printlogo


کد خبر: 239016تاریخ: 1400/7/20 00:00
اخبار

تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام محمدی‌تاکندی
 
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین آقای شیخ علی محمدی‌تاکندی را تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری متن پیام رهبر حکیم انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
درگذشت عالم متخلق جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج‌شیخ علی محمدی‌تاکندی رحمت‌الله‌علیه را به مردم عزیز قزوین بویژه به خاندان محترم و ارادتمندان و دوستان آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت الهی برای ایشان مسالت می‌کنم. 
سیدعلی خامنه‌ای
۱۹ مهر ۱۴۰۰
***
سرلشکر باقری به پاکستان سفر می‌کند
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به دعوت فرمانده ارتش پاکستان در راستای گسترش دیپلماسی نظامی- دفاعی جمهوری اسلامی ایران قرار است امروز به صورت رسمی به این کشور همسایه سفر کند. سفر سردار سرلشکر محمد باقری بنا بر دعوت رسمی ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان انجام خواهد شد. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح قرار است در راس یک هیات بلندپایه نظامی، امنیتی و دفاعی کشورمان با مقام‌های ارشد سیاسی، نظامی و امنیتی پاکستان دیدار کند. دیدار با نخست وزیر، فرمانده ارتش، رئیس ستاد مشترک ارتش و برخی دیگر از مقامات نظامی پاکستان در برنامه کاری سردار باقری در طول اقامت در شهر اسلام‌آباد قرار دارد. اعضای هیات بلندپایه نظامی جمهوری اسلامی ایران در ادامه برنامه سفر به کشورهای همسایه شرقی، از شهر بندری «کراچی» در جنوب پاکستان و برخی مراکز نظامی و دریایی این کشور بازدید می‌کنند. سفر فعلی هیات نظامی کشورمان به این کشور همسایه شرقی مرحله جدیدی در مسیر تحکیم مناسبات نظامی، دفاعی و امنیتی میان ۲ کشور مهم جهان اسلام را رقم می‌زند. کارشناسان سیاسی و نظامی با توجه به تحولات امنیتی منطقه و جهان اسلام از جمله اوضاع افغانستان، سفر هیات عالی‌رتبه ستاد کل نیروهای مسلح ایران به پاکستان را مهم و تاثیرگذار ارزیابی می‌کنند. 
***
علی نادری مدیرعامل ایرنا شد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی «علی نادری» را به سمت مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) منصوب کرد. معارفه نادری روز گذشته در محل خبرگزاری ایرنا برگزار شد. نادری در این مراسم گفت: در خیلی وقت‌ها ناظر بیرونی نحوه تعامل دولت‌ها با خبرگزاری جمهوری اسلامی بوده‌ایم. بعضی دولت‌ها و دوره‌ها، ایرنا را به عنوان مجموعه‌ای با ظرفیت قابل استفاده در برخی اهداف جناحی و حزبی و محدود دیده‌اند و صرفا به همان اهداف بسنده کرده‌اند اما بنده شخصا ایرنا را یک سرمایه بزرگ می‌دانم. مدیرعامل ایرنا گفت: گستره ایرنا در کل کشور و نمایندگی‌ها و دفاتری که در کشور و خارج از کشور دارد، به ‌رغم برخی مشکلات مالی دفاتر خارجی که مانع فعالیت برخی از آنها شده، همه ظرفیت بزرگی است که باید استفاده شود و مقام معظم رهبری هم چند بار این مساله را فرموده‌اند. علی نادری با تاکید بر استفاده بهینه از ظرفیت بزرگ ایرنا گفت: شاید باید نحوه بازی تیم ایرنا متفاوت شود، یعنی اگر قبلا به عنوان مثال فقط سایت بوده، حالا باید از سایر ظرفیت و بسترهای فضای مجازی نیز استفاده و سرمایه‌گذاری کرد و این امر هدف شود. شاید باید به سمت تولیدات مدیا (چندرسانه‌ای) برویم و یک سمت کار را روی این دست تولیدات بگذاریم که مصرف‌کننده زیادی دارد. برنامه‌هایی وجود دارد و تاملاتی هم در این زمینه شده اما به نظر می‌رسد با یک حرکت مختصر می‌توان به آن جریان اصلی و مرجعیت خدشه‌ناپذیر ایرنا بازگشت.گفته  می شود در روزهای آتی «محمدحسن روزی‌طلب» نیز به عنوان مدیرعامل موسسه فرهنگی - مطبوعاتی ایران انتخاب خواهد شد. وی از روزنامه‌نگاران خوشنام کشورمان است. 
***
دریادار ایرانی:
نفتکش‌های ایران با اسکورت نیروی دریایی ارتش به لبنان رسیدند
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: اسکورت شناورها با همت ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش با اقتدار انجام می‌شود و نفتکش‌های جمهوری اسلامی به سمت لبنان با اسکورت نیروی دریایی در دل دریاها انجام شد. 
امیر دریادار شهرام ایرانی در نشست با نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر اظهار داشت: بیش از ۹۰ درصد تجارت ایران از طریق دریا انجام می‌شود و نیروی دریایی تنها نیرویی است که فراتر از مرزهای کشور فعالیت می‌کند و توانسته در دیپلماسی دریایی نظام مقدس جمهوری اسلامی اثرگذار باشد. وی اضافه کرد: اسکورت شناورها با همت ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش با اقتدار انجام می‌شود و نفتکش‌های جمهوری اسلامی به سمت لبنان با اسکورت نیروی دریایی در دل دریاها انجام شد. ایرانی ادامه داد: در زمان حاضر نیز ناوگروه هفتاد‌و‌هشتم نیروی دریایی ارتش در قالب ۲ فروند ناوشکن در محدوده خلیج عدن و دریای سرخ مستقر و مشغول اسکورت شناورهای نفتکش به سمت کانال سوئز است. فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: در زمان حاضر اسکورت ناوگروه‌های نیروی دریایی تا دهانه کانال سوئز انجام می‌شود. وی یادآور شد: هرچند آنها برای اینکه ما را بترسانند در محدوده خلیج عدن رزمایش انجام دادند اما به لطف خدا هر روز ناوشکن نیروی دریایی ارتش در خلیج عدن حضور می‌یابد و پرچم جمهوری اسلامی را به اهتزاز درمی‌آورد و با اقتدار دور می‌زند و وقتی نفتکش عبور کرد بازمی‌گردد و نفتکش دیگری را اسکورت می‌کند. 

Page Generated in 0/0055 sec