printlogo


کد خبر: 238926تاریخ: 1400/7/18 00:00
اخبار

پیام رهبر انقلاب در پی حادثه مصیبت‌بار انفجار در مسجدی در استان قندوز افغانستان
مسؤولان افغانستان عاملان خونخوار این جنایت را مجازات کنند
در پی حادثه مصیبت‌بار انفجار در مسجدی در استان قندوز افغانستان و جان ‌باختن تعداد زیادی از مردم نمازگزار، حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در پیامی بر مجازات عاملان این جنایت بزرگ و جلوگیری از تکرار چنین فجایعی تأکید کردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
حادثه‌ تلخ و مصیبت‌بار انفجار در مسجد منطقه خان‌آباد استان قندوز که به جان ‌باختن جمع زیادی از مؤمنان نمازگزار انجامید، ما را داغدار کرد. از مسؤولان کشور همسایه و برادر افغانستان جدا انتظار می‌رود عاملان خونخوار این جنایت بزرگ را به مجازات برسانند و با تدابیر لازم از تکرار چنین فجایعی جلوگیری کنند. از خداوند متعال رحمت و علو درجه برای شهیدان این حادثه و شفای عاجل برای آسیب‌دیدگان و صبر و سکینه برای کسان و بازماندگان آنها مسألت می‌کنم. 
 
* تأکید رهبر انقلاب بر ارتقای سطح خدمتگزاری در نیروی انتظامی
همچنین رهبر حکیم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت هفته نیروی انتظامی، این نیرو را از ستون‌های امنیت در کشور خواندند و با تقدیر از کمک نیروی انتظامی به دستگاه‌های متصدی خدمات مردمی از جمله در مقابله با کرونا، بر ارتقای سطح خدمتگزاری و انجام وظیفه در این نیرو تأکید کردند. متن پیام فرمانده معظم کل قوا به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
نیروی انتظامی یکی از ستون‌های استوار امنیت در کشور است. این نقش ارزشمند، در سال‌های اخیر برجستگی بیشتری یافته است. همکاری و کمک به دستگاه‌های متصدی برخی خدمات مردمی، مانند آنچه در تعامل با ستاد ملی مقابله با کرونا دیده شد نیز جنبه دیگری از ارزش‌های این سازمان است. همه در نیرو- بویژه مسؤولان و مدیران- باید تلاش کنند سطح خدمتگزاری و انجام وظیفه را ارتقا دهند و با کارکرد خود، قدر نیروی انتظامی را نیز در چشم عموم مردم ارتقا بخشند.
***
رئیس‌جمهور: 
تداوم اقدامات تروریستی در افغانستان پروژه آمریکاست
رئیس‌جمهور در پیامی با تسلیت شهادت و جراحت جمع زیادی از مردم بی‌گناه افغانستان در یک اقدام تروریستی، تاکید کرد:  این جنایت که با هدف اختلاف‌افکنی بین مسلمانان انجام شد به دست کسانی صورت پذیرفت که ماهیت ضدانسانی و ضددینی آنها بر همگان آشکار است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، در متن پیام سیدابراهیم رئیسی آمده است: شهادت و جراحت جمع زیادی از مردم بی‌گناه افغانستان که در مکانی مقدس به عبادت مشغول بودند را به ملت افغانستان و همه جامعه بشری تسلیت عرض می‌کنم. این جنایت که در ابتدای ماه ربیع، ماه وحدت بین مسلمانان ولی با هدف اختلاف‌افکنی بین مسلمانان انجام شد، به دست کسانی صورت پذیرفت که ماهیت ضد‌انسانی و ضددینی آنها بر همگان آشکار است. بر کسی پوشیده نیست که رشد و نمو این جریان تروریستی تکفیری، با حمایت‌‌ها و برنامه‌‌‌های آمریکا صورت پذیرفته است و این کشور در سال‌های اخیر، شرایط را برای گسترش فعالیت جنایتکاران داعشی در افغانستان تسهیل کرده و مانع ریشه‌کنی آنها شده است. اینجانب با ابراز نگرانی از تداوم اقدامات تروریستی و ترکیب فتنه مذهبی با فتنه قومی که بخشی از پروژه امنیتی جدید آمریکا برای افغانستان است تاکید می‌کنم جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته، آماده حمایت‌‌‌های همه‌جانبه از خواهران و برادران افغانستانی است و امیدواریم با هوشیاری گروه‌‌های افغان و تشکیل دولتی فراگیر، بخش بزرگی از این نقشه، خنثی شده و ان‌شاء‌الله مردم افغانستان بتوانند روی آرامش را ببینند. 
***
خطیب‌زاده: 
آمریکا نیازمند کلید ورود به مذاکرات برجامی است
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در جایگاهی نیست که درباره ایران صحبت کند، درباره مذاکرات وین گفت: این آمریکاست که می‌خواهد به اتاق مذاکرات بازگردد؛ پس نیازمند کلید ورود است. به گزارش فارس، «سعید خطیب‌زاده» در گفت‌وگو با فرانس ٢٤ در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات اخیر وزیر امور خارجه ایران درباره از سرگیری مذاکرات وین در آینده نزدیک، اظهار داشت: دولت جدید در حال مرور تمام جزئیات گفت‌وگوهای صورت‌گرفته در جریان ۶ دور مذاکرات در دولت گذشته است و طبعا در این راستا سوالاتی دارد و می‌خواهد بررسی کند؛ اینکه کمبودها چه بوده و مجموعه ویژگی‌ها و نتایج آن گفت‌وگوها مورد بررسی قرار می‌گیرد. سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: همچنین ما به دنبال تدوین دقیق موضوعاتی هستیم که باید در دور بعدی گفت‌وگوها به شکل مناسبی به آنها پرداخته شود. مهم‌ترین موضوع، برداشتن تمام تحریم‌هایی است که پس از خروج یکجانبه ترامپ از برجام علیه ایران اعمال شده است. خبرنگار از خطیب‌زاده پرسید آیا شرط شما برای حضور بر سر میز مذاکره برداشته شدن تمام تحریم‌های مورد اشاره است؟ که وی پاسخ داد: صحبت از پیش شرط در این زمینه نیست. در واقع ایران و گروه ۱+۴ همگی اعضای برجام هستند و این آمریکاست که می‌خواهد به اتاق مذاکرات بازگردد؛ پس نیازمند کلید ورود است و این کلید در واقع همان توانایی پاسخگویی این کشور به خواست کشورهای ۱+۴ و ایران است. سخنگوی دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهم، برداشتن تمام تحریم‌هایی است که اعمال شده یا مجددا برقرار شده و یا تحت عناوین دیگری از سوی دولت ترامپ علیه ایران اتخاذ شده است و همچنین تضمین این موضوع که مجددا شخص دیگری در آمریکا این توافق را نقض نخواهد کرد. خطیب‌زاده همچنین گفت: اگر بخواهم شفاف و صریح بگویم، دولت جدید در آمریکا عملا سیاست‌ها و رهیافت‌های خود را در قبال ایران تغییر نداده است. 

Page Generated in 0/0059 sec