printlogo


کد خبر: 238968تاریخ: 1400/7/19 00:00
اخبار

ادامه روند کاهش قیمت دلار و یورو در صرافی‌های بانکی
نرخ دلار در صرافی‌های بانکی دیروز در مقایسه با روز پیش از آن با ۲۵۳ تومان کاهش ۲۷ هزار و ۱۹۵ تومان دادوستد شد. قیمت فروش یورو نیز دیروز در مقایسه با روز پیش از آن با ۱۵۳ تومان کاهش برابر ۳۱ هزار و ۶۶۳ تومان بود. همچنین قیمت خرید هر دلار ۲۶ هزار و ۶۵۷ تومان و نرخ خرید هر یورو ۳۱ هزار و ۳۶ تومان بود. علاوه بر این، نرخ خرید دلار در بازار متشکل ارزی ۲۶ هزار و ۷۹۷ تومان و نرخ فروش آن ۲۷ هزار و ۴۱ تومان اعلام شد. نرخ خرید یورو در این بازار نیز ۳۱ هزار و ۱۰ تومان و نرخ فروش آن ۳۱ هزار و ۲۹۱ تومان اعلام شد. همچنین در سامانه نیما در معاملات روز شنبه، حواله یورو به قیمت ۲۷هزار و ۱۹۱ تومان فروخته و حواله دلار ۲۳ هزار و ۴۳۷ تومان معامله شد. 
***
میرکاظمی:
برای نخستین‌بار پرداخت‌های دولت بدون «خلق پول» انجام شد
رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه اصلاح ساختار بودجه را از چند ماه گذشته آغاز کرده‌ایم، گفت: با مدیریت و ساماندهی بدهی‌ها و مصارف بودجه برای نخستین‌بار در ماه گذشته، پرداخت‌های دولت بدون خلق پول انجام شد. سید  مسعود میرکاظمی در جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی که درباره مسائل اقتصادی و بودجه‌ای در حال انجام است، اظهار داشت: دولت سیزدهم وارث بدهی‌های زیادی به بانک مرکزی، بانک‌ها، تأمین‌اجتماعی و صندوق توسعه ملی است که نتیجه وجود یک نظام بودجه‌نویسی اشتباه است و نباید این رویه ادامه پیدا کند. ما مدیریت و ساماندهی بدهی‌ها و مصارف را در اولویت خود قرار داده‌ایم. برای نخستین‌بار در ماه گذشته پرداخت‌های دولت بدون خلق پول انجام شد. میرکاظمی گفت: ضروری است که ساختار بودجه تغییر کند و این دلایلی دارد. اول اینکه تغییر ساختار بودجه یک دستور قانونی است و در تمام اسناد بالادستی آمده و مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است. دوم، عملکرد ضعیف اقتصادی کشور، نتیجه چنین نظام بودجه‌نویسی اشتباهی است. رشد اقتصادی پایین، تورم بالا، سرمایه‌گذاری کم، همه و همه نتیجه نظام بودجه‌ریزی گذشته است. برای حل مشکلات کشور ضروری است که ساختار بودجه تغییر کند.  
***
یارانه نقدی مهرماه سه‌شنبه واریز می‌شود
یکصد‌و‌بیست‌و‌هشتمین مرحله یارانه نقدی مربوط به مهر‌ماه، ساعت ۲۴ روز سه‌شنبه (۲۰ مهر‌ماه ۱۴۰۰) به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد. 
امید حاجتی، مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها‌ از واریز یکصدوبیست‌و‌هشتمین مرحله یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار در ساعت ۲۴ روز سه‌شنبه ۲۰ مهر‌ماه ۱۴۰۰ خبر داد. وی با اعلام این خبر عنوان کرد: واریز این مرحله از یارانه نقدی، مانند گذشته به ازای هر نفر ۴۵۵,۰۰۰ ریال به همراه افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کل کشور به حساب سرپرستان محترم خانوارها واریز و قابل برداشت خواهد بود. 
***
تحویل تمام نهاده‌های دامداران و مرغداران تا آخر مهر
سرپرست معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به واردات ٩ میلیون تن نهاده دامی در ۶ ماهه امسال، گفت: تا آخر مهر تمام مطالبات دامداران و مرغداران در حوزه نهاده تحویل می‌شود. حسین دماوندی‌نژاد عصر دیروز در مراسم افتتاحیه بیستمین نمایشگاه بین‌المللی دام و طیور و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش درباره آخرین وضعیت تأمین نهاده‌های دامی، اظهار کرد: در ۶ ماه اول امسال ٩ میلیون تن نهاده دامی وارد کشور شده و در حال حاضر شرایط مطلوبی در این زمینه داریم. سرپرست معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: تمام مطالبات دامداران و مرغداران در حوزه نهاده‌های دامی تا پایان مهر تحویل می‌شود. دماوندی‌نژاد افزود: در حوزه دامداران و عشایری مقداری مشکل داریم که در تلاش هستیم آن را برطرف کنیم. 
***
وام مسکن روستایی ۲۰۰ میلیون تومان می‌شود
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از ارائه پیشنهاد افزایش وام مسکن روستایی به ۲۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: سال ۱۴۱۰ جشن اتمام مقاوم‌سازی واحدهای مسکن روستایی را برگزار می‌کنیم. اکبر نیکزاد در مراسم امضای تفاهمنامه با صندوق کارآفرینی امید اظهار کرد: از سال 84 تا امروز بنیاد مسکن سالانه 200 هزار واحد مسکن روستایی را نوسازی کرده است. وی با بیان اینکه سال 84 فقط 7 درصد واحدهای مسکن روستایی در برابر زلزله مقاوم بود، افزود: امروز بیش از 50 درصد واحدهای مسکونی در روستاهای کشور مقاوم‌سازی شده است. رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، سال 1410 جشن مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی را برگزار خواهیم کرد، یادآور شد: براساس برنامه ساخت سالانه یک میلیون مسکن در کشور، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 200 هزار واحد مسکن روستایی و 200 هزار واحد مسکن شهری را خواهد ساخت. نیکزاد با تاکید بر اینکه ساخت‌وسازهای مسکن با محوریت مردم انجام خواهد شد، در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر اینکه قرار است وام مسکن روستایی چه میزان باشد، تصریح کرد: به دولت پیشنهاد داده‌ایم وام مسکن روستایی به 200 میلیون تومان افزایش یابد. وی افزود: این پیشنهاد در جلسه آتی شورای عالی مسکن مطرح می‌شود که با توجه به علاقه رئیس‌جمهور به روستاییان با آن موافقت خواهد شد. رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان کرد: سود وام 200 میلیون تومانی 5 درصد و دوره بازپرداخت آن 20 ساله است. نیکزاد تاکید کرد: با افزایش سقف وام مسکن به 200 میلیون تومان، شاهد تسریع در روند نوسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در روستاها خواهیم بود. 

Page Generated in 0/0058 sec