printlogo


کد خبر: 239259تاریخ: 1400/7/26 00:00
اخبار

رئیس‌‌جمهور:
دستگاه‌ها برای خنثی‌سازی تحریم‌ها با معاون اول همکاری کنند
رئیس‌جمهوری همه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها را موظف کرد در خنثی‌سازی تحریم‌ها و تنظیم بازار کالاهای اساسی همکاری کنند و مقرر شد معاون اول رئیس‌جمهوری، مسؤولیت هماهنگی فعالیت‌های دولت برای خنثی‌سازی تحریم‌ها را برعهده گیرد. حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، با اشاره به نقش دلالان در فضای مجازی برای بی‌ثبات کردن بازار ارز، به بانک مرکزی و دستگاه‌های مربوط دستور داد از فضاسازی‌های کاذب در قیمت ارز و کالا، با جدیت جلوگیری کنند. رئیس‌جمهوری همچنین بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی را موظف کرد مدیریت تراز بانک‌ها بویژه بانک‌های خصوصی و تمرکز بر مهار و هدایت نقدینگی به سمت تولید را در اولویت قرار دهند. 
***
در ادامه رایزنی‌های دفاعی -  امنیتی
سرلشکر باقری وارد روسیه شد
سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح کشورمان شب گذشته با استقبال رسمی سپهبد سرگئی ایستراکوف، جانشین رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح روسیه وارد فرودگاه ونوکووای مسکو شد. سردار سرلشکر باقری و اعضای هیات بلندپایه نظامی کشورمان در بدو ورود به فرودگاه ونوکووای مسکو، پس از نواخته شدن سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران، از گارد تشریفات وزارت دفاع روسیه سان دیدند. در این مراسم، سپهبد سرگئی ایستراکوف جانشین رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح روسیه، جمعی از ژنرال‌های بلندپایه روس، کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران و جمعی از مدیران نهاد‌های ایرانی مستقر در روسیه نیز حضور داشتند. نشست با «سرگئی شویگو» وزیر دفاع و «والری گراسیموف» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح فدراسیون روسیه و همچنین حضور در نشست‌های تخصصی، بازدید از مراکز آموزشی و صنعتی نظامی و همچنین سفر به سن‌پترزبورگ با انجام بازدیدهای نظامی و دیدار با فرمانده نیروی دریایی این کشور از جمله برنامه‌های هیات عالی‌رتبه نظامی ایران در این سفر ۴ روزه اعلام شده است. تقویت توان دفاعی و نظامی در راستای تعاملات ۲ کشور برای هم‌افزایی و همکاری در عرصه‌های مختلف از دیگر اهداف این سفر اعلام شده است. 
***
رئیس دستگاه قضا:
آماده برطرف کردن خلأ‌ها برای حمایت از ورزشکاران هستیم
رئیس قوه‌ قضائیه در واکنش به درخواست برخی ورزشکاران برای ایجاد شعب اختصاصی برای رسیدگی به مشکلات و دعاوی حقوقی ورزشکاران تصریح کرد: به دعاوی حقوقی ورزشی به صورت تخصصی رسیدگی خواهد شد. حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در نشست صمیمی با قهرمانان المپیک، پاراالمپیک و جهانی بر لزوم اجرای همه‌جانبه قانون جامع حمایت از معلولان که مورد مطالبه ورزشکاران پاراالمپیکی بود، تأکید کرد و گفت سازمان بازرسی کل کشور بر نحوه اجرای این قانون نظارت می‌کند و با هر گونه قصور و تخلف از قانون برخورد خواهد شد. وی از لزوم حمایت قضایی از ورزشکاران نیز سخن گفت و متذکر شد قوه ‌قضائیه آمادگی دارد خلأ‌های موجود در زمینه حمایت‌های معنوی و حقوقی از قهرمانان ورزشی را با ایجاد سازوکار‌های مناسب با همکاری وزارت ورزش و خود ورزشکاران و قهرمانان رشته‌های مختلف ورزشی برطرف کند. رئیس قوه ‌قضائیه در واکنش به درخواست برخی ورزشکاران برای ایجاد شعب اختصاصی برای رسیدگی به مشکلات و دعاوی حقوقی ورزشکاران تصریح کرد: به دعاوی حقوقی ورزشی به صورت تخصصی رسیدگی خواهد شد. محسنی‌اژه‌ای در این زمینه به ذکر نمونه‌ای از مشکلات مطرح شده توسط یکی از بانوان ورزشکار حاضر در این نشست اشاره کرد و گفت: «پیگیری حقوقی موضوعاتی چون سرقت مدال‌ها و احکام قهرمانان ملی و ارزش‌گذاری این اشیای گرانبها قطعا نیازمند بررسی کارشناسی و ایجاد فرآیند تخصصی است که قوه‌ قضائیه به آن توجه ویژه خواهد داشت». 
***
غریب‌آبادی معاون امور بین‌الملل قوه ‌قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر شد
ذبیح‌الله خداییان، سخنگوی قوه ‌قضائیه از انتصاب معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه‌ قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی خبر داد و گفت: با حکم ریاست قوه قضائیه، دکتر کاظم غریب‌آبادی به عنوان معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه ‌قضائیه و با حفظ سمت به عنوان دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی منصوب شد. در حکم رئیس قوه‌ قضائیه خطاب به کاظم غریب‌آبادی آمده است: با توجه به اهمیت اقدامات در عرصه بین‌المللی و انسجام و هماهنگی در جهت رسیدن به اهداف عالی نظام در گام دوم انقلاب، با همکاری تمام نهادهای ذی‌ربط بویژه وزارت امور خارجه نسبت به اجرایی کردن رهنمودهای مقام معظم رهبری مدظله العالی و سیاست‌های راهبردی قوه ‌قضائیه در دوران تحول و تعالی اقدام نمایید. گفتنی است، کاظم غریب‌آبادی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین و همچنین نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بود که پیش از این مسؤولیت معاونت بین‌الملل ستاد حقوق بشر را نیز برعهده داشت. 

Page Generated in 0/0057 sec