printlogo


کد خبر: 238880تاریخ: 1400/7/17 00:00
اخبار

سیدحسن نصرالله:
ایران ثابت کرد همپیمانی صادق و دوستی وفادار است
دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران ثابت کرد همپیمانی صادق و دوستی وفادار است. به گزارش پایگاه العهد، سیدحسن نصرالله در دیدار حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان از ایستادگی و حمایت دولت و ملت ایران از لبنان در دهه‌های گذشته تقدیر و تشکر کرد. نصرالله تاکید کرد: ایران ثابت کرد همپیمانی صادق و دوستی وفادار است که هر چقدر شرایط سخت باشد، دوستانش را ناامید نمی‌کند. 
دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین گفت ان‌شاءالله با همکاری همه، امیدهای زیادی برای خروج لبنان از بحران وجود دارد. حسین امیرعبداللهیان نیز بر مواضع ثابت ایران درباره لبنان و ایستادگی و حمایت از این کشور در تمام زمینه‌ها تاکید کرد. 
***
امیرعبداللهیان:
وقت خود را در مذاکرات وین تلف نخواهیم کرد
وزیر امور خارجه با بیان اینکه به مذاکرات وین باز خواهیم گشت و در حال نزدیک شدن به جمع‌بندی نهایی در دولت جدید هستیم، گفت: وقت خود را در مذاکرات تلف نخواهیم کرد. 
حسین امیرعبداللهیان در نشستی مطبوعاتی در پایان سفرش به بیروت در محل سفارت کشورمان در پاسخ به سؤالی درباره مذاکرات وین با اعلام این نکته که ما به مذاکرات وین باز خواهیم گشت، اظهار داشت: در حال نزدیک شدن به جمع‌بندی نهایی در دولت جدید (دولت سیزدهم) هستیم. 
وی یادآور شد: برای دولت جدید که دولت عملگرا و نتیجه‌گراست، بسیار مهم است که در مذاکرات منافع و حقوق ملت ایران به طور کامل تامین شود. وزیر امور خارجه کشورمان با تأکید بر اینکه ما وقت خودمان را در مذاکرات تلف نخواهیم کرد، گفت: برای ما مهم است که نشانه‌هایی از طرف مقابل از جمله آمریکا دریافت کنیم که نشان‌دهنده نیت جدی آمریکایی‌ها برای بازگشت کامل به تعهدات‌شان باشد. وزیر امور خارجه همچنین بیان کرد: ما رفتار آمریکایی‌ها را ملاک قرار می‌دهیم و این رفتار را اندازه‌گیری می‌کنیم و اگر رفتار آمریکایی‌ها مبتنی بر بازگشت کامل به تعهدات‌شان باشد، می‌توان نسبت به مذاکرات وین خوشبین بود. 
وی یادآور شد: البته ما در دولت جدید برنامه توسعه اقتصادی پایدار ایران را به عنوان مسیر اصلی توسعه کشور دنبال می‌کنیم و اجرا و پیاده کردن برنامه توسعه اقتصادی پایدار را به مذاکرات وین گره نخواهیم زد‌ و ‌ربط نخواهیم داد. 
امیرعبداللهیان همچنین در پاسخ به سؤالی درباره روند مذاکرات ایران و عربستان عنوان کرد که گفت‌وگوهای ایرانی و سعودی در مسیر درست خودش قرار دارد و افزود: نیازمند گفت‌وگوهای بیشتر هستیم و تا این مرحله به نتایج و توافقاتی رسیده‌ایم و ۲ طرف نسبت به اجرای توافقات در زمان مناسب خودش اقدام و اطلاع‌رسانی خواهند کرد. وی خاطرنشان کرد: ما از استمرار گفت‌وگوها و نتایج عملی که به نفع ۲ طرف باشد و به نفع منطقه خواهد بود، استقبال می‌کنیم. رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین یادآور شد: ما قطع‌کننده رابطه دیپلماتیک با عربستان سعودی نبودیم، این تصمیمی بود که عربستان سعودی چند سال پیش اتخاذ کرد. وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: مذاکرات موجود را سازنده می‌دانیم و امیدواریم ۲ طرف به نتایج مناسب نائل شوند. 
***
سرکنسول ایران در ارزروم:
اخبار مربوط به بسته شدن مرزهای تجاری ایران و ترکیه بی‌پایه است
سرکنسول ایران در ارزروم ترکیه گفت: اخبار مربوط به بسته شدن مرزهای تجاری ایران و ترکیه و ممنوعیت ورود کامیون‌های ۲ کشور کاملا بی‌پایه است. به گزارش ایسنا، سجاد سلطان‌زاده گفت: از ۱۶ مهرماه دروازه‌های مرزی سه‌گانه کشورمان با ترکیه جهت تردد مسافری نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی (ارائه گواهی واکسن و تست منفی PCR) به صورت دوطرفه بازگشایی شد. وی افزود: روزانه به طور معمول حدود ۹۰۰ کامیون از مرزهای ایران و ترکیه تردد می‌کنند و در حال حاضر این تردد به روال عادی در جریان است. 
سلطان‌زاده خاطرنشان کرد: آقای اوزجان آراش که خبرگزاری اسپوتنیک از نامبرده به عنوان رئیس انجمن توسعه روابط تجاری ترکیه و ایران یاد کرده و خبر ممنوعیت تردد کامیون‌ها در مرزهای ۲ کشور را به نقل از وی منتشر کرده بود، با انتشار پیامی اظهارات منتسب به خود را رسما تکذیب کرد و بر هدف انجمن خود مبنی بر کمک به توسعه تجارت بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه و خدمات چندین ساله‌اش در این راستا تاکید کرد. 
***
فرمانده نیروی دریایی سپاه:
برای انجام هر مأموریت سختی آماده‌ایم
دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه به مناسبت فرا رسیدن 16 مهر سالروز شهادت شهید مهدوی و همرزمانش و بزرگداشت روز نیروی دریایی سپاه پیامی صادر کرد. در بخشی از این پیام آمده است: «جمهوری اسلامی ایران مفتخر است ۲ نیروی دریایی مقتدر، پرتوان و هم‌افزا با ظرفیت راهبردی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش قهرمان جمهوری اسلامی ایران دوشادوش هم، با تبعیت محض از فرمانده معظم کل قوا، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (حفظه‌الله) و سلسله مراتب فرماندهی برای ایجاد امنیت پایدار در آب‌های سرزمینی و فراسرزمینی در خلیج‌فارس، دریای عمان و دریای خزر در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب، ایفای نقش می‌نمایند و اعلام می‌داریم برای انجام هر ماموریت سختی برای سربلندی ملت عزیز ایران اسلامی و حفظ عزت و کرامت آنان با آمادگی کامل، آماده جانفشانی و ایثارگری هستیم».

Page Generated in 0/0070 sec