printlogo


کد خبر: 239237تاریخ: 1400/7/26 00:00
اخبار

مجازات حداکثری برای ورزشکاران دوپینگی
هرگونه فعالیت ورزشی حتی به صورت کارمند در فدراسیون‌های ورزشی برای ورزشکاران دوپینگی محروم، ممنوع است. پس از اعلام حکم محرومیت ناشی از تخلف دوپینگ، هرگونه فعالیت ورزشی حتی به صورت کارمند در فدراسیون‌های ورزشی برای ورزشکاران محروم ممنوع است و با توجه به وجود سیستم اتوماسیون جهانی آدامز، تمام نهادهای مبارزه با دوپینگ ملزم هستند فعالیت‌های خود را از طریق آدامز ثبت کنند و این امر شامل آرای صادر شده برای تخلفات نیز می‌شود. بر اساس اعلام ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) ایجاد هرگونه تغییر در محرومیت‌ها، غیرممکن است و حتی یک روز از مدت محرومیت تایید و نهایی شده را نمی‌توان کسر کرد و چنین اقدامی برای ستاد ملی تخلف محسوب شده و موجب از دست رفتن اعتبار و لغو مجوز فعالیت ستاد می‌شود. فدراسیون‌های ورزشی باید توجه داشته باشند امکان تخفیف هیچ حکمی پس از نهایی شدن و اعلام عمومی وجود ندارد و فعالیت ورزشی مورد نظر در احکام، شامل هر گونه فعالیت اعم از شرکت در مسابقات داخلی و خارجی است و فرد محروم حتی نمی‌تواند در بخش اداری ورزش فعالیت کند. نقض حکم و نادیده گرفتن محرومیت ورزشی هم برای فرد محروم و هم فدراسیون ناقض حکم، تخلف تلقی شده و موجب صدور محرومیت ورزشی جدید می‌شود. فعالیت‌های آموزشی تنها مورد استثنا تلقی می‌شود و ورزشکار محروم مجاز به شرکت در کلاس‌های آموزشی با هدف کسب اطلاعات کافی در زمینه دوپینگ با هدف پیشگیری از تخلف احتمالی آینده است و این مورد در جایگاه آموزش‌گیرنده است و نه آموزش‌دهنده، همچنین شرکت در آموزش حقی برای کاهش محرومیت ورزش برای فرد ایجاد نمی‌کند. بنابراین به کارگیری افراد محروم در همه رشته‌ها، خارج از رشته‌ای که در آن تخلف اولیه رخ داده تا پایان روز آخر محرومیت ممنوع خواهد بود و هیچ‌یک از شوراها اعم از شورای صدور رای و شورای استیناف مجوزی برای تغییر احکام قطعی ندارند. 
***
باشگاه استقلال در آستانه فسخ قرارداد با کارگزار
معاون حقوقی باشگاه استقلال درباره فسخ قرارداد با کارگزار فعلی این باشگاه توضیحاتی ارائه داد. فرشید سمیعی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره پرونده کارگزار باشگاه استقلال و مذاکرات انجام‌شده با این کارگزار اظهار کرد:‌ تنها پرونده‌ای که برای ما مانده، بحث کارگزار باشگاه است. ما شنبه جلسه‌ای با کارگزار باشگاه برگزار کردیم. جلسه حکمیت با ابلاغ و دعوت هیات حکمیت وزارت ورزش و جوانان در محل وزارت ورزش جوانان شنبه ساعت ۱۰ برگزار شد و بیش از ۲ ساعت طول کشید. او درباره شرایط فسخ قرارداد با کارگزار باشگاه استقلال تاکید کرد: طبق ماده ۱۲ قرارداد، فسخ یک‌طرفه قرارداد ما با کارگزار باشگاه، بستگی به تایید هیات راهبردی نظارتی وزارت ورزش دارد و باید نظر این هیات اعمال شود تا ما بتوانیم با کارگزار جدید قرارداد امضا کنیم. احتمالا امروز (دیروز یکشنبه) هیات راهبردی نظارتی وزارت ورزش نظر خود درباره این فسخ قرارداد اعلام می‌کند و پس از آن ما با کارگزار جدید قرارداد خواهیم بست. او همچنین درباره شکایت‌های باشگاه استقلال از برخی خبرنگاران گفت:‌ ما در موضوع شکایت باشگاه استقلال از بعضی خبرنگاران که در دوره مدیریت قبلی تنظیم شده بود هم اعلام رضایت کردیم. ما حتی دعاوی ریالی خودمان را داریم حل‌و‌فصل می‌کنیم و درست نیست باشگاه استقلال به این اندازه درگیر دعاوی قضایی باشد. 
***
صدور ویزای ۳ ملی‌پوش تنیس ایران در دقیقه 90
ویزای ۳ بازیکن تیم ‌ملی تنیس ایران برای سفر به بحرین و حضور در مسابقات دیویس‌کاپ، صادر شد. مسابقات تنیس دیویس‌کاپ گروه 4 آسیا به میزبان بحرین از امروز آغاز می‌شود. در آخرین لحظات ویزای 3 بازیکن تیم‌ ملی ایران برای حضور در مسابقات صادر شد تا به همراه سرمربی و دیگر اعضای کادر فنی عازم بحرین شوند. ۳ بازیکن دیگر تیم ‌ملی به دلیل صاد نشدن ویزا در یکی از هتل‌های تهران اقامت داشتند و منتظر صدور ویزا بودند. ویزای انوشا شاهقلی، علی یزدانی و سامیار الیاسی دیروز صادر شد و این بازیکنان دیشب راهی بحرین شدند تا به تیم‌ ملی ایران اضافه شوند. 
***
افزایش سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا
سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا به 1+3 افزایش یافت. سرانجام کنفدراسیون فوتبال آسیا به صورت رسمی از جدول بازی‌های آسیایی و سهمیه کشورهای مختلف رونمایی کرد که سهمیه ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا 1+3 شده است. در حال حاضر تیم‌های پرسپولیس (قهرمان لیگ برتر)، فولاد (قهرمان جام حذفی)، سپاهان (نایب‌قهرمان لیگ برتر) و استقلال (تیم سوم لیگ برتر) نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ هستند و با توجه به سهمیه 1+3 تیم‌های پرسپولیس، فولاد و سپاهان مستقیما راهی آسیا می‌شوند و استقلال باید از مسیر پلی‌آف به این بازی‌ها برسد.

Page Generated in 0/0071 sec