printlogo


کد خبر: 238993تاریخ: 1400/7/20 00:00
اخبار

تناقض آشکار در اظهارات مسؤولان فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش
اظهارات وزیر ورزش و جوانان و سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال در ماجرای عدم حضور تماشاگران در دیدار امشب تیم‌ ملی با کره‌جنوبی جای نقد و بررسی دارد. به گزارش فارس، در شرایطی که شهاب‌الدین عزیزی‌خادم از چند هفته پیش اعلام کرد دیدار ایران و کره‌جنوبی با حضور تعدادی از تماشاگران برگزار می‌شود و حتی صندلی‌های ورزشگاه آزادی نیز برای این اتفاق مهیا شده بود اما سایت فدراسیون فوتبال خبر داد این مسابقه بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود. بعد از این اتفاق انتقادات فراوانی به تصمیم فدراسیون فوتبال وارد و حتی شایعاتی درباره عدم حضور تماشاگران در ورزشگاه مطرح شد اما اظهاراتی از سوی مسؤولان وزارت ورزش و همچنین سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال انجام شد که جای نقد و بررسی بیشتر دارد و باید سوال کرد چه کسی در این ماجرا مقصر است. در مراسم رونمایی از سردیس ورزشکاران قهرمان، حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان خطاب به خبرنگاران گفت: «این دستورالعملی است که AFC داده است. تا دیروز با استاندار شخصا هماهنگ کردم، مجوز هم صادر شده بود. ما ۱۰ هزار نفر مجوز داشتیم، دوست داشتیم به دنیا بگوییم واکسیناسیون موفقیت‌آمیز بوده است. دیشب گفتند از طرف AFC بلیت‌فروشی نبوده است». بعد از این اظهارات حسن کامرانی‌فر، دبیر کل فدراسیون فوتبال که چند روز پیش هم اعلام کرده بود زودتر از موعد مقرر به فیفا برای حضور تماشاگران نامه‌ زده، اظهاراتی بر خلاف وزیر ورزش و جوانان انجام داد. کامرانی‌فر خطاب به خبرنگاران گفت: «همه فرم‌های ارسالی برای حضور تماشاگران در ورزشگاه را پر کرده و برای فیفا ارسال کردیم. اتفاقی که درباره عدم حضور تماشاگران در بازی ایران و کره‌جنوبی رخ داد، هیچ ربطی به بحث‌های بیرونی ندارد و ما در داخل به این نتیجه رسیدیم این مسابقه به دلیل شرایط پروتکل‌ها، واکسیناسیون، تست‌های PCR و اینکه هر فردی باید کارت واکسیناسیون را در اختیار داشته باشد و آن را در سیستم آپلود کند، بدون حضور تماشاگران برگزار شود»! اظهارات حسن کامرانی‌فر نقض اظهارات وزیر ورزش و جوانان است و او مدعی است خودمان تصمیم گرفتیم تماشاگران در ورزشگاه حضور نداشته باشند! حال باید سوال کرد چه کسی مقصر عدم حضور هواداران فوتبال در دیدار ایران و کره‌جنوبی است که حتی مسؤولان ورزش و فوتبال کشورمان را دچار تناقضی اینچنینی کرده است؟ 
***
سایت اتحادیه جهانی کشتی به گرایی لقب «ققنوس» داد
سایت اتحادیه جهانی کشتی که برای برخی قهرمانان کشتی جهان القاب مختلفی را انتخاب کرده، به محمدرضا گرایی هم لقب جالبی را نسبت داد. پس از قهرمانی فرنگی‌کار وزن ۶۷ کیلوگرم کشورمان در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ نروژ، سایت اتحادیه جهانی لقب جالبی برای او انتخاب کرد. در آخرین روز از مسابقات جهانی ۲۰۲۱ اسلو نروژ، محمدرضا گرایی، فرنگی‌کار ارزنده کشورمان موفق شد در فینال وزن ۶۷ کیلوگرم با نتیجه ۵ بر ۲ «نظیر عبدالله‌یف» دارنده مدال نقره اروپا از روسیه را شکست دهد و به مدال طلا دست پیدا کند. سایت اتحادیه جهانی کشتی که پیش از این با انتشار توئیتی لقب «عقاب» را برای محمدرضا گرایی پیشنهاد کرده بود، پس از قهرمانی او این بار لقب «ققنوس» را برای این کشتی‌گیر در نظر گرفت و نوشت: «اگر لقب محمدعلی گرایی شاهین باشد، می‌توان محمدرضا را ققنوس نامید، زیرا او بارها از خاکسترهای نزدیک به شکست برخاسته است».
این سایت علاوه بر این برای محمدرضا گرایی صفت بی‌باک را به کار برد و نوشت: «گرایی بی‌باک عنوان قهرمانی ۶۷ کیلوگرم جهان را به طلای المپیک اضافه کرد».
***
قرارداد مطهری با پرسپولیس 2 سال دیگر تمدید شد
مربی تیم فوتبال پرسپولیس قرارداد خود را به مدت ۲ فصل دیگر با این باشگاه تمدید کرد. 
به گزارش سایت باشگاه پرسپولیس، حمید مطهری، دستیار یحیی گل‌محمدی که برای فصل پیش ‌رو با پرسپولیس قرارداد داشت، در باشگاه حضور پیدا کرد و پس از جلسه و توافق با رئیس هیأت‌مدیره و سرپرست باشگاه پرسپولیس، قرارداد خود را ۲ فصل دیگر تمدید کرد. به این ترتیب، وی تا ۳ فصل آینده در کادر فنی حضور خواهد داشت. حمید مطهری در میانه‌های لیگ نوزدهم با قراردادی یک سال و نیمه همراه با یحیی گل‌محمدی از تیم پدیده به پرسپولیس آمد و پس از صعود سرخ‌پوشان به فینال لیگ قهرمانان آسیا در تاریخ 11 آذر 99 جعفر سمیعی، مدیرعامل پیشین این باشگاه قرارداد وی را به مدت ۲ سال و تا پایان لیگ بیست‌و‌یکم تمدید کرد. اکنون با تمدید مجدد قرارداد، مطهری تا پایان لیگ بیست‌و‌سوم تحت قرارداد باشگاه پرسپولیس است. 
***
جلوگیری از ورود رئیس‌جمهور برزیل به ورزشگاه به دلیل نزدن واکسن
از ورود رئیس‌جمهور برزیل به ورزشگاه فوتبال جلوگیری شد. 
به گزارش ساکرنت، ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهور برزیل روز یکشنبه گفت اجازه حضور در بازی لیگ بین سانتوس و گرمیو را پیدا نکرد، زیرا باشگاه میزبان به افراد واکسینه نشده
اجازه ورود به ورزشگاه را نمی‌داده است. این مسابقه فوتبال برای نخستین‌بار با حضور هواداران سانتوس از زمان شروع همه‌گیری «کووید-۱۹» برگزار شد اما باشگاه اصرار داشت فقط اجازه ورود افراد واکسینه شده یا کسانی را که آزمایش PCR منفی داشتند بدهد. 
بولسونارو در ویدئویی که در وب‌سایت پورتال خبری Metropoles منتشر شده است، گفت: من می‌خواستم بازی سانتوس را در ورزشگاه تماشا کنم و آنها به من گفتند باید واکسینه شوی؛ چرا؟ 

Page Generated in 0/0058 sec