printlogo


کد خبر: 238916تاریخ: 1400/7/18 00:00
رئیس‌جمهور با تأکید بر ضرورت حضور منظم و کامل کارمندان در ادارات، خواستار پاسخگویی و انجام امور مردم شد
مقابله با کرونا هوشمند می‌شود

مدیریت هوشمند بیماری کرونا کم‌کم در حال ورود به فاز اجراست تا با گذشت 20 ماه از ورود این ویروس منحوس به کشور، روش‌های سنتی مبارزه با این بیماری- که عموما زمینه‌ساز تعطیلی مشاغل می‌شد - به فراموشی سپرده شود و محدودیت‌ها بر افراد ناقل و کسانی که واکسن دریافت نکرده‌اند، متمرکز شود. 
از آنجا که کرونا تاکنون روند خدمات‌رسانی به مردم را مختل و بسیاری از مشاغل را با چالش رو‌به‌رو کرده، با نزدیک شدن به اجرای مدیریت هوشمند کرونا حالا دولت به دنبال حضور منظم و کامل کارکنان ادارات در محل کار است. 
در همین زمینه حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: رسانه‌های جمعی بویژه صداوسیما به اطلاع‌رسانی دقیق و اقناعی درباره ضرورت واکسیناسیون ادامه دهند و همچنان توصیه به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی با جدیت در دستور کار باشد. 
رئیس‌جمهور از بزرگان صاحب نفوذ و صاحب تریبون در جوامع محلی و استان‌های مختلف کشور خواست مردم را به واکسیناسیون تشویق و ترغیب کنند. 
حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به ضرورت فعال شدن کمیسیون نظارت بر اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: مصوبات ستاد باید به صورت دقیق و کامل اجرا شود و این نظارت شرط موفقیت است. 
رئیس‌جمهور همچنین با تبریک فرارسیدن ماه ربیع‌الاول گفت: در این ماه شاهد افزایش جشن‌ها و مراسم شادی از سوی مردم هستیم و لازم است از اجتماعات غیرضرور پرهیز یا در صورت ضرورت برگزاری مراسم، شیوه‌نامه‌های بهداشتی به طور کامل رعایت شود. 
رئیسی در ادامه با تاکید بر ضرورت توجه علمی و پژوهشی به افکار و سخنان جدید و ایده‌ها و نظرات نو و بسته نشدن باب پژوهش در حوزه درمان کرونا گفت: طب سنتی در زمینه مبارزه با بیماری‌ها، ایده‌ها و نظراتی دارد که وزارت بهداشت می‌تواند آنها را بررسی و راستی‌آزمایی کند. رئیس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه باید بتدریج به سمت بازگشایی حضوری مدارس حرکت کنیم، گفت: با گسترش و تکمیل واکسیناسیون شاهد آموزش حضوری در مدارس خواهیم بود. 
حجت‌الاسلام رئیسی همچنین با تاکید بر ضرورت حضور منظم و کامل کارمندان در ادارات برای پاسخگویی و انجام امور مردم گفت: طبق جدول رنگ‌بندی شهرها و با توجه به بهبود شرایط با گسترش واکسیناسیون، حضور کارکنان در ادارات به صورت کامل و در ساعت مقرر ضروری و لازم است. 
 
* چگونگی اجرای قرنطینه هوشمند
با اجرای قرنطینه هوشمند به جای اینکه محدودیتی برای مشاغل خاص و صاحبان مشاغل ایجاد شود، افرادی که از واکسیناسیون استقبال نکرده‌اند در یکسری فعالیت‌ها و تعاملات اجتماعی دچار محدودیت می‌شوند اما این محدودیت‌ها چگونه است؟ در این زمینه مسعود یونسیان، استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره «جزئیات قرنطینه هوشمند» گفت: این اقدام ارزشمندی است. با اجرای قرنطینه هوشمند به جای اینکه محدودیتی برای مشاغل خاص و صاحبان مشاغل ایجاد شود، افرادی که از واکسیناسیون استقبال نکرده‌اند در یکسری فعالیت‌ها و تعاملات اجتماعی دچار محدودیت می‌شوند. 
استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: موضوعی که وجود دارد این است که به نظر می‌رسد باید زمانی این موضوع را اجرایی کنیم که واکسن به اندازه کافی در اختیار افرادی که تقاضا و تمایل برای واکسن دارند قرار گرفته باشد و ۲ مرحله دوز را تزریق کرده باشند و ۲ هفته از واکسیناسیون آنها گذشته باشد. وی اضافه کرد: ‌بعد از این مدت خیلی مناسب است که محدودیت اجرا شود و این در راستای عدالت اجتماعی است و بر خلاف عده‌ای که می‌گویند این ناعادلانه است، اصلا اینطور نیست و بسیار عادلانه است. 
وی تأکید کرد: وظیفه دولت و حاکمیت صیانت از سلامت و معاش مردم است و این در گرو واکسیناسیون است و اگر کسی نخواهد از این روال تبعیت کند، طبیعی است که خود پذیرفته که نمی‌خواهد در تعامل اجتماعی حضور داشته باشد و باید محدود شود. 
 
* ۱۷۳ هموطن دیگر بر اثر کرونا جان باختند
در شرایطی که مدیریت بیماری کرونا در حال ورود به فاز جدیدی است، همچنان کرونا در روزهای پایانی خود در پیک پنجم، شمار زیادی از شهروندان را به کام مرگ می‌کشاند. بنا بر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، از ظهر جمعه تا ظهر شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۶۵۴ بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور شناسایی و یکهزار و ۲۸۶ نفر از آنها بستری شدند. به این ترتیب، مجموع بیماران «کووید-۱۹» در کشور به ۵ میلیون و ۶۹۱ هزار و ۶۳۴ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت ۱۷۳ بیمار «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۲۲ هزار و ۳۷۰ نفر رسید. خوشبختانه تاکنون ۵ میلیون ۲۰۱ هزار و ۵۱۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵ هزار و ۳۶۸ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. از سویی تاکنون ۳۳ میلیون و ۱۴۴ هزار و ۵۵۵ آزمایش تشخیص «کووید-۱۹» در کشور انجام شده است. همچنین در حال حاضر ۷ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۰۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۴۸ شهر در وضعیت زرد و ۸۵ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.
 

Page Generated in 0/0128 sec