printlogo


کد خبر: 239002تاریخ: 1400/7/20 00:00
اخبار

فروش واکسن ایرانی آنفلوآنزا از اواخر هفته در داروخانه‌ها

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از فروش واکسن آنفلوآنزای ایرانی از اواخر هفته در داروخانه‌ها خبر داد. دکتر سیدحیدر محمدی گفت: واکسن آنفلوآنزا امسال ۲ تامین‌کننده خارجی داشته که وارد بازار و توزیع شده است. ۲ تولید‌کننده داخلی هم داریم که ان‌شاءالله واکسن‌های‌شان تا آخر هفته جاری وارد بازار می‌شود و مردم می‌توانند واکسن را از داروخانه تهیه کنند. وی با اشاره به اینکه نوع تولید داخل و وارداتی با یکدیگر تفاوتی ندارند، تاکید کرد: چون استانداردهای ما برای تولید داخل و وارداتی در یک سطح است، قطعا نمونه‌های تولید داخل هم نسبت به نمونه خارجی نقصانی ندارد و ما این اطمینان را می‌دهیم که واکسن آنفلوآنزای داخلی از نظر اثربخشی همان اثربخشی نمونه وارداتی را داشته باشد. محمدی تاکید کرد: قیمت واکسن آنفلوآنزای وارداتی که با ارز نیمایی تامین شده است ۱۷۰ هزار تومان است که بخشی از آن را معاونت بهداشت وزارت بهداشت برای گروه‌های پرریسک به شکل رایگان توزیع می‌کنند و نوع داخلی واکسن نیز هنوز قیمتش ابلاغ نشده است اما قطعا قیمت پایین‌تری خواهد داشت‌. وی دیروز نیز در حاشیه ششمین نمایشگاه بین‌المللی ایران فارما، گفت: تا این لحظه حدود ۱۰۰ میلیون واکسن دوز تامین کرده‌ایم که بخش اعظم و حدود ۹۰ درصدش مربوط به حوزه واردات و حدود ۱۰ میلیون دوز آن برای بازار تولید داخلی بوده است. مجموع واردات و تولید داخل، تا مرز ۲۰۰ میلیون دوز ادامه می‌یابد. 
***
واژگونی خودرو در مسیر خاش- سراوان با ۶ کشته و 28 زخمی
رئیس اورژانس‌ پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی زاهدان از واژگونی یک دستگاه خودروی تویوتا حامل اتباع بیگانه غیرمجاز در مسیر خاش- سراوان با ۲۸ مجروح و ۶ کشته خبر داد. به گزارش دانشگاه علوم‌پزشکی زاهدان، دکتر فریبرز راشدی افزود: بعد از اعلام این حادثه بلافاصله ۶ دستگاه آمبولانس به منطقه اعزام شد و مجروحان را به بیمارستان امام‌خمینی(ره) شهرستان خاش منتقل کرد. رئیس اورژانس‌ پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم‌پزشکی زاهدان گفت: این حادثه صبح دوشنبه در مسیر خاش- سراوان رخ داد که به دلیل شدت ضربات وارده ۶ نفر از سرنشینان این خودرو در دم جان خود را از دست دادند. 
***
فعالیت ۳۸۵۰ آشپزخانه خودجوش برای اطعام نیازمندان
رئیس ستاد مرکزی طرح اطعام حسینی با اشاره به طرح اطعام و احسان حسینی گفت: امسال تعداد آشپزخانه‌های افتتاح شده در سراسر کشور حدود ۳۸۵۳ آشپزخانه بود که ۱۰۰ درصد آشپزخانه‌ها به صورت خودجوش بوده است. مجید باجلان در نشستی خبری ضمن ارائه گزارش نهایی اجرای پویش ملی اطعام و احسان حسینی(ع) با اشاره به اینکه یکی از نکات اصلی این پویش‌های کمیته امداد مردمی بودن این پویش‌هاست، گفت: افرادی که در این پویش‌ها شرکت کردند غالبا مردم خیر، نیروهای بسیجی و نیروهای جهادی بودند. به گفته وی، امسال تعداد آشپزخانه‌های افتتاح‌شده در سراسر کشور حدود ۳۸۵۳ آشپزخانه بود که ۱۰۰ درصد آشپزخانه‌ها به صورت خودجوش بود و سال قبل تعداد آشپزخانه‌ها ۲۷۰۰ آشپزخانه بوده است. وی با اشاره به مردمی بودن این پویش، اظهار کرد: سال قبل حدود ۸۰ هزار نفر به صورت خودجوش در ماه محرم و صفر وارد این پویش شدند اما سال جاری این افراد به ۱۵۲ هزار نفر افزایش پیدا کرده است. وی افزود: پیش‌بینی ما جهت توزیع غذای گرم در سال قبل ۸ میلیون غذا بود که به توزیع ۱۶ میلیون غذا رسیدیم. پیش‌بینی امسال توزیع ۲۰ میلیون غذا بود که تاکنون ۳۷ میلیون و ۶۰۰ هزار پرس غذا در سراسر کشور توزیع شده است. 
***
آتش‌سوزی در جنگل‌های گناوه لری گچساران
فرماندار شهرستان گچساران از وقوع یک فقره آتش‌سوزی در جنگل‌های منطقه گناوه لری این شهرستان خبر داد. علیرضا اتابک در گفت‌و‌گو با ایسنا افزود: این آتش‌سوزی که از بعدازظهر روز شنبه آغاز شد، ساعت ۳ بامداد دیروز مهار و دوباره شعله‌ور شد و همچنان ادامه دارد. وی اظهار کرد: نیروهای محیط‌زیست، منابع طبیعی، مردمی و تشکل‌های زیست‌محیطی در حال تلاش برای مهار آتش‌سوزی در این منطقه هستند. وی افزود: پس از درخواست بالگرد برای کمک به مهار آتش‌سوزی، یک فروند بالگرد هلال‌احمر به منطقه اعزام شده که ۲ سورتی پرواز جهت انتقال نیروها انجام داد. 
***
مدارس بتدریج تا پایان آبان حضوری می‌شوند
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌و‌پرورش گفت: براساس الگوی بازگشایی مدارس، بتدریج تا پایان آبان ١٤٠٠، مدارس فعالیت خود را به شیوه حضوری آغاز خواهند کرد و صدور مجوز بازگشایی حضوری مدارس، منوط به تکمیل و ارائه چک‌لیست‌های بهداشتی و خودارزیابی مدیران مدارس است. علیرضا کمرئی افزود: براساس الگوی بازگشایی مدارس، تمام مدارس تا پایان آبان‌ماه به صورت حضوری فعالیت خود را آغاز خواهند کرد اما در شرایط مطلوب، ممکن است این کار سریع‌تر انجام شود. در این زمینه باید با دقت و سرعت بیشتری الگوی بازگشایی را تبیین کنیم تا بتوانیم بر کارها نظارت داشته باشیم و با استناد بر گزارش‌های خوبی که به دست می‌آوریم سیاست‌های آینده بازگشایی مدارس را برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری کنیم. معاون آموزش متوسطه گفت: اولویت مناطق در بازگشایی مدارس به صورت حضوری، مدارس روستایی است. بی‌تردید می‌توان گفت مدارس روستایی ما با هر جمعیتی، حتی با تعداد ۳۰ نفر دانش‌آموز، به شرط داشتن مجوز، باید فعالیت حضوری داشته باشند و مدارسی که مجوز برای‌شان صادر نشده باید ابتدا چک‌‌لیست‌ها را کامل کنند تا امکان صدور مجوز بازگشایی برای آنها فراهم شود. 

Page Generated in 0/0055 sec