printlogo


کد خبر: 239272تاریخ: 1400/7/27 00:00
اخبار

آخرین نقش‌آفرینی علی انصاریان در سینما پروانه نمایش گرفت
فیلم‌های سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبا» ساخته کاوه صباغ‌زاده و «طبقه یک و نیم» اثر نوید اسماعیلی موفق به اخذ پروانه نمایش شدند. به گزارش «وطن‌‌امروز»، پروانه نمایش ۲ فیلم سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبا» به کارگردانی کاوه صباغ‌زاده و «طبقه یک و نیم» به کارگردانی نوید اسماعیلی صادر شد. در خلاصه داستان فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا» که برای نخستین بار در سی‌‌و‌نهمین دوره از جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد، آمده است: «وقتی سرنوشت برای نخستین بار عماد و طوبا را روبه‌روی هم قرار داد، هر ۲ خوب می‌دانستند که عشق بیشتر یک مهارت است تا هیجان و تپش قلب و خارش پوست». الناز حبیبی، حسام محمودی و مرحوم علی انصاریان از جمله بازیگران فیلم سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبا» هستند و مهدی صباغ‌زاده نیز تهیه‌کنندگی این اثر را بر عهده دارد. 
«رمانتیسم عماد و طوبا» آخرین نقش‌آفرینی مرحوم علی انصاریان در سینما به‌شمار می‌آید. همچنین فیلم سینمایی «طبقه یک و نیم» نیز کمدی اجتماعی با فضایی خاص است که نخستین اثر سینمایی نوید اسماعیلی در مقام کارگردان محسوب می‌شود. داستان این فیلم در کارخانه‌ای می‌گذرد که مدیرعامل آن روزی با ورود به محل کار، متوجه اتفاقاتی غیرمنتظره می‌شود و همین سرآغاز ماجراهای مختلف فیلم است. مهدی هاشمی، مهران رجبی، صحرا اسداللهی، سیروس همتی، خسرو احمدی، قاسم زارع، شهره سلطانی، بهروز پناهنده‌، رامتین پورقاسمیان، مهدی موسوی، مهرداد عزیزی‌پارسا، مریم فرجی و امیرمحمد متقیان همراه با مانی سقاباشی به عنوان بازیگر خردسال، ترکیب بازیگران «طبقه یک و نیم» را تشکیل می‌دهند. 
***
کتاب «چارقدی پر از ماهی گلی» منتشر شد
«چارقدی پر از ماهی گلی» به قلم معصومه هوشمند با مجموعه روایت‌هایی از مادران شهدا توسط «سوره مهر» منتشر شد. این کتاب در برگیرنده 9 روایت از 10 مادر شهید از خطه هرمزگان است؛ مجموعه‌ای که به همت معصومه هوشمند و با همراهی دفتر مطالعات فرهنگ و مطالعات پایداری این استان شکل گرفته است. «چارقدی پر از ماهی گلی» در قالب روایت‌هایی از خاطرات این مادران به شهیدان موسی کاتبی، علی اکرامی، فرزاد مسافری، محمدرضا یزدی‌یحیی‌آبادی، عبدالرضا مجیدی، رضا و حسین رایکا، اسحاق اسطحی، غلام شاه‌ذاکری‌قشمی و علیرضا آرمات پرداخته است. گفتن از حس‌و‌حال و لحظه‌هایی که هر کدام از این مادران در طول جنگ تجربه کرده‌اند تا شنیدن خبر شهادت فرزند‌ان‌شان محوریت اصلی هر کدام از این روایت‌ها محسوب می‌شود. به گفته هوشمند، نویسنده این مجموعه، «چارقدی پر از ماهی گلی» نتیجه آشنایی او با اعظم پشت‌مشهدی، کارشناس مسؤول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری هرمزگان است و بخش عمده‌ای از مصاحبه‌ها زیر نظر و توسط او انجام شده است. این کتاب در نوبت اول چاپ در 1250 نسخه با 212 صفحه منتشر و راهی بازار شده است. 
***
با حکم رئیس رسانه ملی
حسین قرایی مدیرکل روابط عمومی صداوسیما شد
رئیس رسانه ملی در حکمی حسین قرایی را به سمت «مدیرکل روابط عمومی» سازمان صداوسیما منصوب کرد. 
به گزارش «وطن‌امروز» به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، پیمان جبلی، رئیس رسانه ملی در حکمی حسین قرایی را به سمت «مدیرکل روابط عمومی» سازمان صداوسیما منصوب کرد. 
وی در این حکم ماموریت‌هایی از جمله «تقویت ارتباط همدلانه در خانواده بزرگ رسانه ملی»، «تحکیم مناسبات صمیمانه با جامعه هنری و هنرمندان»، «تبیین روشن و فعال‌سازی زمینه‌ها و فرصت‌های هم‌افزایی رسانه ملی با دیگر نهادها و دستگاه‌ها»، «گسترش و تعمیق ارتباط نهادینه نخبگان با سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی»، «ارتباط مستمر و گسترده با جمهور مردم و تعبیه سازوکارهای مناسب برای اطلاع بهنگام و دقیق از ظرفیت‌ها و نیازهای لایه‌های اجتماعی» و «تنظیم و هماهنگ‌سازی ارتباطات هم‌افزا با رسانه‌ها» را برای مدیرکل جدید روابط عمومی رسانه ملی تعیین کرده است. 
قرایی پیش از این معاون فرهنگی - دانشجویی دانشگاه صداوسیما و مشاور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بود. او همچنین مدیریت هنرستان صداوسیما، ریاست روابط عمومی سازمان هنری- رسانه‌ای اوج و تدریس در دانشگاه را در کارنامه خود دارد. قرایی کتاب‌های متعددی از جمله «کوچ لبخند»، «از صدای سخن شعر»، «از سناباد شعر»، «انسان، رزمنده، نویسنده»، «حوالی روشن صدا»، «از مشهد تا ژوهانسبورگ»، «همسایه سدر و همسفر رود»، «در جست‌وجوی مهتاب»، «دلت را خانه ما کن»، «اتل متل یه شاعر» و «شمع بیت‌‌المال را خاموش کن» را به رشته تحریر درآورده است. رئیس رسانه ملی در این حکم همچنین از «تلاش‌های صادقانه» محمدحسین رنجبران در دوران تصدی این سمت قدردانی کرد.

Page Generated in 0/0059 sec