printlogo


کد خبر: 239064تاریخ: 1400/7/21 00:00
اخبار

باورهای غلط و مدیران ناکارآمد ۲ مشکل اساسی ما در کشورداری است
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باورهای غلط و مدیران ناکارآمد ۲ مشکل اساسی ما در کشورداری است؛ مشکل پول و نبود امکانات نیست. 
محمدباقر قالیباف در مراسم اختتامیه جایزه سردار سرلشکر شهیدحاج‌حسین همدانی بیان کرد: امروز درگیر ۲ جنگ اقتصادی و رسانه‌ای هستیم که خط مقدم ما را تشکیل داده‌اند. جنگ رسانه‌ای اثرگذارتر از جنگ اقتصادی است. در پیروزی در جنگ اقتصادی باید ابتدا پیروز جنگ رسانه‌ای باشیم. جنگ نابرابر و سختی وجود دارد؛ تحریف، دروغ، به ظاهر حرف درست زدن و در باطن ظلم در آن وجود دارد. به تعبیر دیگر ما در ۲ جنگ تحریف و تحریم میان حزب‌الله و حزب شیطان قرار داریم. رئیس مجلس یادآور شد: حفظ این انقلاب را هم‌اکنون مقام معظم رهبری ادامه داد‌ه‌اند. اگر در مدیریت جمهوری اسلامی دچار کمبودی هستیم به این دلیل است که در عمل مبانی ما چیز دیگری شد و از خداباوری، خودباوری و مردم‌باوری فاصله گرفتیم. اگر در جامعه‌ای ربا و ریا بود آن جامعه موفق نخواهد شد. اساس انقلاب اسلامی مردم است. ما مردم را از فرهنگ و اقتصاد دور کردیم. دیدیم گروه‌های مردمی و مدافعان حرم چطور در برابر ارتش داعش ایستاد. تیپ ۳۲ انصارالحسین همدان مظلوم و حاشیه‌نشین بودند، در عملیات والفجر ۳ برای نخستین‌بار شهید همدانی را از نزدیک دیدم. لشکر ۴۱ ثارالله کرمان و ۳۲ انصارالحسین همدان را مردم شکل دادند. 
***
برای مبارزه با فساد نباید خودسانسوری کرد
 رئیس قوه ‌قضائیه بر ضرورت هماهنگی سازمان بازرسی کل کشور با شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی تاکید کرد و گفت: قانون همه دستگاه‌های نظارتی را مکلف کرده با هم هماهنگی لازم را داشته باشند تا از موازی‌کاری‌ها و تحمیل هزینه‌های زاید پیشگیری شود. 
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای همزمان با چهلمین سالروز تاسیس سازمان بازرسی کل کشور از نمایشگاه اقدامات و دستاورد‌های سازمان بازرسی بازدید کرد و در جریان فرآیند‌های کشف، احصا و رسیدگی به تخلفات و مفاسد اداری قرار گرفت. وی با نادرست دانستن این برداشت که گفته می‌شود همه گزارشات سازمان بازرسی محرمانه است، تأکید کرد: طبق آیین دادرسی، اطلاع‌رسانی درباره همه مسائل قضایی ممنوع نیست و منعی برای اطلاع‌رسانی درباره اقدامات، دستاورد‌ها و همه گزارش‌های سازمان بازرسی وجود ندارد. محسنی‌اژه‌ای تصریح کرد: می‌توان برای اصلاح امور، پیشگیری از جرم و تشویق افراد برای مبارزه با فساد بسیاری از مسائل را با مردم درمیان گذاشت و نباید در این باره خودسانسوری کرد. وی برای نمونه به برخی گزارش‌های مردمی اشاره کرد که بدون ارتباط با سازمان بازرسی به این مجموعه گزارش می‌شوند و متذکر شد اینکه مردم سازمان بازرسی را ملجا مورد اعتماد می‌دانند خوب است اما اگر آگاه‌سازی صورت گیرد از ارائه گزارش‌های غیرمرتبط پیشگیری می‌شود. رئیس قوه ‌قضائیه بر لزوم ارزیابی جدی‌تر و به روزتر درباره فرآیند پیگیری گزارش‌های مربوط به دستگاه‌های اجرایی برای اثربخش‌تر شدن عملکرد سازمان بازرسی تاکید کرد و گفت: باید بررسی شود چه میزان از گزارش‌های سازمان بازرسی مورد توجه قرار گرفته و چه میزان از این گزارشات و به چه علت بی‌نتیجه مانده است. 
***
دریادار تنگسیری:
هیچ ناامنی‌ای را در منطقه راهبردی خلیج‌فارس برنمی‌تابیم
فرمانده نیروی دریایی سپاه با برشمردن برخی رویارویی‌های انقلاب اسلامی با استکبار جهانی گفت: نیروی دریایی سپاه در خلیج‌فارس۶ عملیات موفق در مقابل آمریکای متجاوز انجام داده است که در این عملیات‌ها، هیمنه قدرت پوشالی آمریکا در خلیج‌فارس شکسته شد. دریادار تنگسیری با برشمردن برخی رویارویی‌های انقلاب اسلامی با استکبار جهانی گفت: نیروی دریایی سپاه در خلیج‌فارس۶ عملیات موفق برابر آمریکای متجاوز انجام داده است که در این عملیات‌ها، هیمنه قدرت پوشالی آمریکا در خلیج‌فارس شکسته شد، چون راه ما راه حق بود و به خدا توکل کردیم، پیروز شدیم. فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: ما هیچگاه در خلیج‌فارس شروع‌کننده جنگ نبودیم. با اینکه آمریکایی‌ها نفتکش‌ها، سکوها و پایانه‌های نفتی ما را هدف قرار می‌دادند اما ما خویشتن‌داری کردیم؛ بعد از این همه خسارتی که آنها به ما وارد کردند، ما وارد جنگ یک و نیم ساله با آمریکایی‌ها شدیم و ۶ سیلی محکم و عبرت‌آموز به آنها زدیم. سردار تنگسیری گفت: شهید نادر مهدوی و همرزمانش در یک حماسه بزرگ، مستقیم و نابرابر هیمنه قدرت پوشالی آمریکای جنایتکار را خرد کردند و نقطه عطفی را در تاریخ مبارزات ملت ایران در مقابل استکبار جهانی رقم زدند. فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به راهبرد امنیت، صلح،‌ صفا و آرامش در خلیج‌فارس، گفت: ما هیچ ناامنی و درگیری‌ای را در این منطقه راهبردی برنمی‌تابیم، خلیج‌فارس خانه ما و کشورهای همسایه ما است. آمریکایی‌ها در خلیج‌فارس جایی ندارند زیرا هرجا که حضور یافتند ناامنی را با خود آوردند. دریادار تنگسیری تصریح کرد: حضور نامشروع رژیم جعلی اشغالگر قدس، امنیت این منطقه راهبردی را مختل می‌کند و هزینه سنگینی را بر آن تحمیل خواهد کرد. زیبنده کشورهای مسلمان منطقه نیست که یکی از جنایتکارترین رژیم‌ها که قبله اول مسلمین را اشغال کرده است، در این منطقه حساس حضور پیدا کند. وی با اشاره به توانمندی‌های نیروی دریایی سپاه در حوزه‌های رزمی و تاکتیکی، گفت: ما ملتی مظلوم اما مقتدر هستیم. روی پای خود ایستادیم و تحریم‌های ظالمانه را تحمل کردیم و امروز افتخار می‌کنیم و تمام تجهیزات مورد نیاز دفاعی کشورمان را خودمان می‌سازیم. 

Page Generated in 0/0156 sec