printlogo


کد خبر: 238902تاریخ: 1400/7/18 00:00
برداشت یکم از حضور مدیران جدید در استقلال
خروج موقت از بحران

زهـــره فلاح‌زاده:  این روزها تیم فوتبال استقلال در بی‌حاشیه‌ترین حالت ممکن به کارش ادامه می‌دهد؛ اتفاقی که در چند سال اخیر به موضوعی ناممکن تبدیل شده بود. مصطفی آجورلو در همان ابتدا با فرهاد مجیدی که از قراردادش هنوز ۲ سال مانده بود، یک فصل دیگر هم تمدید کرد تا به مربی خود نشان دهد پای اعتماد به او ایستاده و حالا سرمربی است که باید بدون داشتن دغدغه و با طیب خاطر به فکر رساندن تیمش به موفقیت باشد. 
هر چند در حال حاضر مشکل اصلی استقلال نداشتن یک زمین تمرین مناسب است و هر زمینی که مدیران اجاره می‌کنند، مقطعی است و کوتاه‌مدت اما حل شدن این مشکل می‌تواند جلوی بهانه‌های احتمالی آینده را بگیرد. 
از طرفی استقلال هنوز نتوانسته جای خالی مهدی قائدی، ستاره فروش رفته خود را پر کند. هر چند این روزها نام چند بازیکن خارجی در رسانه‌ها شنیده می‌شود اما تا این لحظه استقلال با بازیکنی به توافق قطعی نرسیده و اگر این اتفاق هم رخ دهد، تا به ایران بیاید، قرارداد منعقد شود و تمریناتش را شروع کند، هفته‌های اول لیگ را از دست داده است. حال باید دید مجیدی چه بازیکنی را در حد قائدی شکار می‌کند، چرا که او بهتر می‌داند تیم فصل گذشته‌اش متکی به مهاجم ریزنقش بوشهری‌اش بود و در نبود او خط حمله استقلال چندان زهردار نشان نداد. 
 
* به دنبال بازگرداندن چشمی
استقلالی‌ها باز هم سراغ روزبه چشمی، مدافع سابق خود رفته‌اند. بازیکنی که با رفتنش کمتر کسی از فراقش دلگیر شد اما حالا قرار است چشمی بار دیگر به ترکیب تیم بازگردد. این بازیکن در تیم «‌ام‌صلال» قطر عملکرد چندان خوبی نداشت و باید دید نسبت به فصول گذشته می‌تواند در استقلال عملکرد بهتری داشته باشد یا خیر. البته اینکه چشمی در خط هافبک به کار گرفته می‌شود یا دفاع هم محل سؤال است، چرا که استقلال بیشترین خرید این فصل خود را در دفاع انجام داده و در خط هافبک با کمبود بازیکن مواجه است. با رفتن ریگی و فرشید اسماعیلی، آبی‌ها به ۲ بازیکن جدید نیاز دارند که بتوانند خلأها را پر کنند. باید دید مجیدی علاوه بر مهاجم، به فکر خرید یک هافبک طراح هم هست یا خیر؛ هافبکی که استقلال حداقل در ۲ سال اخیر بشدت به آن نیاز داشته و اسماعیلی و رضاوند نتوانسته‌اند بازیکنانی یکنواخت و با صلابت در میانه زمین باشند. البته نمایش خوب امیرحسین حسین‌زاده در بازی‌های تدارکاتی و مقابل الهلال عربستان نوید ظهور یک پدیده جدید در استقلال را می‌دهد که می‌توان پشت مهاجم از او بازی گرفت. البته سخت است بتوان به بازیکن کم‌تجربه و کم‌‌سن و سال در دیدارهای بزرگ و مهم و در سال اول حضورش در تیمی مثل استقلال تکیه کرد. آبی‌ها کنار حسین‌زاده نیاز مبرم به یک بازیکن خلاق و باتجربه دیگر دارند. کمتر از ۱۰ روز دیگر لیگ بیست‌و‌یکم آغاز می‌شود و استقلال همچنان باید به فکر خرید جایگزین‌هایش باشد. 
از طرف دیگر آخرین صحبت‌های آجورلو با سایت باشگاه این پیام را به هواداران می‌دهد که از مجیدی و کادرش انتظار قهرمانی دارد. آجورلو از اعتماد کامل به سرمربی‌اش سخن گفته ولی در ادامه به او متذکر شده تا هفته ششم تیمش باید نتیجه دلخواه را گرفته باشد. انتظار مدیرعامل از مربی‌اش این است که پس از ۳ دوره حضور نصف و نیمه، حالا که تیم را خود او بسته، جز قهرمانی به چیز دیگری فکر نکند. مدیران و هواداران استقلال از مجیدی قهرمانی می‌خواهند و این اتفاق تنها در صورتی می‌افتد که او برخلاف سال‌های گذشته رمز اتحاد و همدلی را میان بازیکنان و کادر فنی و مدیریت باشگاه ایجاد کند. مجیدی تاکنون نتوانسته با مدیران ارتباط خوبی داشته باشد و هر بار کار تا جایی پیش ‌رفته که هم خود او و هم مدیرعامل از باشگاه کنار گذاشته ‌شده‌اند. دود این اتفاق نیز تنها به چشمان هواداران ‌رفت. خود فرهاد می‌داند این فصل، سال سرنوشت‌سازی برای او خواهد بود. اگر بی‌حاشیه جلو رود و نتیجه بگیرد، در تیم ماندنی خواهد شد و در صورت تکرار حواشی گذشته، زودتر از هر عضو دیگری به در خروجی نزدیک می‌شود. او خوب می‌داند در صورت لغزش استقلال به هر دلیلی، همگان سرمربی را متهم ردیف اول می‌دانند. بنابراین در تلاش است هم با مدیران در تعامل باشد و هم کمتر در فضای مجازی به فکر انتشار گزارش‌های پرحاشیه‌ باشد. 
باید به فرهاد اعتماد کرد و اجازه داد با آرامش، اتحاد و همدلی تیمش را روانه مسابقات کند. اگر خاطرش از مدیرانش راحت باشد، دیگر دلیلی برای نتیجه نگرفتن ندارد. باید صبر کرد تا تیم جدید مجیدی را در درون زمین مشاهده کرد. هواداران باید به او فرصت شکوفایی دهند و هفته‌های اول به او اعتماد کنند؛ هفته‌های اولی که چندان سخت هم نیست اما آنها بخوبی می‌دانند و از گذشته باید درس گرفته باشند که بازی‌های ابتدایی چقدر می‌تواند به قهرمان شدن یک تیم کمک کند. 
در چند فصل اخیر استقلال در بازی‌های نخست نتوانسته امتیازات خوبی کسب کند و هر چند در نیم‌فصل‌های دوم عملکرد مثبتی داشته اما به قهرمانی منجر نشده است. آبی‌ها به امتیازات این دیدارها نیاز دارند که هم بتوانند بحران را پشت سر بگذارند و هم هواداران‌شان با آرامش و بدون اعتراض امیدوار به آینده تیم‌شان باشند.

Page Generated in 0/0063 sec