printlogo


کد خبر: 239054تاریخ: 1400/7/21 00:00
اخبار

ورود آمبولانس‌های جدید تولید داخل به ناوگان اورژانس کشور
رئیس سازمان اورژانس کشور از ورود آمبولانس‌های جدید تولید داخل به ناوگان اورژانس کشور تا سال آینده و امداد نوروزی ۱۴۰۱ خبر داد. جعفر میعادفر در آیین تحویل اتوبوس‌آمبولانس‌های سازمان اورژانس کشور در ایران‌خودرو با اشاره به بحث تولید داخل، اظهار کرد: از سال ۱۳۸۲ این افتخار را داشتم که با ایران‌خودرو همکاری داشته باشم. بالغ بر ۶۰۰۰ دستگاه آمبولانس طی این سال‌ها خریداری و تهیه شده است که بخش اعظمی از آن با تلاش همکاران ایران‌خودرو دیزل محقق شده است. وی گفت: ما همواره از تولید داخل حمایت کرده‌ایم، البته امروز این آمبولانس‌ها وارد ناوگان عملیاتی ما نمی‌شود. تاکنون حدود ۶۵ درصد کار انجام شده و ۳۵ تا ۴۰ درصد توسط یک شرکت دیزاین و آمبولانس‌ساز در فرصتی که چندان طولانی نخواهد شد تکمیل می‌شود و ان‌شاءالله مردم در امداد نوروزی از این آمبولانس‌ها بهره‌مند شوند. میعادفر افزود: تعداد آمبولانس‌سازهای ما محدود است. بنده در همه دولت‌ها بوده‌ام اما نگاه این دولت به درون است و در 3-2 جلسه اول دولت مصوب شد که از آمبولانس داخلی استفاده شود. هر چقدر کیفیت کار بالا برود ما هم مایلیم ریالی خرید کنیم. در این شرایط ارزی کار بسیار سخت است. 
***
کشف ۵۸۰۰ سلاح جنگی و شکاری
رئیس پلیس پیشگیری ناجا از کشف و ضبط بالغ بر ۵۸۰۰ سلاح جنگی و شکاری خبر داد و گفت: طی یک سال گذشته فقط در حوزه مبارزه با زمین‌خواری، ارزش ریالی زمین‌هایی که اجازه تصرف به آن داده نشده بالغ بر ٣۴ هزار میلیارد تومان است. سردار مهدی معصوم‌بیگی در مراسم همایش و رزمایش یگان‌های حفاظت دستگاه‌های اجرایی که در ستاد ناجا برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه محیط‌زیست در یک سال گذشته بالغ بر ۵ هزار و ٨٠٠ قبضه سلاح جنگی و شکاری از سوی یگان محیط‌زیست کشف یا جمع‌آوری شده است. تا امروز ۱۴ هزار نفر متجاوز به محیط‌زیست دستگیر و بازداشت شده‌اند و حدود ١٣ هزار پرونده در این یگان تشکیل شده است. وی ادامه داد: در حوزه یگان میراث فرهنگی هم برخورد با آسیب‌زنندگان به میراث فرهنگی نیز انجام شده است. در حوزه‌های یگان سازمان زندان‌ها نیز بالغ بر ٢۴٠ هزار بدرقه متهم انجام شده است. 
***
بارش باران و وقوع رعدوبرق در غرب کشور از امروز
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، از بارش ‌پراکنده باران همراه با رعد و برق از اواخر امروز چهارشنبه (۲۱ مهر) در برخی استان‌های واقع در شمال غرب و غرب کشور خبر داد. صادق ضیاییان در گفت‌و‌گو با ایسنا اظهار کرد: از اواخر وقت چهارشنبه به‌ سبب عبور موج از تراز میانی جو، بتدریج در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب و غرب کشور افزایش ابر و بارش ‌پراکنده باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد ‌پیش‌بینی می‌شود که این شرایط تا روز ‌پنجشنبه (۲۲ مهر) نیز تداوم خواهد داشت. وی ادامه داد: این وضعیت روز جمعه (۲۳ مهر) تنها در ارتفاغات البرز مرکزی خواهد بود و در سایر نقاط کشور آسمانی صاف ‌پیش‌بینی می‌شود. به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، روز شنبه (۲۴ مهر) نیز در استان‌های واقع در شرق سواحل دریای خزر بارش ‌پراکنده مورد انتظار است. ضیاییان با اشاره به اینکه از سه‌شنبه تا ‌پنجشنبه (۲۰ تا ۲۲ مهر) در نوار شمالی کشور افزایش نسبی دما رخ می‌دهد، خاطرنشان کرد: جمعه و شنبه (۲۳ و ۲۴ مهر) با نفوذ جریانات شمالی در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و اردبیل دما به ‌طور نسبی کاهش می‌یابد. 
***
ماجرای ضرب و جرح پرستار بیمارستان شهدای تجریش
معاون پرستاری وزارت بهداشت بر بالین پرستار بیمارستان شهدای تجریش که توسط یک زن هدف ضربه چاقو قرار گرفته، حاضر و وضعیت وی را جویا شد. عباس عبادی با حضور در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان شهدای تجریش به عیادت «رضا بختیاری» پرستار این بیمارستان که حین خدمت به بیماران، هدف چاقوی یک زن قرار گرفته و با اقدامات به موقع درمانی از مرگ حتمی نجات یافت، حاضر شد و ضمن دریافت گزارشی از حادثه و وضعیت این پرستار، با وی و خانواده او به گفت‌وگو پرداخت و برایش آرزوی سلامتی و موفقیت کرد. وی از زحمات پرستاران بویژه پرستاران بیمارستان شهدای تجریش قدردانی کرد و ضمن محکوم کردن اقدامات خشونت‌آمیز علیه کادر درمان، گفت: این نخستین بار نیست که پرستاران ما در اورژانس بیمارستان‌ها مورد ضرب و جرح و هتاکی قرار می‌گیرند. بر اساس این گزارش، ساعت ۸ صبح روز یکشنبه هجدهم مهرماه یکی از پرستاران مرد بیمارستان شهدای تجریش تهران در حال رسیدگی به وضعیت بیماران بود که از پشت سر هدف ضربه چاقوی زنی قرار گرفت. این پرستار ۲۷ ساله، سریع به اتاق عمل منتقل شد که با تلاش پزشکان از مرگ نجات یافت. زن ضارب هم از سوی ماموران کلانتری تجریش دستگیر شد. ماموران به تحقیق از همکاران پرستار زخمی پرداختند که معلوم شد زن مهاجم کارتن‌خواب بوده و در چند وقت اخیر زیاد به داخل محوطه بیمارستان در رفت و آمد بوده و چون جا و مکانی نداشته، پرستاران و حتی خانواده بیماران به او غذا و لباس می‌دادند. مدتی هم در این بیمارستان بستری بود. روز حادثه او به بیمارستان آمده و به نظر می‌رسید قصد بستری شدن دوباره را داشته که ناگهان و بدون انگیزه‌ای به سمت پرستار مرد حمله‌ور شده و با غافلگیر کردن وی، او را با چاقویی که همراهش بوده از ناحیه کمر عمیقا زخمی می‌کند.

Page Generated in 0/0110 sec