printlogo


کد خبر: 239154تاریخ: 1400/7/24 00:00
سخنگوی آتش‌نشانی تهران در گفت‌وگو با «وطن‌امروز»:
آتش‌نشانی نیازمند تقویت بدنه عملیاتی است

سازمان آتش‌نشانی یکی از مهم‌ترین واحدهای امدادی است که برای اجرای ماموریت خود در شهری با گستردگی تهران نیازمند برخورداری از تکنولوژی و ابزار روز و نیروهای کارآمد است. متاسفانه در سال‌های گذشته با وجود بهبود شرایط تکنولوژیکی آتش‌نشانی، خبرهایی مبنی بر کمبود نیرو در این سازمان حساس به گوش می‌رسد. در همین زمینه سخنگوی آتش‌نشانی تهران در گفت‌وگو با «وطن‌امروز» با اشاره به ضرورت‌های تقویت این سازمان از نظر نیروی انسانی گفت: طی 5 سال گذشته تنها یک بار مجوز جذب نیرو به سازمان آتش‌نشانی تهران داده شد و با وجود پیگیری‌هایی که صورت گرفت اما متاسفانه به دلیل مواردی همچون کرونا و مشکلات مالی مجوز لازم برای جذب نیرو صادر نشد. 
جلال ملکی با بیان اینکه در سازمان آتش‌نشانی با ۲ پدیده افتتاح ایستگاه‌های جدید و بازنشستگی نیروهای قدیمی رو‌به‌رو هستیم، اظهار داشت: هم‌اکنون تراز ورود نیرو به سازمان آتش‌نشانی تهران منفی است و باید گفت سرعت افتتاح ایستگاه‌ها و بازنشستگی با سرعت جذب مطابقت ندارد. بعد از مدت طولانی به ما مجوز جذب داده شده است که ورود نیروهای جدید خود 6 ماه فرآیند دارد، لذا ضروری است برای جذب نیرو برنامه‌ای جدید در دستور کار قرار گیرد. 
این آتش‌‌نشان کهنه‌‌کار تهران خاطرنشان کرد: برای اجرای درست ماموریت‌ها، آتش‌نشانی تهران نیازمند تقویت بدنه عملیاتی است اما باید این نکته را گفت که با وجود تمام کمبودهای نیرویی، تاکنون نگذاشته‌ایم در اجرای ماموریت‌ها خللی ایجاد شود. مثلا اگر در ماموریتی نیاز به نیروی بیشتری باشد با فراخوان ایستگاه‌ها تعداد نیروها را افزایش داده و عملیات را به پایان می‌رسانیم اما با این وجود تامین نیروی انسانی یک ضرورت انکار‌ناپذیر است. 
وی در پاسخ به این سوال که آیا جلسه‌ای با مدیران شهری دوره ششم جهت تامین نیازهای موجود در این بخش داشته‌اید یا خیر، گفت: مدیران کنونی شهر با موضوعات شهر آشنا هستند و نیازها را بخوبی می‌شناسند و این نکته بسیار مهمی است و ما را امیدوار می‌کند با برنامه‌ریزی دقیق در شرایطی که کرونا روند نزولی به خود گرفته، فرآیند جذب نیرو در آتش‌نشانی تسهیل شده و نیازهای سازمان در این بخش تامین شود. 

Page Generated in 0/0054 sec