printlogo


کد خبر: 239009تاریخ: 1400/7/20 00:00
اخبار

مجوز صادرات دام زنده غیرمولد ابلاغ شد
رئیس شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی، مصوبه صادرات دام زنده غیرمولد از یک گمرک مشخص را به وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، صمت، اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد. سیدجواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی و رئیس «شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی»، مصوبه این شورا درباره مجاز بودن صادرات دام زنده غیرمولد از یک گمرک مشخص را به وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، صمت و اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد. بر اساس مصوبه مذکور، شرکت پشتیبانی امور دام به عنوان مجری مجاز است با مباشرت اتحادیه‌ها و بخش خصوصی در سقف تعداد مشخص و با لحاظ تعادل قیمت بین تولید و مصرف، به صادرات دام زنده غیرمولد از یک گمرک مشخص اقدام کند. 
***
آغاز بررسی شرایط متقاضیان مسکن
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه‌و‌شهرسازی گفت: بررسی اطلاعات افرادی که به وزارت راه‌وشهرسازی معرفی شده‌اند آغاز شده و خبرنگاران و اصحاب هنر منتظر دریافت پیامک برای ثبت اطلاعات تکمیلی خود در سامانه مسکن باشند. «محمود محمودزاده» درباره اینکه خبرنگاران و اصحاب هنر چه زمانی امکان ثبت‌نام در سامانه مسکن را دارند، افزود: پیامک مورد نظر بزودی برای اصحاب هنر و رسانه از طرف وزارت راه‌و‌شهرسازی ارسال خواهد شد. محمودزاده درباره چگونگی انتخاب، معرفی و تایید نهایی اسامی، گفت: بررسی اطلاعات افرادی که به وزارت راه‌وشهرسازی معرفی شده‌اند آغاز شده است؛ به آنهایی که واجد شرایط هستند از طریق شماره همراه ثبت شده که توسط طرف تفاهم (وزارت ارشاد) برای ما ارسال شده است، پیامک می‌دهیم که ظرف مدت تعیین‌شده، مجاز به مراجعه به سامانه هستید تا با استفاده از کد ملی و شماره همراه ثبت شده نسبت به درج اطلاعات خود در سامانه اقدام کنید. 
***
وزیر نیرو:
۱۴ هزار مگاوات تراز منفی در برق داریم
وزیر نیرو با بیان اینکه امروز شاهد ۱۴ هزار مگاوات تراز منفی در برق هستیم، گفت: یعنی امکان تولید ۲۲ درصد از نیاز برق خودمان را نداریم و دلیل آن کاهش سرمایه‌گذاری در بخش نیروگاهی در سال‌های گذشته است. علی‌اکبر محرابیان در مراسم امضای تفاهمنامه ایجاد 10 هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی توسط بخش صنعت، اظهار داشت: طی ۲ دهه گذشته شاهد ایجاد ظرفیت‌های عظیم در حوزه صنایع و معادن کشور بودیم و ظرفیت‌های این بخش به صورت چشمگیری رشد داشته اما در زمانی که شاهد ایجاد محدودیت در تامین برق صنایع باشیم این ایجاد محدودیت به معنای کاهش تولید، کاهش اشتغال و افت ارزش افزوده این بخش است. وی افزود: در موضوع برق، امروز در این صنعت به خودکفایی رسیده‌ایم و صاحب تکنولوژی و سازنده نیروگاه‌های برقابی و حرارتی هستیم اما بسیار متاسفیم که طی سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری در بخش نیروگاهی بشدت کاهش داشته و نتوانسته‌ایم با رشد تقاضا و متناسب با آن در این بخش سرمایه‌گذاری کنیم و امروز شاهد 14 هزار مگاوات تراز منفی در برق هستیم. وزیر نیرو تصریح کرد: یکی از برنامه‌های مهم و محوری وزارت نیرو توسعه ظرفیت‌های نیروگاهی کشور متناسب با تقاضا است و در این باره ایجاد 35 هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی در حوزه‌های مختلف در دستور کار قرار گرفته است. محرابیان ادامه داد: 15 هزار مگاوات ظرفیت جدید در بخش حرارتی توسط خود وزارت نیرو و شرکت‌های تابعه و بخش خصوصی صاحب قرارداد فروش برق، عمدتا به صورت سیکل ترکیبی و بخش بخار ایجاد خواهد شد که در این زمینه پروژه‌های خوبی تعریف شده است. 
***
قفسه‌های خالی فروشگاه‌ها در انگلیس با هجوم مردم برای خرید
بحران عرضه و تقاضا در انگلستان بدتر شده و نگرانی‌های عمیقی درباره زنجیره‌های تأمین، افزایش قیمت‌های انرژی و کمبود نیروی کار به وجود آورده است. به نقل از راشاتودی، بحران عرضه و تقاضا در انگلستان بدتر شده و نگرانی‌های عمیقی درباره زنجیره‌های تأمین، افزایش قیمت‌های انرژی و کمبود نیروی کار به وجود آورده است. این شرایط باعث شده میلیون‌ها شهروند این کشور برای خرید به فروشگاه‌ها هجوم آورده تا قبل از کریسمس مایحتاج خود را ذخیره کنند. داده‌های اداره ملی آمار نشان می‌دهد حدود ۸ میلیون انگلیسی در ۲ هفته بین ۲۲ سپتامبر تا ۳ اکتبر نتوانسته‌اند مواد غذایی ضروری خود را تهیه کنند، در حالی که یک نفر از هر ۶ نفر گفته‌اند در تهیه اقلام غیرضروری هم مشکل داشته‌اند. دو‌سوم خریداران انگلیسی که در نظرسنجی مجله خرده‌فروشی انگلیسی گروسر شرکت کرده‌اند درباره چشم‌انداز تهیه مواد غذایی و نوشیدنی در ایام کریسمس، بشدت نگران بوده‌اند. گزارشات حاکی از آن است که صدها هزار مصرف‌کننده انگلیسی تحویل کالاهای مورد نیاز خود برای کریسمس را رزرو کرده‌اند. ۲۲ هزار میز ناهار تنها در فروشگاه زنجیره‌ای ویت‌روز برای روز اول کریسمس رزرو شده است. در روزهای اخیر اقتصاد انگلستان با بحران‌های زیادی روبه‌رو شده است که عوامل مختلفی مانند پاندمی کرونا، افزایش شدید قیمت گاز و روابط تجاری و مهاجرتی جدید با اتحادیه اروپایی در آن مؤثر بوده‌اند. 
***
قیمت سکه به ١١ میلیون و ۶۴٠ هزار تومان رسید
قیمت هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید دیروز در معاملات بازار آزاد تهران به ١١ میلیون و ۶۴٠ هزار تومان و قیمت هر قطعه سکه تمام‌‌بهار آزادی طرح قدیم به ١١ میلیون و ٣٠٠ هزار تومان رسید. قیمت هر قطعه نیم‌سکه نیز ۶ میلیون تومان، ربع‌سکه ٣ میلیون و ۵۵٠ هزار تومان و سکه یک‌‌گرمی ٢ میلیون و ٢٠٠ هزار تومان بود. قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی نیز ١٧۵۶ دلار و ۶٢ سنت و هر گرم طلای ١٨ عیار یک میلیون و ١۴١ هزار و ۵۵٣ تومان بود. 

Page Generated in 0/0052 sec