printlogo


کد خبر: 239189تاریخ: 1400/7/25 00:00
محمدرضا گرایی در مراسم اهدای مدال خود به شهید گمنام:
در ۱۲ ثانیه پایانی یاد عهد خودم با شهید افتادم

مراسم اهدای مدال طلای قهرمانی جهان محمدرضا گرایی، ملی‌پوش وزن ۶۷ کیلوگرم به شهید گمنام صبح دیروز شنبه در محل کمپ تیم‌های ملی کشتی برگزار شد. این مراسم از ساعت ۱۰ صبح در خانه کشتی آغاز شد و سیدجواد هاشمی به عنوان مجری برنامه در آن حضور داشت. پخش چند کلیپ در بین مراسم هم رنگ و بوی مسابقات جهانی را دوباره به علاقه‌مندان بازگرداند. در ادامه مراسم علیرضا دبیر رئیس فدراسیون و محمدرضا گرایی قهرمان المپیک و جهان سخنرانی کردند و پلاک شهید گمنام توسط فرزند شهید بسطامی‌پور بر گردن محمدرضا گرایی انداخته شد. مهدی میرجلیلی رئیس بسیج ورزشکاران و سردار آذرنوش ریاست سابق بسیج ورزشکاران، سردار سلیمانی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران و حسینی مدیرکل تربیت بدنی بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان میهمانان ویژه در این مراسم حضور داشتند. علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی در این مراسم گفت: حضور در این مراسم لیاقت می‌خواهد و خوش به حال آنهایی که در این فضاها اثرگذار بوده‌اند. ۲ سال پیش بود که با حضور این شهید بزرگوار در خانه کشتی مخالفت کردند اما بزرگی به من گفت شهید خودش تصمیم گرفته اینجا بیاید؛ آخر سر هم با وجود تمام مخالفت‌ها شهید خودش آمد. کمپ تیم‌های ملی صدقه‌سری ایشان است و ما نداری را تاکنون متوجه نشده‌ایم. اینها خواستند گمنام باشند و این قابل ارزش است. شهید گمنام اینجا معجزه می‌کند. چه چیزها که بچه‌ها به من می‌گویند از کمک‌های این شهید و خوشحالم که با وجود این شهید، کشتی عاقبت به خیر است. وی ادامه داد: اتفاقاتی که در جریان مسابقات جهانی برای کشتی افتاد حتما با دعای این شهید گمنام بوده است. محمدرضا گرایی به من زنگ زد و گفت چنین نظری دارد و باید انجام دهد. امیدوارم این فرهنگ در ورزش خوب جا بیفتد. شهیدان کشتی‌گیر پر‌شماری داریم و عکس‌های‌شان را در خانه‌های کشتی شهید هادی و صدرزاده نصب کرده‌ایم تا کشتی‌گیران حاضر بدانند که آنها بوده‌اند، که اینها هستند. 
 
* گرایی: قول و قرارم با شهید ارزشمندتر از طلای جهان است
قهرمان کشتی فرنگی جهان و المپیک، قهرمانان واقعی را شهدا دانست و گفت ارزش قول و قراری که پیش از اعزام به اسلو با شهید گمنام دفن شده در محل فدراسیون داشته، بیشتر از طلای جهان است. محمدرضا گرایی درباره این تصمیمش گفت: روزی که داشتیم به نروژ اعزام می‌شدیم، قول و قرارهایی با این شهید بزرگوار گذاشتم که اگر به طلا برسم مدالم را تقدیم ایشان کنم. همان‌طور که دیدید تا 12 ثانیه مانده به پایان مسابقه فینال، از حریفم عقب بودم اما در 12 ثانیه توانستم کشتی را دربیاورم. در این راه امام زمان، شهدا و دعای خیر مردم پشت سرمان بود در کشتی با گرجستانی ۵ بر یک عقب بودم اما در ۱۲ ثانیه پایانی یاد عهد خودم با شهید افتادم و توانستم کشتی را در بیاورم و به فینال برسم. در فینال هم توانستم طلا بگیرم و به وعده خودم عمل کنم. 
وی درباره شهید گمنام 19 ساله دفن شده در محل فدراسیون کشتی، عنوان کرد: قهرمانان واقعی اینها هستند، ما که نهایتش سر و صورت‌مان روی تشک زخمی می‌شود اما اینها جان‌شان را با خدا معامله کردند. گرایی با اشاره به رابطه روحی کشتی‌گیران با شهید دفن شده در محل فدراسیون کشتی، گفت: حدود ۲ سالی که شهید عزیز اینجا دفن شده، کشتی‌گیران با این شهید زندگی کرده‌اند و او عضوی از زندگی ما بوده است. این مدال ارزشمند است، برای رسیدن به طلای جهان خیلی زحمت کشیدم اما قول و قراری که با شهید بزرگوار گذاشتم، ارزشمندتر از طلای جهان است. قهرمان شیرازی کشتی فرنگی جهان گفت: مطمئنا دعای خیر شهید عزیز بدرقه همه کشتی‌گیران است، بویژه کشتی‌گیرانی که در مسابقات جهانی و المپیک پا به میدان می‌گذارند. امیدوارم همه ورزشکاران به شهدای عزیزی که نگذاشتند پرچم کشور به زمین بیفتد، اقتدا کنند. آنها جان‌شان را دادند که پرچم ایران بالا بماند. 

Page Generated in 0/0054 sec