printlogo


کد خبر: 239144تاریخ: 1400/7/24 00:00
اخبار

عصبانیت مسی از داور برزیلی مصاف آرژانتین- پرو
کاپیتان تیم ‌ملی فوتبال آرژانتین از داور بازی آلبی‌سلسته و پرو در مرحله انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ انتقاد کرد. به گزارش تسنیم، تیم ‌ملی آرژانتین بامداد روز جمعه در دوازدهمین دور رقابت‌های مرحله انتخابی جام‌جهانی 2022 در منطقه آمریکای لاتین موفق به کسب پیروزی خانگی یک بر صفر مقابل تیم ‌ملی پرو شد. پس از این بازی، «لیونل مسی» کاپیتان آلبی‌سلسته که مشخص بود از قضاوت داور برزیلی مسابقه «ویلتون پریرا سامپایو» بشدت عصبانی است، در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: مسابقه‌ای دشوار بود و البته شرایط هم برای بازی کردن بسیار سخت بود. وزش باد کارمان را سخت‌تر هم کرده بود. حریف با تمام بازیکنانش عقب کشیده و فضای زیادی برای حرکات ما باقی نگذاشته بود. این داور هم که هر وقت بازی ما را قضاوت می‌کند، همان کارهای همیشگی را انجام می‌دهد (کنایه از سوت زدن به ضرر آرژانتین). به نظر می‌رسد او عمداً اینگونه قضاوت می‌کند. با این حال ۳ امتیاز ارزشمند گرفتیم که ما را به هدف‌مان رساند. آرژانتین با برتری در این بازی ضمن کسب هفتمین پیروزی‌اش در مرحله انتخابی جام‌جهانی 2022، جایگاه خود را در رده دوم جدول منطقه آمریکای جنوبی استحکام بخشید. این تیم با 25 امتیاز پس از برزیل 31 امتیازی و بالاتر از اکوادور 17 امتیازی قرار دارد. 
***
واکنش زارع به کری‌خوانی گیبل: حرف‌هایم را روی تشک می‌زنم
قهرمان کشتی آزاد سنگین وزن جهان در واکنش به کری‌خوای کشتی‌گیر آمریکایی تأکید کرد قبل از مبارزه معمولا کری نمی‌خواند و حرف‌هایش را روی تشک می‌زند. بعد از آنکه اعلام شد ایران با درخواست آمریکایی‌ها برای رویارویی دوستانه موافقت کرده است و این مسابقه روز 23 بهمن سال جاری در آرلینگتون دالاس در ایالت تگزاس برگزار خواهد شد، گیبل استیوسون که در المپیک توکیو در وزن 125 کیلوگرم با شکست گنو پتریاشویلی در ثانیه آخر، قهرمان المپیک شد، اقدام به کری‌خوانی برای امیرحسین زارع، قهرمان سنگین وزن جهان کرد. او نوشت: «به ایران بگویید زارع را بیاورد». استیوسون 21 ساله در شرایطی در المپیک صاحب مدال طلا شد که امیرحسین زارع در نیمه‌‌نهایی مغلوب گنو پتریاشویلی شد و از رسیدن به فینال سنگین‌وزن باز ماند. 
کشتی‌گیر آمریکایی بعد از المپیک اعلام کرد طی قراردادی که کوتاه‌مدت نیز نخواهد بود، به کشتی کج مشغول خواهد شد و از همین رو در جهانی اسلو که ۸ هفته بعد از المپیک در نروژ برگزار شد، شرکت نکرد. با این وجود حالا اعلام کرده است می‌خواهد در کشتی دوستانه ۲ تیم ایران و آمریکا با کشتی‌گیر 20 ساله ایرانی مبارزه کند. امیرحسین زارع در گفت‌وگو با تسنیم، درباره کری‌خوانی گیبل استیوسون قهرمان آمریکایی المپیک 2020 توکیو گفت: خیلی خوشحال می‌شوم اگر قرار باشد برای این مبارزه دوستانه در ترکیب تیم‌ ملی باشم و به آمریکا بروم تا با این کشتی‌گیر کشتی بگیرم. من در المپیک می‌خواستم با او کشتی بگیرم اما آنجا نشد و او در جهانی هم غیبت کرد اما الان خیلی خوشحالم و ما می‌توانیم سال‌ها رقابت خیلی قشنگی با هم داشته باشیم. من به دنبال این هستم سالیان سال حرف اول را در کشتی دنیا بزنم. نفر سوم المپیک 2020 توکیو ادامه داد: این صحبت‌هایی که آقای استیوسون کرده برای من خوب بود و قطعا بهانه و انگیزه خوبی برای از سرگیری تمریناتم خواهد بود. پاسخی برای کری‌خوانی کشتی‌گیر آمریکایی ندارم، چون قبل از کشتی حرف نمی‌زنم و کری نمی‌خوانم. معمولا حرف‌هایم را روی تشک می‌زنم. 
***
غزاله حسینی: می‌توانم فاصله را با نفر اول جهان کم کنم
دارنده مدال برنز وزنه‌برداری جهان گفت: می‌توانم فاصله را با نفر اول جهان کمتر کنم. غزاله حسینی بعد از کسب مدال برنز مسابقات جهانی وزنه‌برداری عنوان کرد: مسابقات عالی بود. خدا را شکر می‌کنم توانستم مدال بگیرم. رقابت سخت بود اما توانستم مدال برنز را کسب کنم. امیدوارم در مسابقات بعدی مدال طلا بگیرم. دارنده مدال برنز نوجوانان جهان در دسته 59 کیلوگرم درباره اینکه چقدر با نفر اول فاصله دارد و فکر می‌کند بتواند این فاصله را کم کند، خاطرنشان کرد: اگر تلاش‌هایم بیشتر شود می‌توانم در مسابقات بعدی مدال بگیرم. من تقریبا 10 کیلوگرم در یک ضرب با نفر اول فاصله دارم و این فاصله قابل جبران است. با صحبت‌هایی که با مربیان داشتم فکر می‌کنم می‌توانم این فاصله را کم کنم. وی درباره مدال یکتا جمالی در مسابقات جهانی هم گفت: او الگوی من است و در این مسابقات خوب کار کرد. امیدوارم بتواند در مسابقات بعدی مدال‌های بهتری بگیرد. من از فدراسیون، مربیان و خانواده‌ام تشکر می‌کنم که مرا حمایت کردند تا به اینجا برسم. 

Page Generated in 0/0117 sec