printlogo


کد خبر: 239083تاریخ: 1400/7/22 00:00
«سالی رونی» با مردم فلسطین در مبارزه برای آزادی، عدالت و برابری اعلام همبستگی کرد
حرکت ضداسرائیلی نویسنده برجسته ایرلندی

نویسنده برجسته ایرلندی در اعتراض به اشغالگری رژیم صهیونیستی، مانع ترجمه و انتشار آثارش به زبان عبری توسط یک انتشارات اسرائیلی شد. خانم «سالی رونی» رمان‌نویس ایرلندی که تازه‌ترین داستانش در صدر کتاب‌های پرتیراژ آمریکا و ایرلند قرار دارد، ضمن حمایت از حقوق فلسطینی‌ها، دولت اسرائیل را یک دولت آپارتاید دانسته و گفت: «من با مردم فلسطین در مبارزه برای آزادی، عدالت و برابری اعلام همبستگی می‌کنم». 
به گزارش روزنامه هاآرتص این خانم۳۰ ساله اخیرا با اقدام انتشارات اسرائیلی «مودان» برای ترجمه رمانش با عنوان «دنیای زیبا! کجا هستی» که در صدر فهرست پرفروش‌های آمازون قرار دارد، مخالفت کرده است. سالی رونی در بریتانیا تاکنون چند جایزه نویسندگی گرفته، از جمله جایزه نویسندگان جوان ساندی‌تایمز در سال ۲۰۱۷ و جایزه کتاب کوستا در سال ۲۰۱۸. 
او که از حامیان جنبش «بایکوت اسرائیل» نیز محسوب می‌شود، بیانیه‌ای در این زمینه صادر کرده که در آن آمده است: «گزارش‌‌های اخیر منتشر شده از سوی سازمان دیده‌بان حقوق بشر و سازمان حقوق بشری بتسلیم [فلسطین اشغالی]، آنچه را که گروه‌های حقوق بشری فلسطینی مدت‌هاست می‌گویند ، تأیید می‌کند؛ نظام آپارتاید اسرائیل و تبعیض نژادی علیه فلسطینی‌ها با تعریف نظام آپارتاید در قانون بین‌الملل تطابق دارد... شاید برخی با تصمیم من موافق نباشند اما نمی‌توانم با یک شرکت اسرائیلی که صراحتا از تبعیض نژادی و آپارتاید پرهیز نمی‌کند و از حقوق ملت فلسطین در سازمان ملل حمایت نمی‌کند، همکاری کنم».  کارزار فلسطین برای تحریم علمی و فرهنگی اسرائیل (PACBI) نیز اعلام کرده از این تصمیم قدردانی می‌کند که خانم رونی را به جمع بی‌شماری از نویسندگان بین‌المللی ملحق می‌کند که از تحریم فرهنگی سازماندهی‌شده بخش نشر همدست با اسرائیل حمایت می‌کنند، همان‌طور که هنرمندان مترقی به یکباره از تحریم آپارتاید در آفریقای جنوبی حمایت کردند. در همین راستا یک منبع سیاسی بلندپایه در تل‌آویو گفته است جمهوری ایرلند بی‌شک به ضد اسرائیلی‌ترین کشور اروپایی تبدیل شده است و سایر کشورهای اروپایی را به اتخاذ «مواضع افراطی و سازش‌ناپذیر» در برابر این رژیم ترغیب می‌کند. 

Page Generated in 0/0054 sec