printlogo


کد خبر: 238981تاریخ: 1400/7/20 00:00
اخبار

علی مصفا با «غیاب» به جشنواره آمریکای‌جنوبی راه یافت
فیلم سینمایی «غیاب» به کارگردانی علی مصفا به جشنواره سائوپائولوی در برزیل راه یافت. به گزارش «وطن‌امروز»، فیلم سینمایی «غیاب» ساخته علی مصفا، محصول مشترک ایران، چک و اسلواکی در اولین‌نمایش جهانی خود در چهل‌و‌‌پنجمین جشنواره فیلم سائوپائولو به نمایش درمی‌آید. بازیگران و عوامل فیلم «غیاب» که در شهر پراگ فیلمبرداری شده است، از کشور‌های ایران، چک و اسلواکی انتخاب شده‌اند. عرضه و پخش بین‌المللی این فیلم را محمد اطبایی بر عهده دارد. جشنواره سائوپائولو معتبرترین رویداد سینمایی آمریکای جنوبی است که این دوره آن از ۲۹ مهر تا ۱۲ آبان در برزیل برگزار خواهد شد. 
***
ساخت «اکازیون» برای کودکان کار
سریال «اکازیون» به کارگردانی حماسه پارسا در حالی در چابهار کلید خورد که در آن تعدادی از کودکان کار نیز حضور دارند. به گزارش «وطن‌‌امروز»، موضوع سریال «اکازیون» به کارگردانی حماسه پارسا که بتازگی کلید خورده است، درباره تقابل خرده‌بزه‌های اجتماعی با مفاسد اقتصادی کلان، کودکان کار و مناطق محروم و معرفی طبیعت بکر و جاذبه‌های گردشگری استان سیستان‌وبلوچستان است. انتخاب بازیگران این پروژه از بین اساتید و هنرمندان حوزه تئاتر و همچنین برای توجه به استعدادهای درخشان از میان جوانان مستعد و علاقه‌مند به هنر بازیگری صورت گرفته است. علاوه بر این تعدادی از کودکان کار نیز در این سریال نقش‌آفرینی خواهند کرد. قرار است تدوین این سریال به صورت همزمان انجام شود تا «اکازیون» بزودی در یکی از پلتفرم‌ها پخش شود. این سریال برای نخستین‌بار در ایران با سیستم فیلمبرداری آنامورفیک جلوی دوربین رفته است. در خلاصه داستان این سریال آمده است: در دنیایی که همه چیز و همه کس فروشی شده، قیمت خرید شما چند است؟! حماسه پارسا، امیر دژاکام، بهار قاسمی، حسین پورکریم، لادن ژاوه‌وند، مهدی آگاهی، مجید پتکی، علیرضا مهران، شهاب خنجری و... نیز بازیگران این سریال هستند. سود حاصل از این پروژه صرف امور مربوط به کودکان کار خواهد شد.
***
علی دهکردی با یک گریم تاریخی
همزمان با ادامه مراحل تصویربرداری سریال «مستوران»، علی دهکردی نیز به جمع بازیگران این سریال تلویزیونی پیوست. به گزارش «وطن‌امروز»، بیش از ۵۰ درصد تصویربرداری سریال تلویزیونی «مستوران» به کارگردانی مسعود آب‌پرور و تهیه‌کنندگی عطا پناهی سپری شده و همزمان با روزهای پایانی تصویربرداری در شهرک مستوران، علی دهکردی با نقشی متفاوت به این پروژه اضافه شد. حمیدرضا آذرنگ، نازنین فراهانی، رویا میرعلمی، بیژن بنفشه‌خواه، علی دهکردی، الهام جعفرنژاد، عیسی یوسفی‌پور، رابعه اسکویی، صفا آقاجانی، مزدک رستمی، رسول نقوی، حامد محمودی و جواد انصافی از جمله بازیگرانی هستند که مقابل دوربین «مستوران» قرار گرفته‌اند. فصل اول سریال مستوران که برگرفته از قصه‌های کهن ایرانی است، در ۲۶ قسمت تولید خواهد شد و مجری طرح این مجموعه «استودیو بادبان» است. سازمان هنری- رسانه‌ای اوج سریال «مستوران» را برای پخش از رسانه ملی می‌سازد. 
***
سوگواره عکس آیینی «اربعین ۱۴۰۰» تمدید شد
مهلت شرکت در سوگواره عکس آیینی «اربعین ۱۴۰۰» که پیش از این تا ۱۵ مهرماه اعلام شده بود، تا امروز -۲۰ مهر- تمدید شد. به گزارش «وطن‌امروز»، دبیر سوگواره عکس آیینی «اربعین ۱۴۰۰» درباره تمدید این مسابقه گفت: به دلیل استقبال هنرمندان از مسابقه عکاسی اربعین ۱۴۰۰ که تمایل به تمدید زمان مسابقه را داشتند، مهلت ارسال آثار و شرکت در این سوگواره تا ۲۰ مهرماه ۱۴۰۰ تمدید شد. مهدی توکلیان تاکید کرد: عکس‌های ارسالی در بخش تک‌عکس که دارای عنوان و شرح عکس (کپشن) صحیح و در بخش مجموعه عکس‌ها نیز دارای بیانیه باشند مورد داوری قرار می‌گیرند و از امتیاز و اولویت بیشتری برخوردار خواهند بود. وی عنوان کرد: انتخاب آثار و داوری بر عهده ساتیار امامی، محمدصادق حیدری، کیوان امجدیان، زهیر صیدانلو، سمیه غلامی و ثریا بیات است و در هر بخش به نفر اول برگزیده مبلغ ۳۰ میلیون ریال، نفر دوم ۲۰ میلیون ریال و نفر سوم ۱۰ میلیون ریال تعلق می‌گیرد. توکلیان در پایان افزود: اختتامیه این سوگواره شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ با تجلیل از اساتید پیشکسوت رسول اولیازاده، سیدعباس هاشمی و جاسم غصبان‌پور و تقدیر از برگزیدگان سوگواره عکس آیینی «اربعین ۱۴۰۰» برگزار خواهد شد. 
***
شب‌ شعر «موسم گل» در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود
شب شعر موسم گل، به مناسبت ۲۰ مهر، روز بزرگداشت حافظ، با حضور اساتید برجسته، در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌‌شود.  به گزارش مدیریت روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، در این شب شعر، دکتر غلامعلی حدادعادل حافظ‌شناس درباره شخصیت حافظ شیرازی سخنرانی می‌کند. در ادامه رسول نجفیان، فاضل نظری، ناصر فیض، نغمه مستشارنظامی و حامد عسکری به شعرخوانی می‌پردازند. همچنین اجرای شب شعر را سجاد سامانی بر عهده دارد. علاقه‌مندان می‌توانند با رعایت کامل موازین بهداشتی، در این شب شعر که سه‌شنبه ۲۰ مهر از ساعت ۱۸:۱۵ تا ۲۰ در سالن آمفی‌تئاتر فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد، شرکت کنند. 

Page Generated in 0/0187 sec