printlogo


کد خبر: 239155تاریخ: 1400/7/24 00:00
اخبار

گلزار‌های شهدا کانون‌های فرهنگی می‌شوند
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از ایجاد کانون‌های فرهنگی در هزار گلزار شهدای سراسر کشور خبر داد. سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما از ایجاد کانون‌های فرهنگی در هزار گلزار شهدای سراسر کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر این کانون در گلزار شهدای کرمان ایجاد شده است. وی با اشاره به ایجاد هیات امنا از جامعه ایثارگران و جانبازان در برپایی این کانون‌ها قدردانی کرد و افزود: در این کانون‌ها علاوه بر برگزاری اعیاد مذهبی، وقف و نذر هم اجرا خواهد شد. رئیس بنیاد شهید با اشاره به اینکه شهدا چراغ راه آیندگان هستند، گفت: آرمان‌های شهدا باید برای نسل آینده ترسیم شود. قاضی‌زاده‌هاشمی به حضور مردم در فعالیت‌های فرهنگی اشاره کرد و افزود: شب‌های جمعه فرصت مناسبی برای تجدید میثاق و بهره‌مندی از انرژی معنوی شهدا خواهد بود. 
***
ورود افسران زن به چرخه «کارآگاهی»
رئیس پلیس آگاهی ناجا از برنامه‌ریزی برای ورود بانوان به چرخه کارآگاهی خبر داد. سردار محمد قنبری با بیان اینکه برای نخستین‌بار قصد داریم در جمهوری اسلامی که داعیه‌دار دفاع از حقوق بانوان است، افسران کارآگاه خانم را وارد چرخه کارآگاهی کنیم، گفت: قصد داریم در آینده نزدیک آموزش‌های لازم کارآگاهی را به بانوان بدهیم؛ آزمون‌های علمی لازم از آنها گرفته و نشان کارآگاهی اعطا شود تا در حوزه کشف جرم در زمینه‌هایی که بانوان می‌توانند کمک کنند، یاری‌رسان مجموعه پلیس آگاهی باشند. وی افزود: بانوان شم پلیسی‌شان قوی است، در دانشکده در علوم مختلفی تحصیل کرده و مجهز‌اند، از لحاظ علمی دارای توان قابل توجهی هستند و تفاوت آنچنانی با کارآگاهان مرد ندارند؛ تفاوتی را در آموزش‌ها و طی مراحل نمی‌بینیم. رئیس پلیس آگاهی ناجا درباره «پلیس من» گفت: «پلیس من» را برای کاهش بروکراسی‌های اداری در مجموعه پلیس آگاهی راه‌اندازی کردیم که اکنون در بحث سرقت خودرو فعال شده است و با نصب یک اپلیکیشن در تلفن همراه، فرد دیگر نیازی به مراجعه به پلیس ندارد و به محض اینکه خودروی فردی سرقت شد، می‌تواند با مراجعه به اپلیکیشن مشخصات خودرویش را ثبت کند. قنبری افزود: به این ترتیب مشخصات خودرو در سامانه‌های سراسر کشور می‌نشیند و اگر خودرو سرقتی ترددی داشته باشد می‌توانند سریعا شناسایی و برخورد کنند. با این اقدام افراد نیازی به مراجعه ندارند تا زمان تشکیل پرونده که شماره پرونده برای پیگیری‌های بعدی می‌دهند. 
***
شیوه جمع‌آوری زباله باید تغییر کند
عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه جمع‌آوری غیرمتعارف زباله و زباله‌گردی چهره شهر را زشت و نازیبا می‌کند، بر لزوم تغییر شیوه جمع‌آوری زباله برای مبارزه با زباله‌گردی و قطع دسترسی مافیا تاکید کرد. احمد صادقی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح روند برخورد مدیریت شهری با تخلف در حوزه جمع‌آوری زباله و زباله‌گردی، گفت: متاسفانه موضوع زباله‌گردی و جمع‌آوری زباله به صورت غیرمتعارف و خارج از عرف اخیرا زیاد نشده بلکه از گذشته زیاد بوده و یکی از مواردی است که چهره شهر را زشت و نازیبا می‌کند. وی افزود: سود و نفع این کار هم به جیب محرومان نمی‌رود، بلکه این سود به یکسری مافیای جمع‌آوری زباله می‌رسد و از سوی دیگر این افراد شهر را هم از کسب درآمدهای این حوزه محروم می‌کنند. وی ادامه داد: درباره برخورد با این تخلف باید توجه کنیم که مجموعه شهرداری تهران ضابط قضایی نیست و در این جایگاه هم نیست که بتواند به عنوان ضابط قضایی به موضوع ورود داشته باشد، از سوی دیگر گستره این کار هم آنقدر گسترده است که شاید تشکیلات عظیمی نیاز باشد تا مشکل و معضل این بخش را حل کند. عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: باید شیوه جمع‌آوری زباله را تغییر دهیم تا از طریق تحقق این مهم، دسترسی مافیا به زباله‌ها قطع و به دنبال آن هم زباله گردی کم شود، لذا نیازمند انجام کاری مبنایی هستیم که خوشبختانه در کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تهران این کار آغاز شده است. 
***
فعالیت ۶۰ هزار پلیس‌یار در کشور
جانشین پلیس پیشگیری ناجا با تاکید بر ضرورت مشارکت اقشار مختلف جامعه در پایدارسازی امنیت، گفت: با تلاش‌های مرکز انتظام پلیس پیشگیری ناجا، فعلا ۶۰ هزار پلیس‌یار در ۱۲ هزار نقطه کشور تحت آموزش و نظارت ۷۵۵ موسسه خدمات حفاظتی و مراقبتی نقش‌آفرینی می‌کنند. سردار رضا بنی‌اسدی‌فر در مراسم مانور خودرویی و موتوری موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی و پلیس‌یاران با تاکید بر لزوم مشارکت مردم در تامین نظم و امنیت عمومی، تصریح کرد: پلیس‌یاران نقش موثری در کمک به تامین سلامت اجتماعی و امنیت محلات، اماکن عمومی، تجاری و مسکونی و پیشگیری از وقوع جرم دارند که این مهم ایجاب می‌کند شهروندان با مشارکت در پایدارسازی امنیت به مسؤولیت اجتماعی خود عمل کنند. وی با اشاره به راه‌اندازی ۷۵۵ موسسه خدمات حفاظتی و مراقبتی توسط مرکز انتظام پلیس پیشگیری ناجا در سطح کشور افزود: در حال حاضر ۶۰‌هزار پلیس‌یار در ۱۲ هزار نقطه کشور به منظور تحقق امنیت محله‌محور و مردم پایه نقش‌آفرینی می‌کنند که درصدد هستیم در گام‌های بعدی تعداد پلیس‌یاران را به ۱۰۰ هزار نفر افزایش دهیم. جانشین پلیس پیشگیری ناجا افزود: تلاش برای تامین امنیت عبادت است و هیچ شغلی عزتمندتر از تامین آسایش و آرامش مردم نیست. وی راه‌اندازی مؤسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی و جذب و به‌کارگیری پلیس‌یاران مومن و متعهد را علاوه بر کمک به اشتغال‌زایی جوانان، بیانگر ایفای نقش نیروی انتظامی در «تولید» و «حفظ امنیت» ارزیابی و اظهار امیدواری کرد: با همکاری بیش از پیش مردم با پلیس و در سایه الطاف خداوند متعال شاهد توسعه و آبادانی کشور در عرصه‌های مختلف باشیم. 

Page Generated in 0/0051 sec