printlogo


کد خبر: 239168تاریخ: 1400/7/24 00:00
اخبار

برخی پیچیدگی‌های قانون مالیات فسادزاست
رئیس قوه ‌قضائیه در نشست کارشناسی بررسی مشکلات مربوط به ماده ۴۷۷ گفت: من شخصا قائل بودم و دنبال این هستم که بعضی از فرآیند‌های پیچیده و فسادزا را با همکاری دولت و مجلس کوتاه کنیم تا با شفاف‌تر، چابک‌تر و کارآمدتر شدن ساختار نظام قضایی، مشکلات مردم کاهش یابد. 
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در نشستی کارشناسی با موضوع «علل و عوامل شکل‌گیری پرونده‌های ماده ۴۷۷» بر ورود تخصصی و فنی برای ریشه‌یابی چالش‌های موجود در نظام قضایی کشور تأکید کرد و متذکر شد: قوانین و فرآیند‌های پیچیده درون و بیرون قوه‌ قضائیه که برای مردم دردسرساز بوده و موجب فساد و کندی کار شده‌اند، باید اصلاح شوند. 
وی ادامه داد: من شخصا قائل بودم و دنبال این هستم که بعضی از فرآیند‌های پیچیده و فسادزا را با همکاری دولت و مجلس کوتاه کنیم تا با شفاف‌تر، چابک‌تر و کارآمدتر شدن ساختار‌ها، مشکلات مردم کاهش یابد. 
محسنی‌اژه‌ای برای نمونه به پیچیدگی‌های قانون مالیات و فرآیند صدور مجوز‌ها اشاره کرد و گفت: فرآیند‌های طولانی و لایه‌لایه در این حوزه‌ها علاوه بر آنکه مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده، قطعا فسادزا هم هست. رئیس قوه ‌قضائیه از ماده ۴۷۷ به ‌عنوان یکی از فرآیند‌های پیچیده قضایی یاد کرد و با تأکید بر لزوم تسهیل این روند، به تشریح مسیری که برای اصلاح این فرآیند طی شده، پرداخت و اظهار داشت: در یک دوره شعب تخصصی برای رسیدگی به درخواست اعاده دادرسی ایجاد شد که بعد‌ها مشخص شد کارآمدی لازم را نداشته‌اند. 
***
موشک‌های «کروز دریایی» سپاه با برد ۲۰۰۰ کیلومتر در راه است
 فرمانده کل سپاه از تجهیز نیروی دریایی سپاه به موشک‌های کروز ضد کشتی با برد ۲۰۰۰ کیلومتر در آینده نزدیک خبر داد. 
سرلشکر حسین سلامی در جریان بازدید از جزایر خلیج‌فارس طی سخنانی اظهار داشت: نیروی دریایی سپاه در عرصه‌های شناوری بویژه ظرف سال‌های اخیر پیشرفت‌های چشمگیری را تجربه کرده و در حوزه شناورهای تندرو افزایش سرعت به چیزی نزدیک به 100 نات یا 100 گره دریایی که پدیده جالبی در عرصه سرعت و شتاب در دریانوردی است، پیشرفت‌های خوبی حاصل کرده‌ایم. وی ادامه داد: در عرصه پهپادی نیز نیروی دریایی سپاه پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است و هم‌اکنون این نیرو صدها فروند پهپاد شناسایی، مراقبتی، رزمی و انتحاری با بردهای مختلف در اختیار دارد که با تلاش عزیزان‌مان در حوزه پهپادی، پرنده‌هایی تا برد 1200 کیلومتر به این نیرو اضافه شده که در حال افزایش برد این پهپادها هستیم. 
سردار سلامی تصریح کرد: در عرصه موشک‌های کروز دریایی هم نیروی دریایی سپاه موشک‌هایی با برد 35، 90، 300 و 700 کیلومتری در اختیار دارد و در آینده نزدیک موشک کروز با برد 2000 کیلومتر و با قابلیت هدف قرار دادن شناورهای متحرک نیز در این نیرو گسترش خواهد یافت. 
فرمانده کل سپاه عنوان کرد: در عرصه جنگ الکترونیک هم همان‌طور که ملت ایران در مراسم تحویل‌دهی این سامانه‌ها در سال 99 شاهد بودند، انواع سامانه‌های جمع‌آوری، اخلالگرها و تهاجم جنگ الکترونیک در نیروی دریایی سپاه گسترش یافته که توان دفاعی و تهاجمی خوبی به این نیرو اضافه کرده است. 
***
غریب‌آبادی:
آژانس نظام پادمان‌های خود را عادلانه برای همه اعضا اجرا نمی‌کند
نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: آژانس اجرای نظام پادمان‌های خود را به طور عادلانه و مساوی برای همه اعضای خود دنبال نمی‌کند. کاظم غریب‌آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: عضویت در پیمان عدم اشاعه و اجرای کامل پادمان‌های آژانس چه سودی دارد؟ چگونه می‌توان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را یک شریک جدی، حرفه‌ای و بی‌طرف دید در حالی که اجرای نظام پادمان‌های خود را به طور مساوی و عادلانه برای همه اعضایش دنبال نمی‌کند؟ وی تاکید کرد: سکوت و غفلت درباره برنامه هسته‌ای اسرائیل به اعضای پیمان عدم اشاعه این پیام منفی را می‌دهد که عضویت برابر است با پذیرش نظارت‌های شدید، در حالی که بیرون ماندن از پیمان به معنای رهایی از هرگونه تعهد و انتقاد و حتی دریافت پاداش است!
***
تخت‌روانچی اعلام کرد
ارسال نامه به شورای امنیت درباره «ماجراجویی احتمالی رژیم صهیونیستی»
سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل درباره «هرگونه محاسبه اشتباه و ماجراجویی احتمالی نظامی رژیم اسرائیل علیه ایران» از جمله برنامه هسته‌ای ایران هشدار داد. در نامه مجید تخت‌روانچی در سازمان ملل متحد خطاب به رئیس دوره‌ای شورای امنیت در پاسخ به تهدیدات اخیر رژیم اسرائیل آمده است: طی ماه‌های گذشته، تعداد و شدت تهدیدات تحریک‌آمیز و ماجراجویانه رژیم اسرائیل به طور مداوم افزایش یافته و به سطح هشداردهنده‌ای رسیده است. آخرین مورد آن از سوی رئیس ستاد ارتش این رژیم صورت گرفته که تهدید کرده است «طرح‌های عملیاتی علیه برنامه هسته‌ای ایران در حال گسترش است» و «عملیات برای از بین بردن توانایی‌های ایران در عرصه‌های مختلف و در هر زمان ادامه خواهد یافت».

Page Generated in 0/0058 sec