ستاد ملی کرونا همکاری داشته و در تلاش است همه ظرفیت‌های خود را در اختیار این ستاد قرار دهد تا به مهار هر چه زودتر ویروس کرونا کمک کند.

Page Generated in 0/0050 sec