printlogo


کد خبر: 238889تاریخ: 1400/7/18 00:00
عزت‌الله مهرآوران درگذشت

عزت‌الله مهرآوران، بازیگر باسابقه تئاتر، سینما و تلویزیون شامگاه جمعه بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت. 
به گزارش «وطن‌امروز»، عزت‌الله مهرآوران، بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون جمعه‌شب ۱۶ مهرماه پس از چند روز ابتلا به کرونا در بیمارستان آتیه درگذشت. وی روز چهارم مهر به واسطه عوارض ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شد. 
مهرآوران در طول چند دهه فعالیت هنری هم بر صحنه تئاتر حضور داشته است و هم در سینما و تلویزیون. او در سینما با کارگردانان مختلفی چون رضا عطاران، محمدرضا هنرمند و ابراهیم حاتمی‌کیا همکاری داشته است که می‌توان به «آژانس شیشه‌ای»، «مومیایی3» و... اشاره کرد. 
مهرآوران همچنین در سریال‌های مختلفی در فضای کمدی و ملودرام به ایفای نقش پرداخته و نقش‌های به‌یادماندنی از خود به جا گذاشته است که از جمله آنها می‌توان به سریال «لیسانسه‌ها»، «دزد و پلیس»، «وضعیت سفید» و... اشاره کرد. 
مهرآوران در سریال‌های خانگی همچون «هیولا» و «می‌خواهم زنده بمانم» نیز به نقش‌آفرینی پرداخته بود و «ساخت ایران ۳» از آخرین پروژه‌های سریالی او بود. 
هژیر مهرآوران درباره تشییع پیکر زنده‌‌یاد عزت‌الله مهرآوران بیان کرد: تشییع پیکر زنده‌یاد مهرآوران روز دوشنبه ۱۹ مهرماه ساعت ۱۱ در قطعه هنرمندان بهشت‌زهرا(س) انجام خواهد شد. وی درباره علت فوت عزت‌الله مهرآوران نیز اظهار کرد: پدر به دلیل ایست قلبی و عفونت ریه ناشی از ویروس کرونا درگذشت. آخرین فیلم سینمایی که این بازیگر در آن ایفای نقش کرد، «خوابم می‌آد» ساخته رضا عطاران است. 
همچنین هوتن شکیبا که در ۲ سریال «لیسانسه‌ها» و «فوق‌لیسانسه‌ها» با مرحوم عزت‌الله مهرآوران همکاری داشته است و نقش پسر او را بازی کرده، در سوگ این بازیگر متنی صمیمانه و سوزناک منتشر کرد که در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفت.

Page Generated in 0/0058 sec