printlogo


کد خبر: 239204تاریخ: 1400/7/25 00:00
اخبار

بارش باران و کاهش دما در نیمه شمالی کشور
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به فعالیت سامانه بارشی در نیمه شمالی، از کاهش دمای این مناطق طی ‌روزهای پایانی هفته جاری خبر داد. صادق ضیاییان در گفت‌و‌گو با ایسنا ضمن اشاره به تحلیل آخرین نقشه‌های ‌پیش‌یابی هواشناسی اظهار کرد: یکشنبه ۲۵ مهر (امروز) در بخش‌هایی از استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز ابرناکی و بارش خفیف باران ‌پیش‌بینی می‌شود. وی ادامه داد: از بعد از ظهر دوشنبه و طی سه‌شنبه در نواحی شمال غرب، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز رشد ابر، بارش ‌پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت انتظار می‌رود. رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: تداوم این شرایط چهارشنبه ۲۸ مهر با شدت بیشتر برای نواحی ذکر شده و بخش‌هایی از خراسان شمالی مورد انتظار است و بیشینه فعالیت سامانه بارشی در استان‌های ساحلی دریای خزر خواهد بود. به گفته وی، در روزهای ‌پایانی هفته جاری، برای نیمه شمالی کشور روند کاهش دما انتظار می‌رود، همچنین امروز در نوار شرقی کشور و از فردا تا چهارشنبه در برخی نواحی غرب، جنوب غرب و استان‌های ساحلی خلیج‌فارس وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک ‌پیش‌بینی می‌شود. 
***
پلیس فتا: هر پیام یا ایمیلی را باز نکنید!
رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا به کاربران توصیه کرد روی هر پیام یا ایمیل دریافتی ناشناس کلیک نکنند. سرهنگ علی‌محمد رجبی از جرایم سایبری پلیس فتای ناجا در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه مجرمان سایبری فقط با یک کلیک می‌توانند به اطلاعات افراد دسترسی غیرمجاز پیدا کنند، از کاربران خواست هرگز یک فایل ضمیمه ناشناس و مشکوک را باز نکنند. وی گفت: متاسفانه کاربران بی‌توجه با دیدن این پیام‌ها فریب خورده و با کلیک روی لینک آلوده اجازه نصب کدهای مخرب و برنامه‌های موبایلی آلوده روی سیستم را داده و خود را در معرض سرقت اطلاعات بانکی، کدهای فعال‌سازی پیامک شده، پیامک رمز دوم و همچنین دسترسی به تصاویر خصوصی و اجرای باج‌افزار روی سیستم قرار می‌دهند. سرهنگ رجبی به کاربران توصیه کرد: قبل از باز کردن هر پیام یا ایمیل دریافتی به این موضوع دقت کنند که آیا فرستنده ایمیل یا پیام را می‌شناسند؟ آیا منتظر دریافت پیامی بوده‌اند؟ آیا آدرس ایمیل فرستنده صحیح است؟ وی افزود: کاربران هنگام دریافت هر پیامک و ایمیل پیش از باز کردن فایل پیوست باید کمی تأمل کرده و با توجه به این مطلب که آیا فایل ضمیمه مشکوک نیست، از باز کردن فایل‌های ناشناس خودداری کنند. 
***
مبلغ جرایم رانندگی افزایش نمی‌یابد
رئیس پلیس راهور گفت: جرایم رانندگی بازدارنده بودن خود را از دست داده‌اند اما فعلا پیشنهادی برای افزایش آن نداده‌ایم. سردار سیدکمال هادیانفر با اشاره به آمار تصادفات در کشور بیان کرد: متاسفانه به طور میانگین روزانه ۴۰ تا ۴۷ نفر بر اثر تصادفات جان خود را از دست می‌دهند و به ازای هر فوتی ۲۰ تا ۲۵ نفر مجروح و معلول می‌شوند. وی تصریح کرد: امروز همه‌ حواس‌ها به ویروس کروناست که البته درست است ولی فراموش نکنیم دومین عامل مرگ‌و‌میر در کشور تصادفات است. ۳۰ سازمان در موضوع تصادفات نقش دارند که یک مقدار نسبت به این موضوع بی‌تفاوت عمل می‌کنند. وی با بیان اینکه سالانه ۱۶ تا ۱۷ هزار نفر بر اثر تصادف در کشور جان خود را از دست می‌دهند، اظهار کرد: 17 هزار و ۱۸۱ نفر سال ۹۷ در جاده‌ها جان خود را از دست داده‌اند و ۳۶۱ هزار نفر مجروح و معلول شدند. وقتی علت این موضوع را بررسی و تحلیل می‌کنیم، دلایل مختلفی در آن نقش دارد. او گفت: بازدارنده نبودن جریمه‌های رانندگی یکی از عامل‌های موثر در بالا بودن نرخ تصادف در کشور است. یک روزی نرخ بعضی جرایم بازدارنده بود اما الان بازدارندگی‌اش را از دست داده است، همچنین ارزان بودن سوخت در کشور و تمایل به استفاده از خودرو و موتوسیکلت در افراد از عوامل تاثیرگذار در تصادفات است. 
***
توزیع بیش از ۸ میلیون پرس غذای گرم میان نیازمندان
مدیرکل کمیته امداد استان تهران از توزیع بیش از ۸ میلیون پرس غذای گرم در قالب پویش اطعام حسینی خبر داد و گفت: در طرح احسان حسینی همچنین بیش از ۲۶۵ هزار بسته معیشتی توزیع شد. سیدابوالفضل پرپنچی با بیان اینکه چهارمین مرحله پویش اطعام و احسان حسینی در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری درباره برقراری رزمایش همدلی، مواسات و کمک‌های مومنانه در ماه محرم و صفر ۱۴۰۰ با مشارکت مردم، خیران، گروه‌های جهادی، بسیج و... برگزار شد، گفت: در این پویش بالغ بر ۸ میلیون و ۱۰۲ هزار پرس غذای گرم طبخ و میان خانواده‌های نیازمند توزیع شد. وی افزود: برای طبخ این میزان غذای گرم در مجموع بالغ بر ۲۴۲ میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان کمک مردمی جمع‌آوری و هزینه شد. پرپنچی با اشاره به فعالیت ۲۴۷ آشپزخانه طرح اطعام حسینی گفت: فعالیت این مراکز به طور کامل مردمی و زیر نظر مراکز نیکوکاری و گروه‌های جهادی بود و ۱۶۰۳۴ نیروی داوطلب در تهیه و توزیع غذای گرم در آشپزخانه‌ها فعالیت کردند. 

Page Generated in 0/0132 sec