printlogo


کد خبر: 239120تاریخ: 1400/7/22 00:00
اخبار

مدیران به گزارش‌های کم‌کاری و روابط ناسالم حساس باشند
رئیس‌جمهور صیانت از محیط‌زیست را از اولویت‌های کشور دانست و با تأکید بر اهمیت آن، گفت: نباید اجازه داد افراد و دستگاه‌های صاحب نفوذ، سلامت محیط‌زیست و مردم را به مخاطره بیندازند. 
 حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی روز گذشته در جلسه هیأت دولت با تأکید بر رعایت مقررات محیط‌زیستی در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های صنعتی و تولیدی و لزوم تهیه پیوست زیست‌‌محیطی، اظهار داشت: در رعایت مقررات مربوط به حفظ محیط‌زیست نباید به هیچ عنوان چشم‌پوشی کرد، ضمن اینکه نباید با سختگیری‌های بی‌مورد، مانع اجرای پروژه‌های بزرگ شد. وی با تاکید مجدد بر رعایت انضباط اداری و حضور منظم کارکنان در محیط کار، گفت: مراقبت از سلامت رفتاری کارکنان و اعمال نظارت‌های سازمانی برای پیشگیری از مفاسد اداری و رشوه و اختلاس ضروری است و هیچ‌گونه فساد اداری و اقتصادی قابل تحمل نیست و باید همه مدیران به گزارش‌های کم‌کاری، فساد و روابط ناسالم، حساس باشند. رئیسی همچنین بر اجرای بموقع و بدون کم و کاست قوانین در همه ‌دستگاه‌های اجرایی بویژه بخش‌های دولتی تأکید کرد. 
***
علی باقری با اشاره به سفر انریکه مورا به تهران:
مسائل افغانستان و مذاکرات وین در دستور کار است
علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در صفحه توئیترش به سفر انریکه مورا، معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی به تهران اشاره کرد و نوشت: «در ادامه رایزنی‌های اخیر منطقه‌ای و بین‌المللی، فردا (پنجشنبه) میزبان آقای انریکه مورا، معاون سرویس‌ اقدام اتحادیه اروپایی، خواهم بود. تبادل نظر درباره مسائل دوجانبه و منطقه‌ای از جمله افغانستان و نیز مذاکرات برای برداشتن تحریم‌های ظالمانه در دستورکار این سفر است». پیش از این سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره سفر «انریکه مورا» معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی به تهران اظهار داشت: مطابق هماهنگی‌های صورت پذیرفته قبلی این سفر روز پنجشنبه انجام خواهد شد. وی افزود: این سفر در ادامه رایزنی‌های ۲ طرف درباره موضوعات مورد علاقه فیمابین از جمله روابط ایران و اتحادیه، افغانستان و برجام صورت می‌پذیرد. 
***
هفته‌نامه آمریکایی:
ایران امروز معامله‌گر قوی‌تری در مذاکرات است
هفته‌نامه آمریکایی در تحلیلی با انتقاد از سیاست‌های دولت دونالد ترامپ در قبال توافق هسته‌ای با ایران، به دولت بایدن توصیه کرد دنباله‌رو برنامه‌های شکست‌خورده ترامپ در قبال ایران نباشد و با تجدیدنظر در رویکرد خود، فرصت حل‌وفصل مساله هسته‌ای ایران را مغتنم بداند. مجله ویک در تحلیلی درباره رویکردی که دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا باید در قبال ایران اتخاد کند، نوشت: اگر رئیس‌جمهور بایدن مایل است با نتیجه‌ای غیر از آزمایش یک سلاح هسته‌ای از سوی ایران مواجه شود، از آنجا که چنین موضوعی می‌تواند نشانگر شکستی شگرف در سیاست خارجی باشد، باید در معیارهای بنیادین مذاکرات احیای توافق هسته‌ای که احتمالا بزودی در وین از سر گرفته خواهد شد، تجدیدنظر کند. 
در ادامه این تحلیل آمده است: تیم بایدن اول از همه باید خیال خام یک توافق بهتر با ایران را از سر بیرون کند و آن دسته افراد تیم سیاست خارجی را که فکر می‌کنند حکومت ایران فقط به اندازه‌ یک ضربه با برافتادن فاصله دارد، کنار بگذارد. تهران امروز به لطف گاف بی‌فکرانه دولت ترامپ، از هر نظر قابل تصوری، نسبت به سال ۲۰۱۵ معامله‌گر قوی‌تری در مذاکرات است و حتی انگیزه‌اش برای باور کردن وعده‌های آمریکا کمرنگ‌تر شده است. این یعنی، اگر قرار باشد ایران کار کردن روی برنامه‌ هسته‌ای‌اش را متوقف کند و بازرسی‌های سرزده بین‌المللی [از تأسیسات هسته‌ای‌اش] از سر گرفته شود، باید از سوی جایی غیر از آمریکا تضمین داشته باشد که با وجود پایبندی‌اش به هر شرطی که بپذیرد، دوباره به ورطه ورشکستگی کشیده نخواهد شد. مهم‌تر از همه، آمریکا باید قول لازم‌الاجرایی بدهد که از قدرتش در نظام پولی و بانکی جهانی برای زورگویی به کشورهای دیگر در راستای خودداری از تجارت با ایران استفاده نکند. 
***
دادستان کل کشور با نخست‌وزیر ارمنستان دیدار کرد
دادستان کل کشور با نخست‌وزیر ارمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری که برای سفر ۳ روزه کاری در ارمنستان به سر می‌برد، روز گذشته با نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد. منتظری با اشاره به روابط دوستانه ۲ کشور، اظهار داشت: سفر من به ایروان در پاسخ به سفر دادستان کل ارمنستان به ایران انجام می‌شود. پیش از سفر به ایروان، با آقای رئیس‌جمهور دیدار کردم و ایشان ضمن قدردانی از شما و با یادآوری دیدارهای مفیدشان با شما، خواست سلام گرم ایشان را به شما ابلاغ کنم. وی افزود: ایران برای گسترش و تعمیق همکاری‌ها با ارمنستان در همه زمینه‌ها، اهمیتی ویژه قائل است. حسن‌همجواری و روابط دوستانه تاریخی ۲طرف، مبنای مهمی برای تحقق ظرفیت‌های گسترش روابط دوجانبه و مواجهه با چالش‌های موجود در منطقه است و جمهوری اسلامی ایران به گسترش روابط با ارمنستان به عنوان بخشی از رویکرد تحکیم روابط با همسایگان علاقه‌مند است. ضمن اینکه ما به طور جدی با اقدامات تحریک‌آمیز و استقرار تروریست‌ها در منطقه مخالفیم. 

Page Generated in 0/0051 sec