printlogo


کد خبر: 238922تاریخ: 1400/7/18 00:00
اخبار

وزیر صمت:
تا ۱۴۰۴ صادرات لوازم خانگی۲ برابر واردات می‌شود
وزیر صنعت، معدن و تجارت روز شنبه در نشست هم‌اندیشی با تولیدکنندگان لوازم خانگی و بررسی اهداف و برنامه‌های این صنعت اظهار داشت: آمار‌ها نشان می‌دهد میزان صادرات تولیدات لوازم خانگی بسیار کمتر از واردات در این بخش است. رضا فاطمی‌امین با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که سال آینده شاهد رشد ۵۰ درصدی صادرات نسبت به واردات باشیم، خاطرنشان کرد: تراز مناسب در واردات و صادرات لوازم خانگی در سال ۱۴۰۲ هدف بعدی در این بخش است. وی با تاکید بر اینکه برخلاف رشد تولید در لوازم خانگی نسبت صادرات به واردات قابل دفاع نیست، افزود: این روند باید تا سال ۱۴۰۴ به رشد ۲ برابری صادرات نسبت به واردات منتج شود. وزیر صنعت با بیان اینکه در تنوع و میزان تولیدات لوازم خانگی در جایگاه مناسبی قرار گرفته‌ایم، تاکید کرد: باید توجه کرد که مسیر رشد و توسعه تولیدات ادامه پیدا کند و دچار روزمرگی در این زمینه نشویم. وی با بیان اینکه بنگاه‌ها باید در برنامه‌ها با وزارتخانه هم‌اندیشی داشته باشند، تصریح کرد: هر بنگاه باید اهدافی را برعهده بگیرد تا در بخش کلان وزارت صنعت مدیریت کند. 
***
توزیع گسترده تخم‌مرغ با قیمت شانه‌ای ۴۲۵۰۰ تومان
سرپرست معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: از ۱۷ مهر به طور گسترده تخم‌مرغ در سطح مراکز عرضه سراسر کشور با قیمت شانه‌ای ۴۲۵۰۰ تومان عرضه شد. حسین دماوندی‌نژاد اظهار داشت: تولید ماهانه تخم‌مرغ در کشور به حدود 100 هزار تن رسیده که این میزان از مصرف کشور کمی بیشتر است و به این ترتیب هیچ مشکلی در تامین تخم‌مرغ مورد نیاز کشور و حتی افزایش ذخایر وجود ندارد. سرپرست معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: اتحادیه سراسری مرغ تخم‌گذار هم توافقاتی برای واردات تخم‌مرغ از کشور ترکیه داشته که این واردات هم در حال انجام است. دماوندی‌نژاد تاکید کرد: با توجه به واردات و مازاد تولید، پیش‌بینی‌‌های لازم برای تامین افزایش تقاضای تخم‌مرغ هم صورت گرفته و به این ترتیب مشکلی در تامین مازاد تقاضای 6 ماهه دوم سال وجود ندارد. وی افزود: تمام تلاش‌مان این است که با حفظ تعادل بازار تخم‌مرغ آرامش به این بازار بازگردد. دماوندی‌نژاد با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تامین نهاده‌های دامی مورد نیاز واحد‌های تولید مرغ گوشتی و تخم‌گذار و همچنین دامداران، خاطرنشان کرد: با توجه به تلاش‌های صورت گرفته و تامین ارز مورد نیاز توسط بانک مرکزی، نیاز مرغداران به نهاده برای ماه جاری و آینده به طور کامل تامین شده است.  
***
سخنگوی گمرک:
تجارت خارجی در شهریور به ۲ برابر افزایش یافت
سخنگوی گمرک گفت: در شهریورماه امسال ۱۹ میلیون و ۸۴۱ هزار تن کالا بین ایران و کشورهای جهان تبادل شد که نسبت به مرداد ۱۳۵ درصد در وزن و ۹۸ درصد در ارزش رشد داشته است. سیدروح‌الله لطیفی، سخنگوی گمرک اظهار داشت: سرجمع تجارت غیرنفتی کشور در رویه‌های صادرات و واردات در ششمین ماه سال ۱۴۰۰ از لحاظ وزنی ۱۹میلیون و ۸۴۱ هزار تن به ارزش ۱۰ میلیارد و ۶۳۵ میلیون دلار بوده است که سهم صادرات در این ماه (۳۱ روز)، ۱۴ میلیون و ۵۲۲ هزار تن به ارزش 4 میلیارد و ۱۴۵ میلیون دلار بوده است که نسبت به صادرات کشور در شهریورماه سال ۹۹ از لحاظ وزنی ۷۵ درصد و از لحاظ ارزش نیز رشد ۵۶ درصدی داشته است. وی افزود: صادرات کشور در شهریورماه نسبت به مردادماه امسال با رشد ۱۰۳ درصدی در وزن و ۲۵ درصدی در ارزش همراه بوده است. لطیفی درباره مقاصد کالاهای ایرانی در شهریورماه گفت: ترکیه با 5 میلیون و ۸۳۹ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۲۰۲ میلیون دلار با رشد هزار و ۵۱۲ درصدی در وزن و ۵۵۳ درصدی در ارزش نسبت به ماه گذشته و رشد یکهزار و ۴۲۰ درصدی در وزن و ۶۹۶ درصدی در ارزش نسبت به شهریور سال گذشته در رتبه نخست قرار گرفت. بعد از ترکیه، عراق با یک میلیون و ۸۶۳ هزار تن کالا به ارزش ۶۷۷ میلیون دلار با رشد ۳۰ درصدی در وزن و ۱۹ درصدی در ارزش نسبت به شهریور سال ۹۹ و رشد ۷۲ درصدی در وزن و ۸۶ درصدی در ارزش کالاهای صادراتی ایران نسبت به مردادماه در رتبه دوم قرار دارد. 

Page Generated in 0/0058 sec