printlogo


کد خبر: 239188تاریخ: 1400/7/25 00:00
استقلالی‌ها هر روز در یک زمین تمرین می‌کنند
خانه به دوش

امیرعلی عوض‌پور: استقلالی‌ها در ۵ روز گذشته هر بار در یک زمین تمرین حضور داشتند؛ اتفاقی که شاید برای هیچ تیم لیگ برتری رخ نداده باشد. تیم فوتبال استقلال در هفته‌ای که گذشت با معضل زمین تمرین مواجه بود و هر روز اتفاقاتی رخ داد که باعث شد آبی‌پوشان پایتخت با مشکلات مختلفی درباره محل تمرین‌شان دست و پنجه نرم کنند. استقلال روز دوشنبه پس از کش و قوس‌های فراوان موفق شد با مجموعه صنایع دفاع به توافق برسد و آبی‌پوشان هم روز دوشنبه در این زمین تمرین کردند. مشکلات از جایی شروع شد که استقلالی‌ها قرار بود فردای آن روز هم به مجموعه صنایع دفاع بروند اما مدیران این مجموعه از حضور آبی‌ها ممانعت کردند و این اتفاق آغاز چالش‌های استقلال برای زمین تمرین بود. شاگردان فرهاد مجیدی روز سه‌شنبه چون جایی برای تمرین کردن نداشتند، در آستانه لغو تمرین آن روز قرار داشتند اما در نهایت توانستند در سالن وزنه تمرین خود را برگزار کنند. از این رو آبی‌پوشان پایتخت روز چهارشنبه دوباره به مجموعه خیریه عمل بازگشتند اما زمین تمرین این مجموعه از کیفیت مناسبی برخوردار نیست و این مساله باعث شد در هفته‌ای که استقلال در این زمین تمرین می‌کرد، اعتراضات زیادی درباره کیفیت زمین مطرح شود. همچنین روز آخر تمرین استقلال هفته گذشته در مجموعه ورزشی انقلاب برگزار شد و پس از آن آبی‌ها یک دیدار تدارکاتی برابر تیم ‌ملی دانشجویان برگزار کردند. 
 
* هر روز یک زمین تمرین!
این مسائل باعث شد در ۵ روز گذشته، آبی‌پوشان در ۴ زمین مختلف تمرینات خود را برگزار کنند. این اتفاق برای باشگاهی مثل استقلال آن هم ۳ روز پیش از آغاز رسمی مسابقات لیگ برتر نمی‌تواند شرایط خوبی باشد. در این مدت مدیران استقلال مذاکرات زیادی برای بازگشت به مجموعه صنایع دفاع و مذاکراتی با مجوعه‌های دیگر داشتند اما این مذاکرات به نتیجه نرسید. دیروز استقلال در مجموعه ورزشی انقلاب تمرین کرد و مدیران استقلال همچنان در حال مذاکره برای نهایی کردن یک مجموعه ورزشی برای تمرین آبی‌پوشان هستند اما با وجود اتفاقاتی که هفته گذشته رخ داد، باز هم احتمال تغییر زمین تمرین استقلال وجود دارد و باید منتظر ماند تا مشخص شود آیا استقلالی‌ها بالاخره از این بلاتکلیفی درمی‌آیند یا سرنوشت دیگری در انتظار شاگردان مجیدی است؟
 
* علی فتح‌الله‌زاده: استقلال مظلوم واقع شده است
مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال با بیان اینکه مشکلات مالی استقلال مدت‌هاست گریبانگیر این تیم شده است، گفت: امیدوارم دخالت‌های بالادستی‌ها تمام شود. علی فتح‌الله‌زاده پس از پایان جلسه با مدیران عامل پیشین استقلال در جمع خبرنگاران گفت: مصطفی آجرلو جلسه‌ای را با مدیران سابق برگزار کرد و بنده میزبانی این جلسه صمیمانه را به عهده گرفتم. هدف ما از این جلسه استفاده از تجربیات مدیران سابق بود که در اختیار آجورلو قرار دهیم. 
وی تاکید کرد: این جلسه به نوعی اتحاد مدیریتی هم حساب می‌شد. سال‌هاست باشگاه استقلال مظلوم واقع شده و ضررهای زیادی هم کرده است. در این شرایط سخت آجورلو مدیریت استقلال را قبول کرد؛ با وجود اینکه می‌دانست مشکلات زیادی وجود دارد. ما هم تمام توان خود را به کار می‌بندیم تا او را در این راه همراهی کنیم و در استقلال موفق باشد. 
مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال درباره بحث اصلی استقلال که مشکلات مالی است، افزود: مدیران سابق راهکارهای خوبی دادند. البته یکی از مشکلات استقلال که به مسائل مالی مربوط می‌شود، دخالت‌های بالادستی‌هاست. اسپانسرهایی که این روزها وجود دارند، نمی‌توانند منابع مالی استقلال و پرسپولیس را تامین کنند. بنابراین این دو باشگاه یا باید به بخش خصوصی واگذار شوند یا شرایطی برای‌شان به‌وجود آید که بودجه بیشتری داشته باشند. 
فتح‌الله‌زاده خاطرنشان کرد: تمام مدیرانی که به استقلال آمده‌اند، وعده حل مشکلات مالی را داده‌اند اما این اتفاق نه تنها نیفتاد، بلکه بدهی بیشتری هم برای مدیرعامل بعدی به وجود آمد، بنابراین دولت یا دولتی‌ها باید به فکر یک بسته حمایتی یا تامین بودجه بیشتر باشند. 
وی در پایان درباره بازسازی دوباره کمپ زنده‌یاد حجازی گفت: آجورلو کار خوبی را انجام داد. کمپ حجازی یک سرمایه عظیم برای باشگاه استقلال است و با تعمیر و بازسازی آن تیم می‌تواند بدون دغدغه پیدا کردن زمین، تمریناتش را در این مجموعه برگزار کند. 
به نظر می‌رسد مدیرعامل استقلال سعی دارد با بهره‌گیری از نظرات مدیران سابق و تجربیاتی که آنها از گذشته به دست آورده‌اند، در راستای موفقیت باشگاه استقلال تلاش کند. 
***
    آجورلو  پای درددل مدیران سابق استقلال     
مدیرعامل استقلال با مدیران سابق این باشگاه جلسه‌ای را برگزار کرد. یکی از اتفاقات جالب حول باشگاه استقلال، جلسه مدیرعامل کنونی این باشگاه با مدیران سابق بود. این نشست که برای همفکری مدیران سابق و کنونی باشگاه برگزار شد، به میزبانی علی فتح‌الله‌زاده بود. در این جلسه غیر از علی فتح‌الله‌زاده و مصطفی آجورلو که چند روز قبل هم با هم دیدار کرده بودند، عنایت آتشی، کاظم اولیایی، سیدرضا افتخاری، امیرحسین فتحی، احمد سعادتمند و احمد مددی حضور داشتند. آجورلو که در اتفاقی جالب به این جلسه رفته بود، درباره مسائل مختلف نظرات مدیران سابق باشگاه استقلال را شنید. او همچنین درباره برخی مسائل باشگاه که مربوط به گذشته بود، اطلاعات کافی را به دست آورد.

Page Generated in 0/0198 sec