printlogo


کد خبر: 238989تاریخ: 1400/7/20 00:00
تحریم 500 شرکت فرانسوی توسط الجزایر

تنش روابط الجزایر و فرانسه وارد مرحله جدیدی شده و از حوزه سیاسی و نظامی به اقتصادی کشیده شده است. پس از آنکه دولت الجزیره سفیر خود را در اعتراض به اظهارنظرهای بی‌شرمانه امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه درباره ملت الجزایر از پاریس فراخواند و سپس مجوز عبور نظامیان فرانسوی را از این مستعمره سابقشان در شمال آفریقا لغو کرد، حالا نوبت تنبیه اقتصادی فرانسوی‌ها رسیده است.  انجمن پیمانکاران الجزایر (سازمان خصوصی ویژه کارفرمایان) در بیانیه‌ای اعلام کرد شرکت‌های داخلی واردات از ۵۰۰ شرکت فرانسوی را به دلیل اهانت مکرون به تاریخ الجزایر تحریم و مبادلات تجاری‌شان را با این کشور قطع کردند. رئیس‌جمهور فرانسه مدعی شده بود پیش از استعمار فرانسه، ملت الجزایر وجود نداشته و آنها از استعمار عثمانی به استعمار دیگر منتقل شده‌اند. 
به نوشته روزنامه القدس‌العربی، این انجمن همچنین اظهارات مکرون را محکوم کرده و خواستار بازنگری در روابط اقتصادی با دولت فرانسه شد. انجمن مذکور که شامل حدود ۲۰۰۰ شرکت در زمینه ساخت‌و‌ساز و مشاغل عمومی است، همچنین سعی دارد با همکاری سازمان‌های الجزایری یک انجمن ملی با هدف تلاش برای قطع تمام تعاملات اقتصادی با کشورها در صورت اهانت به الجزایر بویژه فرانسه تأسیس کند. 
تحریم عمده شرکت‌های فرانسوی در الجزایر که اقتصاد آن با اقتصاد فرانسه در هم تنیده، ضربه بزرگی به دولت مکرون محسوب می‌شود و ثابت می‌کند فرانسه برخلاف ادعاهای سران الیزه، فاقد قدرت بین‌المللی است. 

Page Generated in 0/0058 sec