printlogo


کد خبر: 239140تاریخ: 1400/7/24 00:00
مقاومت

رسانه‌های عبری می‌گویند تل‌آویو هشدار انتقام اتاق عملیات مشترک متحدان دمشق را جدی گرفته است
حربه ضدبشری اسرائیل برای حمله به سوریه
مسکو اقدام غیرانسانی رژیم صهیونیستی در حمله به عمق خاک سوریه را تایید کرد. معاون مرکز آشتی در سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه در نشست خبری پنجشنبه گذشته گفت حملات هوایی بامداد آن روز به نزدیکی شهر تدمر(پالمیرا) توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با پوشش هواپیماهای مسافری انجام شده است. به گفته وادیم کولیت، این حملات که با موشک‌های دوربرد اسرائیلی یک برج ارتباطی و مناطق نزدیک آن را در نزدیکی شهر تدمر در شرق استان حمص هدف قرار داده‌اند، از نزدیکی منطقه التنف در مرز اردن و عراق و توسط 4 جنگنده اف‌‌۱۶ رژیم صهیونیستی آغاز شده است. این حمله به شهادت یک سرباز ارتش سوریه و زخمی شدن ۳ نفر منجر شد. با آنکه طبق اعلام وزارت دفاع سوریه، پدافند هوایی برای مقابله با موشک‌های شلیک‌شده از جنگنده‌های رژیم صهیونیستی فعال شده بود با وجود این به گفته کولیت، ارتش سوریه تصمیم گرفت از پدافندها استفاده نکند زیرا در زمان حمله هوایی اسرائیل، 2 هواپیمای مسافری در نزدیکی آن منطقه بودند. به گزارش اسپوتنیک، اسرائیلی‌ها برای دور زدن سامانه‌های پدافند هوایی ساخت روسیه از این تاکتیک جدید برای حمله به سوریه استفاده می‌کنند. نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان بارها گزارش کرده‌اند رژیم صهیونیستی به طور روزانه قطعنامه‌های سازمان ملل را نقض کرده و به حریم هوایی لبنان تجاوز می‌کند. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی معمولا با استفاده از حریم ‌هوایی لبنان یا از طریق بلندی‌های اشغالی جولان به سمت اهدافی در شرق و شمال غرب سوریه حملات موشکی انجام می‌دهند.  دمشق اعلام کرده این حملات، در راستای سیاست هدفمند و مبتنی بر اعمال تروریسم دولتی مقامات رژیم اسرائیل، حمایت مداوم از گروه‌های تروریستی و نقض عمدی قطعنامه‌های شورای امنیت درباره مبارزه با تروریسم است. دولت سوریه همچنین تصریح کرده این حمایت‌ها، نقض فاحش منشور ملل متحد و قطعنامه‌های شورای امنیت درباره حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه است.  ماه فوریه، یک هواپیمای ایرباس ۳۲۰ با ۱۷۴ مسافر به دلیل حمله هوایی رژیم صهیونیستی مجبور به تغییر مسیر شد و اجبارا در پایگاه هوایی حمیمیم فرود اضطراری انجام داد. سال ۲۰۱۸، رژیم صهیونیستی از یک هواپیمای شناسایی روسیه به عنوان پوشش استفاده کرده و موجب شد پدافند سوریه این هواپیما را هدف قرار دهد. تل‌آویو چند هفته بعد بابت این اقدام مجبور به عذرخواهی از روسیه شد. آن حمله به کشته شدن ۱۵ نظامی روسیه و زخمی شدن ۱۰ نفر دیگر منجر شده بود. وزارت دفاع روسیه در آن زمان اعلام کرد ارتش صهیونیستی تنها ۶ ثانیه بعد از برخاستن جنگنده‌های اسرائیلی، روسیه را در جریان قرار داده بود. گروه‌های مختلف فلسطینی نیز حمله بامداد پنجشنبه رژیم صهیونیستی به سوریه را محکوم و اعلام کردند، این رژیم مانند اوباش در منطقه رفتار می‌کند و مقابله با آن، وحدت مقاومت در تمام جبهه‌ها را می‌طلبد. 
 
* هشدار متحدان سوریه به متجاوز
علاوه بر وزارت دفاع روسیه، اتاق عملیات مشترک متحدان سوریه نیز به این حمله واکنشی هشدار‌آمیز نشان داده است. در بیانیه این اتاق آمده است: «جنگنده‌های اسرائیلی و آمریکایی دیشب به تعدادی از مقرهای نیروهای متحد در منطقه تدمر تعرض کردند. اهدافی که هدف حمله قرار گرفتند، عبارت بودند از چند مرکز گردهمایی جوانان و مراکز خدمات‌رسانه‌ای. در پی این تجاوز، تعدادی از برادران مجاهد شهید و مجروح شدند اما اگر نیروها مستقر نبودند، ‌تعداد شهدا بسیار بیشتر می‌شد. بهانه صهیونیست‌ها این بود که آنها با تسلیحات نقطه‌زن و تجهیزاتی که برای رژیم غاصب‌شان خطرناک بود، مقابله می‌کنند. با توجه به آنچه گفته شد و پس از حمله‌ای که از آسمان اردن و منطقه التنف که تحت اشغال آمریکایی‌هاست شروع شد، فرماندهی اتاق عملیات تصمیم گرفته است انتقام خون شهدا و مجروحان را بگیرد».  در پایان پیام شدیداللحن اتاق عملیات مشترک متحدان سوریه به تل‌آویو آمده است: «پاسخ بسیار سخت خواهد بود». یورونیوز این پیام را به منزله جدیت ایران و روسیه در حمایت آشکار از سوریه برای انتقام حمله مزبور دانسته است. این بیانیه در حالی صادر شد که رسانه‌های رژیم اشغالگر گزارش دادند تل‌آویو حریم هوایی جولان اشغالی را به روی هواپیماهای غیرنظامی بسته است. در همین حال روزنامه «ییسرائیل هیوم» دیروز خبر داد تشکیلات امنیتی تل‌آویو، بیانیه اخیر اتاق عملیات متحدان سوریه را جدی گرفته است.
***
۲۲۰۰ هزار کودک شهید فلسطینی در دوران انتفاضه
مرکز مطالعات اسرای فلسطین به مناسبت بیست‌ویکمین سالروز انتفاضه الاقصی، در گزارشی شمار بازداشتی‌ها و شهادت فلسطینیان طی این سال‌ها را اعلام کرد. بر اساس این گزارش از زمان آغاز انتفاضه اول از سپتامبر ۲۰۰۰ میلادی تاکنون، ۲۱۹۴ کودک فلسطینی به شهادت رسیده‌اند که اکثر آنها اهالی غزه بوده‌اند. همچنین در این 21 سال ۱۳۰ هزار فلسطینی از جمله ۲۳۶۴ زن و ۱۸۵۰۰ کودک توسط رژیم صهیونیستی بازداشت شده‌اند. مرکز مطالعات اسرای فلسطین تشریح کرد چگونه رژیم اشغالگر قدس طی این سال‌ها سعی کرده با اجرای سیاست بازداشت‌ها، مقاومت ملت فلسطین را ناکام گذارد و در همین راستا ده‌ها هزار نفر را بویژه پس از اشغال مجدد کرانه باختری در سال ۲۰۰۲ بازداشت کرد، حال آنکه در زمان وقوع این انتفاضه تنها ۷۰۰ اسیر در زندان‌های رژیم اشغالگر بودند. به نوشته روزنامه القدس العربی، رژیم صهیونیستی در سال‌های اولیه پس از انتفاضه الاقصی، بازداشت فلسطینیان را افزایش داد تا حدی که شمار اسرای فلسطینی در برهه‌ای به ۱۲ هزار اسیر هم رسیده بود. اسرائیلی‌ها در این سال‌ها ۲۳۶۴ زن و دختر فلسطینی را نیز بازداشت کردند و با اینکه در زمان وقوع انتفاضه الاقصی حتی یک کودک در زندان‌های رژیم اشغالگر نبود اما طی این سال‌ها تعداد کودکان بازداشتی به بیش از ۱۸۵۰۰ کودک زیر ۱۸ سال رسید که ده‌ها نفر از آنها در حین بازداشت هدف تیراندازی قرار گرفتند. بر اساس این آمار، تعداد کودکان اسیر فلسطینی هم‌اکنون ۲۲۰ نفر است که در زندان‌های عوفر، مجدو، الدامون و مراکز بازداشت، در اسارت بسر می‌برند. 

Page Generated in 0/0055 sec