printlogo


کد خبر: 239112تاریخ: 1400/7/22 00:00
اخبار

انتصاب مدیرعامل صندوق توسعه ملی
رئیس‌جمهور در حکمی مهدی غضنفری را به مدت 5 سال به عنوان مدیرعامل صندوق توسعه ملی منصوب کرد. سیدابراهیم رئیسی در حکمی مهدی غضنفری را به مدت 5 سال‌ به سمت مدیرعاملی صندوق توسعه ملی منصوب کرد.  در متن حکم رئیس‌جمهور آمده است:‌ آقای مهدی غضنفری! با استناد به بند «ث» و تبصره ۴ بند «ث» قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور مصوب ۱۰/۱۱/۱۳۹۵ مجلس شورای اسلامی و مصوبه مورخ ۳۱/۶/۱۴۰۰ هیات امنای صندوق توسعه ملی، نظر به تجارب و سوابق ارزنده جنابعالی به موجب این حکم برای مدت ۵ سال به عنوان عضو و رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی منصوب می‌شوید؛ انتظار دارم ضمن همکاری و تعامل با سایر اعضای محترم و اتخاذ راهکار‌های مناسب در پیشبرد آرمان‌ها و اهداف صندوق و تبدیل بخشی از دارایی‌های حاصل از فروش فرآورده‌های نفتی و گازی به ثروت‌های ماندگار مولد و سرمایه‌های زاینده اقتصادی و نیز صیانت از سهم نسل‌های آینده بکوشید.
***
حمایت از بورس با رفع انحصار و مقابله با قیمت‌گذاری دستوری
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: برای حمایت از بازار سرمایه، توسعه نهادها، رفع انحصار، بهره‌گیری از ابزارهای جدید، تقویت بازار اولیه، مقابله با قیمت‌گذاری دستوری و جلوگیری از دخالت در قیمت سهام در دستور کار خواهد بود. سیداحسان خاندوزی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: امروز انتخاب اعضای متخصص و خوشنام برای «شورای عالی بورس» مهم‌ترین حمایت دولت از بازار سرمایه است. در جلسه دیروز هیات وزیران، با توجه به صلاحیت تخصصی، سلامت مالی و تجربه پیشین، آقایان «سیدموسی فیض فلاح‌شمس»، «علی سعیدی» و «احمد شعبانی» به عنوان ۳ خبره مالی شورای عالی بورس انتخاب شدند. در این جلسه همچنین «رسول سعدی» به عنوان خبره بورس کالا و «علی امامی‌میبدی» به عنوان خبره بورس انرژی تعیین شدند. 
***
تولید ۹۵ درصد پوشاک توسط بنگاه‌های کوچک و متوسط
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک گفت: ۵ درصد تولیدات پوشاک در کشور توسط بنگاه‌های بزرگ صنعتی و ۹۵ درصد نیز توسط بنگاه‌های کوچک و متوسط تامین می‌شود. ابوالقاسم شیرازی در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی زنجیره ارزش پوشاک (طراحی، مد، لباس و صنایع وابسته) گفت: ممنوعیت واردات و توقف عرضه پوشاک قاچاق فرصتی برای به نمایش در آوردن توانمندی‌های تولیدکنندگان داخلی است لذا برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی برآیند توان بنگاه‌های کوچک و متوسط فعال در این حوزه است. رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک با تاکید بر اینکه تولیدات پوشاک کشور نیازمند حمایت است، افزود: در صورت حمایت از این صنعت می‌توان علاوه بر بازار داخل در عرصه صادرات نیز موفق بود. وی با اشاره به اینکه در نمایشگاه مذکور حدود ۱۰۰ تولیدکننده حضور دارند، گفت: با برگزاری این نمایشگاه علاوه بر آشنا شدن حلقه‌های زنجیره تأمین و تولید پوشاک با یکدیگر، ظرفیت‌ها و توان صادراتی به کارگزاران حوزه تجارت معرفی می‌شود.  شیرازی افزود: امروز به واسطه تولیدکنندگان می‌توان ادعا کرد برای تأمین بازار داخل و حتی عبور از بازارهای تجاری و حضور در بازار دیگر کشورها هیچ کمبودی در پوشاک نداریم. وی بیان کرد: ۵ درصد از تولیدات پوشاک در کشور توسط بنگاه‌های بزرگ صنعتی و ۹۵ درصد نیز توسط بنگاه‌های کوچک و متوسط تأمین می‌شود. 
***
جهان باید سرمایه‌گذاری در انرژی‌های پاک را ۳  برابر کند
آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد: برای آنکه بتوانیم با تغییرات آب و هوایی مقابله کنیم جهان باید سرمایه‌گذاری در انرژی‌های پاک را تا سال 2030 سه برابر کند. به نقل از رویترز، آژانس بین‌المللی انرژی دیروز اعلام کرد: اگر جهان بخواهد با تغییرات آب و هوایی مقابله کند و بازار انرژی را تحت کنترل درآورد، باید سرمایه‌گذاری در انرژی‌های پاک را ۳ برابر کند. 
در بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی آمده است: شاهد سرمایه‌گذاری کافی برای تامین نیاز به حامل‌های انرژی برای آینده در جهان نیستیم، اگر چه سرمایه‌گذاری‌ها در انرژی‌های جدید به صورت تدریجی در حال افزایش است اما هنوز تا میزان مورد انتظار برای تامین نیازها به ارائه پایدار انرژی فاصله زیادی وجود دارد. آژانس بین‌المللی انرژی اوایل سال جاری گزارش خود موسوم به چشم‌انداز انرژی جهان را منتشر کرد تا نقشه راهی برای کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد باشد. آژانس بین‌المللی انرژی می‌گوید: این کنفرانس که قرار است در گلاسگوی اسکاتلند برگزار شود، نخستین آزمون آمادگی کشورها برای متعهد شدن به اقدامات جدید تحت توافق آب و هوایی سال 2015 پاریس است و می‌تواند فرصتی برای ارائه یک سیگنال شفاف و بی‌تردید برای سرعت بخشیدن به روند دور از انرژی‌های آلاینده و رسیدن به انرژی‌های پاک در سطح جهان باشد.

Page Generated in 0/0049 sec