printlogo


کد خبر: 238888تاریخ: 1400/7/18 00:00
اخبار

شمار حاضران در رقابت بین‌المللی اسکار به ۲۶ کشور رسید
۲۶ کشور تکلیف خود را برای حضور در اسکار نود‌و‌چهارم روشن کرده‌اند. به گزارش «وطن‌امروز»، تاکنون ۲۶ کشور نماینده خود را برای شرکت در رقابت بین‌المللی اسکار ۲۰۲۲ معرفی کرده‌اند که اسامی آثار در ادامه آمده است. کرواسی: «ترزا ۳۷» ساخته دانیلو سربدزیجا، مجارستان: «پسامرگ» ساخته پیتر برگِندی، اسرائیل: «بگذار صبح باشد» ساخته اران کولیرین، سومالی: «همسر گورکن» ساخته خذر آیدروس احمد، سوییس: «اولگا» ساخته الی گریپ، تایوان: «سقوط‌ها» ساخته چونگ مونگ‌هونگ، اسپانیا: «رئیس خوب» ساخته فرناندو لئون دی آرانوار، هلند: «درنگ نکن» ساخته شریف کورور، یونان: «حفار» ساخته گئورگیس گریگوراکیس، کره‌جنوبی: «فرار از موگادیشو» ساخته ریو سئونگ وان، کانادا: «پرنده‌های مست» به کارگردانی ایوان گربوویچ، ارمنستان: «آیا باد کم می‌شود» ساخته نورا مارتیروسیان، کلمبیا: «حافظه» ساخته اپیچاتپونگ ویراستاکول، پرو: «فرمانده قدرتمند» به کارگردانی هنری واله‌یو تورس، اوکراین: «جاده‌های بد» ساخته ناتالیا وروژبیت، قرقیزستان: «شامبالا» به کارگردانی آرتیکپای سویوندوکوف، آلبانی: «سه شیر در راه ونیز» ساخته جونید جرجی، ایرلند: «سرپناه» به کارگردانی شان بریتناش، اسلوونی: «سانرمو» به کارگردانی میروسلاو ماندیچ، اکوادور: «زیردریایی» ساخته آلفردو لئون لئون، آلمان: «من آدم تو هستم» ساخته ماریا شرادر، صربستان: «پناهگاه» ساخته ایوان ایکیچ، کوزوو: «کندو» ساخته بلرتا باشولی، مراکش: «تپش‌های کازابلانکا» ساخته نبیل عیوش، کامبوج: «ساختمان سفید» ساخته کاویچ نیانگ و لهستان: «ردی به جا نگذار» ساخته یان پ. ماتوشینسکی. گفتنی است، فهرست نهایی اسکار ۲۱ دسامبر منتشر و نامزدها در ۸ فوریه انتخاب می‌شوند. نودوچهارمین دوره اسکار ۲۷ مارس ۲۰۲۲ برگزار می‌شود. 
***
بازیگر «زخم کاری» به «خوشنام» پیوست
عباس جمشیدی‌فر به سریال «خوشنام» به کارگردانی علیرضا نجف‌زاده پیوست. به گزارش «وطن‌امروز» به نقل از روابط عمومی سریال «خوشنام»، تصویربرداری سریال «خوشنام» به تهیه‌کنندگی احمد زالی و به کارگردانی علیرضا نجف‌زاده که توسط محسن کیایی فیلمنامه اولیه‌اش نوشته شده بود همچنان ادامه دارد. فیلمنامه این سریال با قلم فهیمه سلیمانی در حال نگارش برای شبکه یک سیما است و هم‌اکنون در میدان قیام درحال تصویربرداری است. عباس جمشیدی‌فر که اخیرا با سریال «زخم کاری» در پلتفرم نمایش خانگی حضور داشت با کاراکتر فریدون، پارتنر «شهرام» با بازی هومن حاج‌عبداللهی در سریال «خوشنام» شد. «خوشنام» محصول فیلم و سریال شبکه یک است و در خلاصه داستان این سریال می‌خوانیم: از مکافات عمل غافل مشو، گندم از گندم بروید جو ز جو. هومن حاج‌عبداللهی، شهره لرستانی، فریده سپاه منصور، نیلوفر رجایی‌فر، محمدرضا داودنژاد، مهرداد ضیایی، ساناز سماواتی، الهه جعفری، سیامک ادیب، سلمان خطی، فرزاد حاتمیان، سیدرضا حسینی، پروین ملکی، مهری آل‌آقا بازیگران این سریال هستند. 
***
چهارمین سوگواره هنری اربعین تمدید شد
مهلت ارسال آثار به چهارمین سوگواره هنری اربعین که با هدف معرفی این رویداد جهانی به همت فرهنگسرای ارسباران و مسجدالمتقین تهران برگزار می‌شود، تمدید شد. 
به گزارش «وطن‌امروز» به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی- هنری منطقه 3، چهارمین سوگواره هنری اربعین با هدف معرفی این رویداد جهانی و گره زدن آن با مساله ظهور حضرت حجت(عج) به وسیله زبان رسای هنر و با موضوعات «اربعین و ظهور»، «زیبایی‌های راهپیمایی اربعین»، «دلتنگی و حسرت جاماندگان» و «ویروس کرونا» به همت فرهنگسرای ارسباران و مسجدالمتقین تهران برگزار می‌شود. 
«محدودیت‌های ناشی از کرونا» و «جاماندگی زیارت اربعین»، محورهای اصلی آثار این سوگواره است؛ در واقع این سوگواره تلاش می‌کند با زبان هنر حسرت جاماندگان را به تصویر بکشد. 
متون ادبی شامل شعر و دل‌نوشته، عکس و فیلم شامل فیلم کوتاه، نماهنگ و پادکست و همچنین بخش ویژه کودکان شامل شعرخوانی، مداحی و نقاشی برای سوگواره هنری اربعین در نظر گرفته شده است. 
مهلت ارسال آثار به این سوگواره تا سه‌شنبه 20 مهرماه تمدید شد. به بهترین آثار ارسالی جوایز ارزنده‌ای اعطا می‌شود. 
***
قول مساعد وزیر ارشاد برای تکمیل ساختمان فیلمخانه ملی
لادن طاهری، مدیر فیلمخانه ملی ایران از قول مساعد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تکمیل ساختمان فیلمخانه ملی پس از 20 سال خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز»، طاهری گفت: اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان یکی از نخستین برنامه‌های وزارتی از فیلمخانه ملی ایران بازدید کرده است نشان از اهمیت و جایگاه فیلمخانه در نگاه و اهداف وی دارد و باعث امیدواری است که با دستور مساعد او بزودی ساختمان جدید فیلمخانه ملی ایران (در باغ فردوس) که همسو با نیازهای رو به گسترش یک آرشیو ملی، طراحی و اجرا شده است و به دلایلی از جمله عدم تخصیص بودجه کافی برای به پایان رساندن مراحل پایانی کار، ناتمام مانده است، تکمیل شود و به بهره‌برداری کامل برسد. طاهری در پایان با بیان اینکه فیلمخانه ملی ایران از نظر قوت و غنای مجموعه ملی در میان کشورهای منطقه مقام اول را دارد، گفت: با در اختیار داشتن بیش از ۸۰ درصد تولیدات ملی کشور یکی از کامل‌ترین آرشیوهای جهان هم به حساب می‌آید.

Page Generated in 0/0057 sec