printlogo


کد خبر: 239107تاریخ: 1400/7/22 00:00
اخبار

کاهش دمای تهران از فردا
بر اساس اطلاعات اداره کل هواشناسی استان تهران از جمعه تا یکشنبه (۲۳ تا ۲۵ مهرماه) کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود. به گزارش ایسنا آسمان استان تهران طی ۵ روز آینده صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش ملایم باد و در نواحی پرتردد در بعضی ساعات با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود. از ظهر امروز در ارتفاعات افزایش ابر و بارش پراکنده مورد انتظار است و پنجشنبه بعدازظهر تا شب در بعضی ساعات وزش باد و در نواحی غربی و جنوب غربی گاهی وزش باد نسبتا شدید با احتمال خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان پایتخت فردا (جمعه ۲۳ مهرماه) صاف و گاهی وزش باد خواهد بود و دمای هوا در گرم‌ترین و سردترین زمان به ۲۶ و ۱۴ درجه سانتیگراد می‌رسد. 
***
تصادف تا سقف ۸ میلیون به کروکی نیاز ندارد
مسؤول اداره تصادفات پلیس راهور ناجا اعلام کرد‌ با هماهنگی‌های صورت‌گرفته با بیمه‌ها، در تصادفات تا سقف ۸ میلیون تومان نیاز به کروکی وجود ندارد و رانندگان بعد از تصادف می‌توانند برای دریافت خسارت به بیمه مراجعه کنند. سرهنگ حسین الهی‌نژاد با تاکید بر اینکه افزایش سرعت، ریسک تصادفات درون و برون‌شهری را بالا می‌برد، گفت: ۳۴ درصد تصادفات در جاده‌ها رخ می‌دهد و ۷۰ درصد کشته‌ها در تصادفات جاده‌ای است. وی افزود: در حال حاضر ۴۴ میلیون راننده در کشور داریم و بر اساس آمار در سال جاری در تصادفات درون‌‌شهری کاهش محسوسی وجود داشته است ولی در تصادفات برون‌شهری با توجه به مدیریت تردد و بحث نیاز جامعه، افزایش تصادفات را داشته‌ایم. الهی‌نژاد در ادامه اظهار داشت: ۵۰ درصد تصادفات درون‌شهری به علت عدم رعایت حق‌تقدم در تقاطع‌ها رخ می‌دهد و عدم رعایت حق‌تقدم در تقاطع‌ها عامل ۲۰ درصد تلفات است. 
***
احتمال افزایش شهریه مهدهای کودک تا سقف ۳۲ درصد
رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با بیان اینکه این سازمان متولی تربیت کودکان صفر تا ۶ سال است، گفت: برنامه‌ریزی برای کودکان باید متناسب با شرایط موجود باشد، قطعا باید به‌‌روز باشیم و امر تربیت کودکان را متناسب با یافته‌های جدید پیش ببریم. علیرضا حاجیان‌زاده در نشست خبری افزود: سال ۹۹ با فرمایشات رهبری، مهدهای کودک، پیش‌دبستانی‌ها و کودکان زیر ۶ سال مورد توجه قرار گرفتند و ایشان فرمودند تعلیم و تربیت کودکان زیر ۶ سال باید برعهده آموزش‌و‌پرورش باشد که در نهایت با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک شکل گرفت. وی ادامه داد: تحقیقات نشان داده کودکانی که دوره پیش‌دبستانی را گذرانده‌اند، در دوران مدرسه موفقیت بیشتری داشته‌اند. رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک درباره شهریه مهدهای کودک‌ نیز گفت: تصمیم امسال این بود که درصدی به شهریه‌های قبلی افزوده شود که سازمان ملی حمایت مصرف‌کنندگان درباره آن تصمیم می‌گیرد که نرخ افزایش تا سقف ۳۲ درصد را به ما اعلام کرده‌اند و بخشنامه آن نیز بزودی صادر می‌شود. 
***
برنامه احداث ۳۰۰ مدرسه در شهرهای جدید
معاون وزیر راه‌و‌‌شهرسازی گفت: طی ۳ سال گذشته ۲۰۰ مدرسه در شهرهای جدید ساخته شده و برنامه ساخت ۳۰۰ مدرسه دیگر در دولت سیزدهم در دستور کار است. حبیب‌الله طاهرخانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در دهه اخیر با ساخت و احداث واحدهای مسکن مهر، میزان جمعیت هدف در بسیاری از شهرهای جدید به طرز قابل توجهی افزایش یافت. وی با بیان اینکه به دنبال گسترش واحدهای مسکن مهر، یکی از مهم‌ترین کمبودها خدمات آموزشی بود، خاطرنشان کرد: ساخت و توسعه مدارس در سال‌های اخیر بسیار اهمیت پیدا کرد و نهضت مدرسه‌سازی به عنوان یکی از رویکردهای اساسی شهرهای جدید در دستور کار قرار گرفت. به گفته طاهرخانی، از مهم‌ترین اقدامات صورت‌گرفته در این زمینه می‌توان به ساخت ۲۰۰ مدرسه در شهرهای جدید در ۳ سال اخیر اشاره کرد که نیاز به مراکز آموزشی در شرایط کنونی را برطرف کرده است. مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: ساخت مدارس برای جمعیت آتی در شهرهای جدید نیازمند تداوم است که برنامه احداث ۳۰۰ مدرسه دیگر در شهرهای جدید تا پایان دولت سیزدهم تدوین شده است. 
***
تخفیف و تعلیق مجازات سربازان فراری
رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح از تخفیف و تعلیق مجازات سربازان فراری خبر داد. حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامی، در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان سیستان‌و‌‌‌بلوچستان بیان کرد: در اجرای طرح بازگشت به سنگر، تاکنون ۴۰ هزار سرباز فراری از خدمت، خودشان را به سازمان‌های قضایی نیرو‌های مسلح سراسر کشور معرفی کرده‌اند. رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح ادامه داد: در این طرح، سربازان پس از مراجعه به سازمان‌های قضایی نیرو‌های مسلح و بازگشت به خدمت، در صورت رضایت یگان خدمتی، از معافیت کامل جریمه غیبت نیز بهره‌مند خواهند شد. حجت‌‌الاسلام والمسلمین بهرامی با بیان اینکه سازمان قضایی نیرو‌های مسلح ۴ برنامه محوری برای پیشگیری از وقوع جرم در نیرو‌های مسلح در دست اجرا دارد، افزود: این برنامه‌ها در استان سیستان‌وبلوچستان دستاورد‌های چشمگیری داشته است. در این مراسم که استاندار سیستان‌و‌بلوچستان و فرماندهان نظامی و انتظامی حضور داشتند، ابوالفضل ماه‌گلی به‌عنوان رئیس جدید سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان سیستان‌وبلوچستان معرفی و از خدمات مرتضی تمیزی، رئیس قبلی قدردانی شد. 

Page Generated in 0/0119 sec