printlogo


کد خبر: 238959تاریخ: 1400/7/19 00:00
اخبار

اجرای طرح ملی بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اجرای طرح ملی بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر با کمک ۳۰۰۰ میلیارد تومانی دولت خبر داد. حجت عبدالملکی در صفحه شخصی‌اش در توئیتر نوشت: وزارت مردم در دولت سیزدهم به دنبال تحقق تامین اجتماعی فراگیر و گسترش بیمه‌های اجتماعی تا پایین‌ترین دهک‌های اقتصادی است. وی افزود: گام اول با اجرای طرح ملی بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر با کمک ۳۰۰۰ میلیارد تومانی دولت حاصل شده است. طرح ملی بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در روز «روستا»ی سال ۹۹ ارائه شد اما به دلیل اینکه سهمی در بودجه به این طرح تخصیص نیافته بود، وارد مرحله عملیاتی نشد. ۱۴۰۰، سال تغییر دولت بود و پس از آنکه رؤسای ۳ قوه در جلسه‌ای مشترک با رهبری دیدار کردند، ایشان بر لزوم برخورداری تمام آحاد از پوشش بیمه تاکید کردند. پس از این دیدار اقدامات لازم انجام شد تا شرایط عملیاتی شدن طرح در سریع‌ترین زمان ممکن فراهم شود. بدین ترتیب صندوق عشایر و روستاییان با کمک و مساعدت سازمان برنامه و بودجه، معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست‌جمهوری، کمیته امداد، سازمان بهزیستی، مرکز ملی فرش ایران، سازمان جهاد کشاورزی و سازمان امور عشایر توانست این طرح را به مرحله اجرا برساند. 
در همین راستا و به مناسبت روز ملی روستا مراسم اجرای طرح ملی بیمه اجتماعی خانوارهای روستایی و عشایری فردا (امروز دوشنبه) با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار خواهد شد. علی شیرکانی، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اعلام کرد ۱۹ مهر (امروز) فاز اجرایی طرح ملی بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آغاز می‌شود و در فاز اول یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر از اقشار محروم و روستایی بیمه رایگان از سوی دولت دریافت می‌کنند. 
***
افزایش دمای تهران از امروز
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران از امروز افزایش دما در این استان پیش‌بینی می‌شود. به گزارش ایسنا، بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران طی 5 روز آینده آسمانی صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد و تا چهارشنبه (۲۱ مهر) در مناطق پرتردد در بعضی ساعات همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود. همچنین از امروز افزایش دما مورد انتظار است. 
***
رونمایی از خدمات هوشمند جدید پلیس
در مراسمی که دیروز به مناسبت هفته ناجا در مقر مرکزی نیروی انتظامی برگزار شد، برخی خدمات هوشمند و جدید نیروی انتظامی با حضور فرمانده ناجا و وزیر ارتباطات رونمایی شد. این خدمات در محورهای کلی صدور پروانه کسب و کار الکترونیک اماکن و اصناف، گشت هوشمند انتظامی، توسعه تبادل الکترونیک پرونده‌های قضایی با قوه‌ قضائیه، تحقیق غیرحضوری و تصویری آنلاین از متهمان و خدمات جدید در نرم‌افزار «پلیس من» است. در حوزه خدمات جدیدی که به نرم‌افزار «پلیس من» اضافه شده است، مواردی چون توسعه سامانه شماره‌گذاری اینترنتی خودرو، ثبت و رصد اینترنتی گذرنامه، سامانه ترخیص اینترنتی خودرو، ثبت فقدان گذرنامه، سامانه ثبت سرقت وسایل نقلیه، استعلام وسایل نقلیه مکشوفه، استعلام وضعیت پرونده‌های انتظامی، سامانه ثبت‌نام و آزمون اینترنتی آیین‌نامه رانندگی و استعلام وضعیت پرونده‌های انتظامی قرار دارد. این خدمات در لیست خدمات جدید نرم‌افزار «پلیس من» قرار گرفته و کاربران می‌توانند با مراجعه به آن، این خدمات را دریافت کنند. در حوزه توسعه تبادل الکترونیکی پرونده با دستگاه قضا نیز اقداماتی انجام شده و تحقیق غیرحضوری و برخط از متهمان نیز اجرایی شده که بزودی با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و بنا بر اعلام مسؤولان ناجا در سراسر کشور اجرایی خواهد شد. 
***
ارائه خدمات منوط به ارائه کارت واکسیناسیون است
رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیر سازمان بهزیستی با بیان اینکه مراکز روزانه آموزشی- توانبخشی سالمندان، بیماران روانی مزمن، حرفه‌آموزی، کارگاه‌های حمایتی و پشتیبانی شغلی از ۱۵ آبان‌ماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجاز به فعالیت مطابق شرایط عادی هستند، گفت: ارائه خدمات منوط به ارائه کارت واکسیناسیون است. محمد نفریه گفت: با برطرف شدن موانع واکسیناسیون عمومی در مقابله با «کووید-۱۹»، مراکز فوق‌الذکر باید از به‌کارگیری نیروهای فاقد کارت واکسیناسیون در مراکز تحت پوشش خودداری کنند. وی با بیان اینکه تمام مدیران مراکز موظفند برای حفظ سلامتی مجموعه تحت سرپرستی خود از واکسیناسیون کامل (۲ دوز) کارکنان تا نیمه آبان‌ سال جاری اطمینان حاصل کنند، افزود: مراکز روزانه آموزشی توانبخشی سالمندان، بیماران روانی مزمن، حرفه‌آموزی، کارگاه‌های حمایتی و پشتیبانی شغلی از ۱۵ آبان‌ماه با رعایت پروتکل بهداشتی مجاز به فعالیت مطابق شرایط عادی هستند اما ارائه خدمات منوط به ارائه کارت واکسیناسیون است و در غیر این صورت افراد واکسینه پشت‌ نوبت جایگزین افراد واکسینه نشده می‌شوند. 
***
ورود۶ میلیون دوز واکسن کرونا به کشور
بیست‌وچهارمین محموله واکسن کرونای تهیه‌شده از سوی جمعیت هلال‌احمر حاوی ۶ میلیون دوز واکسن دیروز در فرودگاه امام خمینی(ره) به وزارت بهداشت تحویل شد. کریم همتی، رئیس جمعیت هلال‌احمر از ورود ۱۸ میلیون دوز واکسن به کشور در قالب ۳ محموله طی هفته جاری توسط این جمعیت خبر داد و گفت: با مدیریت معاون اول رئیس‌جمهوری و همکاری و همراهی وزارت بهداشت، وزارت امور خارجه، بانک مرکزی و گمرک، برای نخستین‌بار در کشور ۱۸ میلیون دوز واکسن از نوع سینوفارم در یک هفته وارد می‌شود که نخستین محموله ۶ میلیونی از این ۱۸ میلیون دوز امروز (دیروز یکشنبه) به ایران رسید و تحویل وزارت بهداشت شد. وی افزود: به طور کلی این جمعیت از اردیبهشت‌ماه تاکنون ۵۸ میلیون و ۳۹۰ هزار دوز واکسن به کشور وارد کرده که با احتساب واردات ۲ محموله دیگر این میزان به ۷۰ میلیون و ۳۹۰ هزار دوز می‌رسد.

Page Generated in 0/0058 sec