printlogo


کد خبر: 239247تاریخ: 1400/7/26 00:00
اخبار

افزایش اتوبوس آمبولانس و موتورلانس‌های اورژانس تا پایان سال
رئیس سازمان اورژانس بخشی از برنامه‌های این سازمان برای نیمه دوم سال جاری را تشریح کرد و از افزایش اتوبوس آمبولانس و موتورلانس‌های اورژانس خبر داد. 
جعفر میعادفر گفت: طی روز‌های گذشته برنامه‌ای درباره تولید اتوبوس آمبولانس داشتیم که با همکاری ایران خودرو دیزل اقدامات مربوط به شاسی آن انجام شده و در حال انتقال به یک شرکت آمبولانس‌ساز داخلی است که تبدیل به آمبولانس شود. انتظار داریم برای امداد نوروزی به ناوگان‌مان افزوده شود تا برای استقرار در میادین و... از آن استقاده شود، چرا که هر اتوبوس آمبولانس می‌تواند حدود ۱۰ مصدوم را منتقل ‌کند. 
رئیس سازمان اورژانس کشور اظهار کرد: درباره گسترش موتورلانس استان‌ها نیز برای ۱۰ کلانشهر کشور برنامه‌هایی داریم که موتورلانس تهیه کنیم. در کلانشهرها با ترافیک جدی رو‌‌به‌رو هستیم. خوشبختانه در تهران اقداماتی انجام شده و جا دارد اقدامات گسترده‌تری انجام شود اما در حال حاضر فقط ۱۶۰ دستگاه موتورلانس فعال است. 
***
انتصاب شهرداران ۹ منطقه تهران
شهردار تهران در احکامی جدید شهرداران ۹ منطقه و رؤسای ۲ سازمان شهرداری را منصوب کرد. علیرضا زاکانی، شهردار تهران شنبه‌شب در احکامی جداگانه شهرداران جدید مناطق ۴، ۱۰، 12،11، ۱۳، ۱۷، ۱۸، ۲۰ و ۲۲ را منصوب کرد. 
بر اساس این احکام اسامی شهرداران مناطق به این شرح است: رضا پوریافر شهردار منطقه ۴، رضا شرفی شهردار منطقه ۱۰، سیدمحمد موسوی شهردار منطقه ۱۱، امیر یزدی شهردار منطقه 12، محمدهادی علی‌‌احمدی شهردار منطقه 13، غلامرضا شنگی شهردار منطقه ۱۷، یعقوب هوشیار شهردار منطقه ۱۸، سیدمحمد ناظم رضوی شهردار منطقه ۲۰ و وحیدرضا انارکی‌محمدی شهردار منطقه ۲۲. پیش از این نیز ۷ شهردار مناطق تهران توسط شهردار تهران منصوب شده بودند. ۵ نفر از شهرداران منصوب شده از بدنه شهرداری تهران و ۳ نفر دیگر از میان شهرداران سایر کلانشهرها انتخاب شده‌اند. 
***
کاهش دما و احتمال بارش برف در برخی مناطق کشور
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به وقوع بارندگی در برخی استان‌های شمالی کشور و احتمال بارش برف در ارتفاعات این مناطق طی هفته جاری، از وزش باد و کاهش دما در شمال غرب، همچنین کاهش ۵ تا ۷ درجه‌ای دما در برخی استان‌های کشور خبر داد. 
صادق ضیاییان گفت: دوشنبه و سه‌شنبه (۲۶ و ۲۷ مهر) با گذر متناوب امواج کم‌دامنه ترازهای میانی جو از نوار شمالی کشور در برخی مناطق سواحل شمالی، اردبیل و شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش ‌پراکنده، وزش باد و کاهش نسبی دما انتظار می‌رود، همچنین وزش باد و کاهش دما در شمال غرب کشور قابل توجه است. 
به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، چهارشنبه (۲۸ مهر) با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی ابرناکی و بارش باران گاهی وزش باد شدید ‌پیش‌بینی می‌شود که شدت بارش‌ها در استان‌های گیلان و مازندران خواهد بود و بارش برف در ارتفاعات نیز دور از انتظار نیست. ضیاییان استان‌های واقع در سواحل دریای خزر، اردبیل، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی را طی ‌پنجشنبه (۲۹ مهر) بارانی پیش‌بینی کرد. 
***
افزایش ۳۵ درصدی تلفات قرص برنج در کشور
سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: آمار تلفات مسمومیت با قرص برنج که بیشترین میزان تلفات ناشی از سم را دربر می‌گیرد، در ۵ ماه نخست سال ۴۲۸ نفر بوده است. 
رئیس گروه کنترل و تضمین کیفیت دفتر امور آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور، با اشاره به ساختار شیمیایی این سم مهلک گفت: قرص برنج ماده‌ای است که با ساختار شیمیایی «فسفید آلومینیوم» برای از بین بردن شته داخل برنج بویژه در استان‌های شمالی کشور استفاده می‌شود اما به خاطر خطراتی که این ماده ایجاد می‌کند و نیز مرگ‌هایی که به دنبال داشته، وزارت بهداشت ایران واردات این ماده را ممنوع کرد. دکتر مریم اخگری افزود: بنابراین فروش و توزیع قرص برنج یعنی «فسفید آلومینیوم» در کشور ممنوع بوده و آنچه هم‌اکنون در داروخانه‌ها به عنوان قرص برنج وجود دارد، قرص‌های سیر فشرده است که هیچ خطری ندارد و به عنوان آفت‌کش برنج مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

Page Generated in 0/0050 sec