printlogo


کد خبر: 238961تاریخ: 1400/7/19 00:00
حضور کمرنگ روحانی در ستاد ملی مبارزه با مواد مخدر

مواد مخدر از مهم‌ترین چالش‌های اجتماعی موجود در کشور به حساب می‌آید که بخشی از جامعه بویژه جوانان را با خود درگیر کرده است. مبارزه با این پدیده شوم و خانمان‌سوز، چندبخشی است و در آن سازمان‌هایی همچون بهزیستی، پلیس مبارزه با مواد مخدر و ستاد ملی مبارزه با مواد مخدر نقش اساسی دارند. 
در این میان ستاد ملی مبارزه با مواد مخدر که ریاست آن بر عهده شخص اول دولت است، به دلیل جایگاه سیاست‌گذاری، دارای اهمیت ویژه‌ای است و سیاست‌های تعریف‌شده در این ستاد می‌تواند خط‌‌مشی مبارزه با این پدیده خانمان‌سوز را مشخص کند. لذا ضروری است رئیس‌جمهور با توجه به اهمیت موضوع در این زمینه نقش پررنگی ایفا و با حضور در جلسات این ستاد، روند مبارزه با مواد مخدر را در کشور تقویت کند. 
اما آنطور که رئیس پلیس مواد مخدر ناجا در یک مصاحبه تلویزیونی مطرح کرد، حسن روحانی به عنوان رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم تنها 2 یا ۳ بار در جلسات ستاد مبارزه با مواد مخدر حضور یافت. 
سردار مجید کریمی با بیان اینکه بخشی از مصرف مواد مخدر در کشور ریشه سنتی دارد، گفت: تریاک به عنوان پرمخاطب‌ترین ماده مخدر در کشور شناخته می‌شود اما متاسفانه مواد نوظهور و صنعتی از جمله قرص‌های اکستازی، روانگردان و شیشه، مصرف‌کنندگان خاص خود را دارد و باید به این نکته توجه داشت که بیشتر جامعه هدف این نوع مواد مخدر، قشر جوان است. 
وی با تاکید بر ضرورت بازنگری در فرآیندهای مبارزه با مواد مخدر در کشور بیان کرد: ما در مبارزه با مواد مخدر حلقه‌های مفقوده‌ای داریم و باید در این باره تغییر نگرش ایجاد شود. سرلوحه تمام کارها باید قانون باشد. در همین زمینه ستاد مبارزه با مخدر به دبیری دکتر اسکندر مومنی و ریاست رئیس‌جمهور مصوباتی دارد که ما باید بر اساس مصوبات اقدام کنیم. 
این فرمانده ارشد انتظامی در پاسخ به این سوال که آیا آقای روحانی در جلسات این ستاد شرکت داشت یا خیر، خاطرنشان کرد: در مجموع ۲ یا ۳ جلسه رئیس‌جمهور سابق در جلسات این ستاد شرکت کردند اما امیدواریم در این دوره و در ماه جاری جلسه این ستاد با حضور حجت‌الاسلام رئیسی برگزار شود. 

Page Generated in 0/0054 sec