printlogo


کد خبر: 238898تاریخ: 1400/7/18 00:00
دور دنیا

پهپاد آمریکایی در خط مرزی عراق و سوریه ساقط شد
‌ کانال تلگرامی «صابرین‌نیوز»،‌ بعدازظهر دیروز گزارش داد یک پهپاد آمریکایی توسط سامانه‌های پارازیتی گروه‌های مقاومت عراق در مرز با سوریه ساقط شده است. این پهپاد آمریکایی در حال انجام مأموریتی خصمانه علیه نیروهای مقاومت بود که توسط سامانه‌های پارازیتی گروه‌های مقاومت سرنگون ‌شد. این منبع خبری در ادامه اضافه کرد: پهپاد مذکور پیش از ساقط شدن، یک موضع خالی از نیروی مقاومت عراق را هدف حمله قرار داده است. این گزارش در حالی منتشر شده است که منابع رسانه‌ای، بامداد دیروز از حمله یک پهپاد به مواضع گروه‌های عراقی در منطقه مرزی البوکمال سوریه خبر دادند. رسانه‌ها گزارش داده بودند یک فروند پهپاد ناشناس مواضع گروه‌های مقاومت عراقی در این شهر مرزی را هدف قرار داده‌اند اما سازمان حشدالشعبی عراق و طرف‌های رسمی این کشور، این خبر را تایید یا رد نکردند. خودروها و کامیون‌های نیروهای حشدالشعبی در اطراف البوکمال، اغلب هدف حملات پهپادی ناشناس قرار می‌گیرند و واشنگتن نیز ادعا می‌کند پهپادهای آمریکایی اقدام به چنین کاری نمی‌کنند. 
***
تشدید تنش‌ها بین روسیه و ناتو با اخراج دیپلمات‌ها
تنش‌ها بین روسیه و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که از سال ۲۰۱۴ پس از حوادث اوکراین و روی کار آمدن دولت غربگرا در این کشور آغاز شده بود و در سال‌های اخیر تداوم داشت با اخراج ۸ نفر از کارکنان مقر نمایندگی روسیه در ناتو در بروکسل وارد مرحله جدیدی شده است. مقام‌های روسیه اعلام کرده‌اند به اقدام ناتو مبنی بر اخراج کارکنان مقر نمایندگی این کشور در بروکسل پاسخ مناسب خواهند داد که در صورت تحقق آن، موج جدید تنش‌ها بین روسیه و پیمان آتلانتیک شمالی به وجود خواهد آمد. سازمان ناتو روز چهارشنبه ۸ نفر از نمایندگان روسیه در این اتحاد نظامی را اخراج و اعلام کرد آنها مخفیانه به عنوان افسران اطلاعاتی در بروکسل فعالیت می‌کردند. مسکو از سال ۲۰۱۴ تاکنون شاهد تداوم استقرار سامانه پدافند موشکی آمریکا در لهستان و رومانی در شرق اروپا و همچنین حضور موقت یا دائمی نظامیان ناتو در کشورهای بالتیکی استونی و لتونی هم‌مرز روسیه و لیتوانی همراه با مولداوی و گرجستان ۵ جمهوری سابق اتحاد جماهیر شوروی است. می‌توان گفت این روزها روابط ناتو و روسیه اگر در بدترین شرایط قرار ندارد اما با سرعتی چشمگیر در مسیری حرکت می‌کند که خیلی‌ها بابت آن ابراز نگرانی می‌کنند.  
***
مورخ صهیونیست: 
در جنگ حتمی آینده با 250 هزار موشک، اسرائیل را نابود خواهند کرد
«یوسی هلیوی» پژوهشگر و مورخ صهیونیست در یادداشتی در روزنامه «معاریو» نوشت: معادله پیشین که می‌گفت جنگ‌های اسرائیل در «میدان‌های دشمنان» رخ می‌دهد، تغییر کرده و بر اساس گزارش‌های امنیتی، جنگ بعدی در قلب این رژیم رخ خواهد داد. بر اساس این گزارش، هلیوی افزود بیشتر برآوردهای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد جنگ نابودکننده فراگیر از «گوش دان» تا «ایلات» درخواهد گرفت و تمام مناطق اسرائیل هدف شلیک هزاران موشک قرار می‌گیرد و علاوه بر آن حملات زمینی نیز به شهرک‌های صهیونیستی مرزی انجام خواهد شد. وی در ادامه نوشت برآوردهای امنیتی می‌گوید ۲۵۰ هزار موشک از انواع مختلف به فرماندهی ایران و گروه‌های فلسطینی، رژیم صهیونیستی را نشانه گرفته‌اند. روزانه ۳۰۰۰ موشک به شهرها، شهرک‌ها، فرودگاه‌های نظامی، بندرها، مسیرها، سامانه‌‌های کنترل از راه دور، پایگاه‌های ارتش و انبارهای سلاح ارتش شلیک خواهد شد. هلیوی تأکید کرد این جنگ فراگیر حتمی است اما زمان آن مشخص نیست و صراحتا باید گفت این جنگ منجر به نابودی «دولت اسرائیل» خواهد شد مانند همان تخریب‌هایی که در یک دهه اخیر در عراق، سوریه، لبنان، لیبی و یمن رخ داد. چندی پیش شبکه‌ای لبنانی گزارش کرد برآوردها در فلسطین اشغالی نشان می‌دهد حزب‌الله در لحظه می‌تواند به سوی فلسطین اشغالی موشک شلیک کند و اکنون ۱۴۰ هزار موشک در اختیار دارد و این امکان را دارد که در یک روز جنگی حدود ۳۰۰۰ موشک به سوی سرزمین‌های اشغالی شلیک کند.
***
نتیجه تقابل ارتش‌های تایوان و چین سقوط تایپه در کمتر از یک هفته
 رسانه روسی روز شنبه در تحلیلی نوشت ایالات متحده در حال بازی خطرناکی برای نشان دادن سیاست دفاع از تایوان مقابل چین است و توانایی این کشور در اجرای آن صفر است. 
به نوشته وبگاه شبکه خبری راشاتودی، تایوان دارای 165000 نظامی فعال و 6/1 میلیون سرباز ذخیره است که مجهز به میلیاردها دلار تجهیزات پیشرفته ارتش آمریکاست. در حالی که ارتش تایوان ممکن است روی کاغذ خوب به نظر برسد اما آمادگی لازم را برای واقعیات جنگی تمام‌عیار ندارد؛ همان‌طور که جهان در افغانستان آموخت اعداد قابل توجه روی کاغذ به طور خودکار به یک نیروی جنگنده قابل توجه در زمین تبدیل نمی‌شود. 
اگر چین تصمیم بگیرد به تایوان حمله کند، فرض کار این است که این کشور ارزیابی گسترده‌ای از شانس پیروزی خود مبتنی بر اطلاعات داشته است. چین می‌تواند پادگان‌ها و محل استقرار هر یگان اصلی رزمی زمینی تایوان را با دقت مشخص کند. چین قادر است پایگاه‌های لجستیکی مورد استفاده تایوان را در خط مقدم شناسایی کند. همه اینها در معرض بمباران گسترده نیروهای هوایی و موشکی بالستیک چین قرار خواهد گرفت. سپس هر یگان بازمانده از تایوان با وظیفه دلهره‌آور دفع یک حمله گسترده روبه‌رو خواهد شد که احتمالا شامل ترکیبی از نیروهای دوزیست و حمله هوایی است. 
 این شبکه خبری در خاتمه تحلیل خود نوشت واقعیت این است که تایپه در کمتر از یک هفته سقوط می‌کند.

Page Generated in 0/0052 sec