printlogo


کد خبر: 239075تاریخ: 1400/7/22 00:00
اخبار

احسان کاوه، قائم‌مقام رئیس شبکه «پرس تی‌وی» شد
احمد نوروزی، معاون برون‌مرزی سازمان صداوسیما در حکمی احسان کاوه را به سمت قائم مقام رئیس شبکه پرس تی‌وی منصوب کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، احمد نوروزی که همچون معاونان پیشین برون‌مرزی، خود عهده‌دار مدیریت شبکه پرس تی‌وی نیز هست، احسان کاوه را به سمت قائم‌مقام رئیس شبکه پرس تی‌وی منصوب کرد. از سوابق مدیریتی پیشین او می‌توان مدیریت شبکه تهران سیما، مدیریت تولید شبکه آی‌فیلم و مدیریت مرکز تلویزیون و انیمیشن حوزه هنری را برشمرد. 
***
۲ بازیگر به سریال «بی‌نشان» پیوستند
۲ بازیگر جدید به سریال تلویزیونی «بی‌نشان» به کارگردانی راما قویدل پیوستند. به گزارش «وطن‌امروز»، سعید زارعی و هلن نقی‌لو بازیگران جدیدی هستند که به جمع نقش‌آفرینان سریال «بی‌نشان» به کارگردانی راما قویدل و تهیه‌کنندگی مرتضی رزاق‌کریمی اضافه شدند. سعید زارعی نقش خبرنگاری جوان با نام «متین» و هلن نقی‌لو نقش منشی شرکت با نام «بهار» را ایفا می‌کنند. این ۲ بازیگر که در «بی‌نشان» از شخصیت‌های پیش‌برنده قصه هستند، قرار است در نقش‌هایی متفاوت‌تر از آنچه که تاکنون بازی کرده‌اند، ظاهر شوند. سریال «بی‌نشان» سومین تجربه حضور سعید زارعی در تلویزیون پس از «زندگی زیباست» و «روزگار جوانی» است. وی که بیشتر در تئاتر به عنوان کارگردان و بازیگر فعالیت داشته است، علاوه بر بازی در ۳ فیلم کوتاه، تجربه کارگردانی «شورش در شهر»، «آئورت» و «یک بیست، یک دویست» را که آثار کوتاه هستند، دارد. هلن نقی‌لو که پیش از این در تئاتر «زیبا»، فیلم سینمایی «منفی یک» و فیلم‌های کوتاه «لب مرز»، «پنهانی» و «۱۱ ضربه» نقش‌آفرینی کرده، قرار است با سریال «بی‌نشان» به تلویزیون معرفی شود. مجید واشقانی، نیلوفر پارسا و پرویز فلاحی‌پور بازیگرانی هستند که پیش از این جلوی دوربین فرشاد گل‌سفیدی رفته‌اند و به مرور اسامی دیگر بازیگران این پروژه، رسانه‌ای خواهد شد. این سریال ۳۰ قسمتی به نویسندگی مشترک آزیتا ایرایی و مهدی حمزه برای پخش از شبکه ۳ سیما ساخته می‌شود. 
***
«قهرمان» فرهادی در رأس نامزدی جوایز آسیا- پاسیفیک اسکرین
با معرفی نامزدهای جوایز آسیا- پاسیفیک اسکرین، «قهرمان» اصغر فرهادی و «ماشین من را بران» هاماگوچی ریوسوکه بیشترین نامزدی را از آن خود کردند. به گزارش «وطن‌امروز»، ۲ فیلم «قهرمان» و «ماشین من را بران» که هر ۲ برای نخستین ‌بار در جشنواره فیلم کن امسال روی پرده رفتند، بیشترین نامزدی را در میان نامزدهای جوایز آسیا- پاسفیک اسکرین کسب کردند. روز چهارشنبه با اعلام اسامی این نامزدها روشن شد هر ۲ فیلم نامزد کسب جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر نقش اول مرد شده‌اند. در مجموع ۳۸ فیلم از ۲۵ کشور آسیایی پاسیفیک نامزد کسب جوایز این دوره شده‌اند. در این میان ژاپن و ایران هر یک با ۷ نامزدی پیشتاز هستند. 
***
«سرجوخه» در روزهای پایانی ضبط
در آخرین روزهای تصویربرداری «سرجوخه» از تیزر تازه این سریال به تهیه‌کنندگی ابوالفضل صفری و کارگردانی احمد معظمی رونمایی شده و چند تن از بازیگران پیشکسوت آن معرفی شدند. به گزارش «وطن‌امروز»، ضبط درام جاسوسی- اجتماعی «سرجوخه» که به صورت همزمان در داخل و خارج از کشور پیگیری می‌شد، آخرین روزهای خود را پشت سر می‌گذارد و عوامل سکانس‌های باقیمانده را تصویربرداری می‌کنند. سامان صفاری در نقش «کیان»، حمیدرضا محمدی در نقش «غلامرضا»، آرش آصفی در نقش یک افسر ضد‌جاسوسی، نازنین کیوانی در نقش یک اینفلوئنسر و نیلوفر کوخانی در نقش «رزیتا» بازیگرانی هستند که تا به حال حضور آنها در سریال رسانه‌ای شده و در کنار این ترکیب جوان، «سرجوخه» از بازیگران باسابقه‌ای چون حبیب دهقان‌نسب در نقش «سالار»، علی اوسیوند در نقش «آقا رضا»، قربان نجفی ایفاگر کاراکتر «رامین کشمیری»، حسن اسدی به عنوان «پدر کیان» و علیرضا جلالی تبار در نقش «طاهری» بهره می‌برد. این سریال که پس از «سارق روح»، «ترور خاموش» و «خانه امن» چهارمین همکاری مشترک صفری و معظمی است، در ۳۰ قسمت آماده خواهد شد و این روزها مراحل فنی را نیز پشت سر می‌گذراند. این سریال به نویسندگی حسین امیرجهانی با روایت ۲ قصه موازی، به زندگی ۲ شخصیت غلامرضا و کیان که از ۲ طبقه اجتماعی مختلف با انگیزه‌ها و کشمکش‌های متفاوت هستند، می‌پردازد که هر دو در راه رسیدن به عشق موانع و اتفاقات زیادی سر راه‌شان قرار می‌گیرد که روند رسیدن را کندتر و جذابیت قصه را بیشتر می‌کند. درام امنیتی- اجتماعی «سرجوخه» از تولیدات مرکز سیمافیلم بزودی از شبکه ۳ سیما پخش می‌شود.
***
«بیا وانمود کنیم هیچ اتفاقی نیفتاده است» شنیدنی شد
نسخه صوتی کتاب طنز «بیا وانمود کنیم هیچ اتفاقی نیفتاده است» نوشته جنی لاوسون و ترجمه سامان شهرکی با صدای لیلا برخورداری  از سوی «سماوا» منتشر شد. به گزارش «وطن‌امروز»، «بیا وانمود کنیم هیچ اتفاقی نیفتاده است» که توسط انتشارات خزه در ایران منتشر شده ‌است، خاطرات نسبتا حقیقی جنی لاوسون نویسنده این کتاب است که بخوبی مخاطب را لحظاتی در قصه زندگی پرفراز و نشیب و گاه دردناک خود شریک می‌کند. 
همسر و دختر لاوسون به او کمک می‌کنند تا کشف شگفت‌انگیزی را رقم بزند. وحشتناک‌ترین موقعیت‌های انسانی همان لحظاتی هستند که ما می‌خواهیم وانمود کنیم هرگز اتفاقی نیفتاده است؛ همان لحظاتی که باعث می‌شود ما افرادی باشیم یا لااقل وانمود کنیم به فرد دیگری جز خودمان تبدیل شده‌ایم. 

Page Generated in 0/0055 sec