printlogo


کد خبر: 239134تاریخ: 1400/7/24 00:00
اخبار

اینستاگرام پرس تی‌وی را بست
اینستاگرام دسترسی شبکه پرس تی‌وی به حساب کاربری خود در بستر این پلتفرم را قطع کرد. به گزارش روابط عمومی شبکه پرس تی‌وی، اینستاگرام (پلتفرم اشتراک‌گذاری عکس و فیلم آمریکایی) صفحه پرس‌تی‌وی را در بستر خود مسدود کرده و دسترسی شبکه خبری انگلیسی‌زبان ایران با ۱۵۶۰۰۰ دنبال‌کننده را ناممکن کرده است. اینستاگرام چهارشنبه گذشته (۸ اکتبر ۲۰۲۱) صفحه این شبکه بین‌المللی را به دلایلی ناشناخته برای تیم شبکه‌های اجتماعی پرس تی‌وی بست و در حالی که می‌گوید آنچه را که برای بازکردن حساب کاربری شبکه، با عنوان «کد امنیتی» می‌نامد، ارسال می‌کند اما پرس تی‌وی تاکنون چنین کدی را دریافت نکرده است. فقط در سال جاری، نه ‌تنها وزارت دادگستری آمریکا اقدام به مسدودکردن دامنه دات کام وب‌سایت تلویزیون خبری پرس تی‌وی کرد که یوتیوب نیز در هفتمین اقدام مشابه خود، بار دیگر کانال پرس تی‌وی را از دسترس خارج کرد. 
***
دنیا پس از تو نباشد، منتشر شد
کتاب «دنیا پس از تو نباشد» نوشته سیدمهدی شجاعی شامل داستان زندگی «وهب نصرانی» از یاران امام حسین‌(ع) در روز عاشورا توسط انتشارات نیستان منتشر و راهی بازار نشر شد. به گزارش مهر، وهب، جوانی که برخی او را نصرانی نیز معرفی کرده‌اند، با مادر و همسر جوانش برای همراهی با امام حسین(ع) راهی سرزمین کربلا شد. در هنگامه نبرد همسرش وقتی او را برای آخرین بار راهی میدان دید، آرزو کرد ‌ای کاش پس از شهادت همسر جوانش به او ملحق شود تا زندگی آنها در جهان باقی نیز در کنار هم ادامه پیدا کند. وهب شهید می‌شود و همسرش نیز که بر بالین وی حضور یافته است، توسط یکی از سربازان سپاه ابن زیاد به شهادت می‌رسد. در روایت‌های تاریخی عنوان شده وهب در روز عاشورا ۲۵ سال داشت و از دامادی‌اش ۱۷ روز می‌گذشت که با اصرار مادرش و با وجود علاقه شدید به همسر جوانش از او دل بریده و به میدان مبارزه می‌رود. شجاعی داستانش را از دل چشمه‌های جوشیده تردید در قلب وهب به ‌سوی سرمنزل یقین نوشته است. او تلاش کرده عشق وهب به همسرش و تمنای او برای زیست ابدی در جهان باقی در کنار او را در کنار فرجام این آرزو بازخوانی کند. تصویرگری کتاب «دنیا پس از تو نباشد» توسط فرهاد جمشیدی انجام شده است. این‌ کتاب با قیمت ۶۰ هزار تومان منتشر شده است. 
***
«رخ به رخ» کلید خورد
قسمت‌های ابتدایی برنامه «رخ به رخ» با اجرای امیرعلی دانایی با حضور حسن ریوندی و مسعود فراستی کلید خورد. به گزارش فارس، «رخ به رخ» برنامه‌ای جدید محصول گروه اجتماعی شبکه ۲ به تهیه‌کنندگی مهدی بابایی، کارگردانی حسین فاطمیان و نویسندگى یاسر حقیقى‌پور است؛ برنامه‌ای که بیشتر شبیه یک تئاتر و زندگی واقعی بوده و قرار است مخاطب با رخی از میهمان مواجه شود که تاکنون آن را ندیده است. «رخ به رخ» از نخستین روز آبان‌ بعد از خبر ساعت ۲۲:۳۰ جمعه‌ها و شنبه‌ها روی آنتن شبکه ۲ خواهد رفت. 
***
فینچر مستند می‌سازد
کارگردان سرشناس سینما مجموعه فیلم‌های مستندی درباره سینما برای نتفلیکس می‌سازد. ورایتی نوشت: دیوید فینچر با نتفلیکس در «دیدن» که سریال مستند جدیدی در گرامیداشت سینماست، همکاری می‌کند. دیروز خبر داده شد فینچر تهیه‌کننده اجرایی «دیدن» با دیوید پریور کارگردان «مرد خالی» است. درو مک‌وینی، نویسنده که در این پروژه همکاری دارد، نوشته این مجموعه به منزله یادداشت‌های ۱۰ تا ۳۰ دقیقه‌ای درباره چیزی است که ما را مجذوب یا ناراحت می‌کند و به ارتباط ما با فیلم‌ها مربوط است. «دیدن» ۱۳ نوامبر در جشن موسسه فیلم آمریکا در لس‌آنجلس نمایش داده می‌شود و بعد در تاریخ نامعلومی در نتفلیکس در دسترس قرار می‌گیرد. فینچر چندی پیش درباره همکاری با نتفلیکس برای ساخت «منک» گفته بود هرگز به اندازه کار با نتفلیکس در این فیلم خوشحال نبوده چون می‌داند فیلمش جایی برای حضور دارد و مجبور نیستی آنها را در تابستان طولانی یا زمستان مصیبت‌زده اکران کنی.
***
«علیرضا خدابخشی» معاون سیاسی صداوسیما شد
 رئیس رسانه ملی با صدور حکمی علیرضا خدابخشی را به سمت معاون سیاسی سازمان صداوسیما منصوب کرد. به گزارش فارس، پیمان جبلی در این حکم خطاب به خدابخشی آورده است: «با توجه به مراتب دانش، تعهد، شایستگی‌ها و سوابق ارزشمند شما در حوزه رسانه و روحیه ابتکار و تحول‌گرایی برای پشتیبانی از سربازان جنگ اقتصادی، به موجب این حکم به عنوان معاون سیاسی سازمان صداوسیما منصوب می‌شوید». همچنین با حکم رئیس رسانه ملی، مجیدآخوندی مشاور رئیس رسانه ملی شد.

Page Generated in 0/0116 sec