printlogo


کد خبر: 239026تاریخ: 1400/7/21 00:00
اخبار

صدور بیش از ۲ هزار مجوز تک‌آهنگ از سوی دفتر موسیقی
دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در 6 ماه نخست سال جاری مجوز ۱۷۷ آلبوم و ۲ هزار و ۲۶۹ تک‌آهنگ را صادر کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، گزارش آماری 6 ماه اول سال جاری صدور مجوز برای تک‌آهنگ و آلبوم توسط دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شد. در 6 ماه اول سال جاری در بخش موسیقی سنتی ۳۲ آلبوم و ۱۰۹ تک‌آهنگ، موسیقی پاپ ۳۷ آلبوم و ۱۶۶۶ تک‌آهنگ، موسیقی کلاسیک ۲۳ آلبوم و ۵۶ تک‌آهنگ، موسیقی نواحی ۳۶ آلبوم و ۸۹ تک‌آهنگ، موسیقی تلفیقی ۴۴ آلبوم و ۳۴۴ تک‌آهنگ و موسیقی کودک ۴ آلبوم و ۵ تک‌آهنگ از دفتر موسیقی مجوز انتشار گرفتند. از بین آثاری که مجوز انتشار گرفتند، ۱۴ تک‌آهنگ مرتبط با موضوع انقلاب اسلامی و ارزش‌های انقلاب اسلامی، ۴ آلبوم و ۹ تک‌آهنگ در حوزه ایرانشناسی و گردشگری، ۷ تک‌آهنگ با موضوع آسیب‌های اجتماعی، ۵ تک‌آهنگ مرتبط با دفاع‌مقدس، شهدا و ایثارگران، ۱۵ آلبوم و ۱۰۸ تک‌آهنگ با موضوع طبیعت و آفرینش، یک آلبوم و ۹ تک‌آهنگ درباره عاشورا، یک آلبوم و ۱۰ تک‌آهنگ با موضوع مذهبی، ۱۰۰ آلبوم و ۱۲۵۷ تک‌آهنگ با موضوع فرهنگی- اجتماعی و ۵۶ آلبوم و ۸۵۰ تک‌آهنگ نیز درباره سایر موضوعات است. 
***
آرش معیریان کارگردان سریال ۹۰ شبی شبکه ۳ شد
سریال «پلاک ۱۳» به تهیه‌کنندگی سعید ثنائی و کارگردانی آرش معیریان برای شبکه ۳ ساخته می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، پیش‌تولید سریال ۹۰ شبی «پلاک ۱۳» به کارگردانی آرش معیریان آغاز شد. سریال «پلاک ۱۳» به تهیه‌کنندگی سعید ثنائی و کارگردانی آرش معیریان تازه‌ترین سریال شبکه ۳ سیماست که قرار است بزودی جلوی دوربین برود. شبکه ۳ سیما که پیش از این نیز سابقه پخش سریال‌های ۹۰ شبی مانند «شب‌های برره»، «زیر آسمان شهر» و... را دارد، قرار است این بار سریال ۹۰ شبی «پلاک۱۳» را با مضمون طنز خانوادگی تولید و روانه آنتن کند. نگارش سریال «پلاک ۱۳» را که محصول گروه اجتماعی شبکه ۳ سیماست، امیر ابیلی به همراه محمدحسن رعیت‌پور، حامد آبکنار و مسعود غزنچایی برعهده دارند و بازیگران آن نیز که جزو بازیگران سریال‌های طنز تلویزیون هستند، در روزهای آینده اعلام خواهند شد. 
***
لهستانی‌ها به «حفره» جایزه دادند
فیلم کوتاه «حفره» به کارگردانی امیر رویینی از جشنواره لهستان جایزه گرفت. به گزارش «وطن‌امروز»، فیلم کوتاه «حفره» به کارگردانی و نویسندگی امیر روئینی برنده جایزه اصلی بیست‌و‌چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم زوم لهستان شد. این جشنواره ۴ تا ۱۰ اکتبر (با ۱۲ تا ۱۸ مهرماه) برگزار شد. در خلاصه داستان این اثر آمده است: «موتور سردخانه قبرستانی از کار افتاده است، همه باید جنازه‌های‌شان را خاک کنند. در این بین پسربچه‌ای ۱۰ ساله قصد دارد به هر شکلی جنازه مادرش را نگه دارد».
***
«بچه‌گرگ‌های دره سیب» در بخش پانورامای جشنواره اشلینگل آلمان
فیلم «بچه‌گرگ‌های دره سیب» به کارگردانی فریدون نجفی در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اشلینگل آلمان به نمایش در‌می‌آید. به گزارش «وطن‌امروز»، فیلم «بچه‌گرگ‌های دره سیب» در نخستین حضور بین‌المللی خود در بخش پانورامای بیست‌و‌ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اشلینگل آلمان به نمایش در می‌آید. جشنواره اشلینگل از ۹ تا ۱۶ اکتبر ۲۰۲۱ (۱۷ الی ۲۴ مهر ۱۴۰۰) در شهر کمنیتز آلمان برگزار می‌شود. «بچه گرگ‌های دره سیب» در سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، پروانه زرین و جایزه بهترین فیلم جشنواره، پروانه زرین و جایزه بهترین بازیگر، پروانه زرین و جایزه بهترین فیلمنامه در بخش ملی و پروانه زرین و جایزه ویژه هیات داوران بین‌الملل را به دست آورد. این فیلم به تهیه‌کنندگی مجید برزگر و شهرام ابراهیمی، داستان آشو، پسر بچه 11 ساله‌ بختیاری است که با ترک روستای خود سفر پرماجرایی را آغاز می‌کند و در انتهای این سفر با حقایق جدیدی روبه‌رو می‌شود. محمدرضا عالی‌ور، امیررضا فرامرزی، سمیرا بالی‌پور، سوگل طهماسبی، علیرضا اوسیوند، غلام شاه‌قنبری، سمیرا پرویزی، مسیح نجفی، حبیب تاجمیری و مرجان خسروی در این فیلم بازی کرده‌اند.
***
تجهیز کتابخانه‌های 2 خیریه توسط باشگاه هواداران کتاب
اعضای باشگاه هواداران کتاب با همکاری انتشارات به‌نشر در راستای اهداف خیرخواهانه خود و همچنین برای ایجاد بستر مطالعه کتاب و تقویت روحیه فرهنگی در اقشار مختلف جامعه، عصر روز گذشته با حضور در 2 خیریه حضرت ابالفضل(ع) و مرکز دخترانه آرامش اتابکان، ۲ کتابخانه این مراکز را با اهدای کتاب‌هایی با موضوعات متنوع تجهیز کردند. اعضای باشگاه هواداران کتاب که پیش از این در فضای مجازی فعالیت‌های گوناگونی داشته و با شعار «کتاب خوب بخوانیم، خوب کتاب بخوانیم» فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، علاوه بر تجهیز کتابخانه‌های ۲ خیریه در شهرستان پاکدشت، پای صحبت‌های مدیر این مجموعه نشستند و درباره مشکلاتی که در حوزه کتابخوانی این مراکز وجود داشت گفت‌وگو کردند. اعضای باشگاه هواداران کتاب پس از بازدید از وضعیت کتابخانه‌های این ۲ خیریه و همچنین با توجه به تجربیات خود، درباره ضعف کتابخانه‌های این مراکز پیشنهادهایی ارائه کردند. باشگاه هواداران کتاب متشکل از جمعی جوان دغدغه‌مند انقلابی، خودجوش و کتاب‌دوست است که با توانمندسازی اعضا، سازمان‌دهی چارچوب‌ها، ارتباطی منسجم و ساختاری هدفمند، شبکه فکر فرهنگی را ایجاد کرده‌ است و به ‌صورت مستقل و خودجوش اداره می‌شود. 

Page Generated in 0/0147 sec