printlogo


کد خبر: 239286تاریخ: 1400/7/27 00:00
گفت‌وگوی «وطن‌امروز» با سهراب انتظاری پس از وداع پرسپولیس با لیگ قهرمانان آسیا
جنگ نابرابر را باختیم

زهره فلاح‌زاده: تیم پرسپولیس شنبه شب در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه مملو از جمعیت «الملز» با نتیجه 0-3 از الهلال شکست خورد تا آبی‌های عربستان با شکست ۲ تیم بزرگ ایران (استقلال و پرسپولیس) به نیمه‌نهایی این رقابت‌‌ها برسند. پرسپولیس در این دیدار عملکرد ضعیفی به نمایش گذاشت و برخلاف فصل گذشته که به فینال آسیا رسیده بود، وداع زودهنگامی با این تورنمنت داشت. «وطن‌امروز» برای بررسی عملکرد پرسپولیس با سهراب انتظاری، پیشکسوت قرمزها گفت‌وگو کرد.

***

* پرسپولیس شکست تلخی را برابر الهلال تجربه کرد؛ تحلیل‌تان از این این دیدار چیست؟
از چند جهت می‌توان درباره این بازی صحبت کرد؛ اول اینکه مهم‌ترین فاکتور تیم الهلال این بود که در شرایط مسابقه قرار داشت ولی پرسپولیس ۳ ماه دور از چنین شرایطی بود. دوم متأسفانه ما نتوانستیم حریف الهلال شویم. آنها خوب برنامه‌ریزی کرده و تدابیری اندیشیده بودند ما برعکس، خودمان را آماده بازی نکرده بودیم. فکر می‌کنم تصور تیم ما این بود که الهلالی را ببیند که مقابل استقلال در مرحله قبل بازی کرد. استقلال نسبت به الهلال بهتر بازی کرد. حتی موقعیت‌های آنها خیلی بهتر از حریف بود اما الهلال در آن بازی میهمان بود ولی در بازی شنبه‌شب در حضور هوادارانش وارد میدان شد. به نظر من این دیدار یک جنگ نابرابر بود، چرا که عربستانی‌ها با لابی توانستند میزبان این مسابقه شوند، در حالی که هیچ‌کدام از تیم‌های ما نتوانستند در لیگ قهرمانان آسیا میزبان شوند. در مجموع همه چیز به نفع الهلال تمام شد و پرسپولیس مظلوم واقع شد. فدراسیون ایران کاری برای تیم‌های ما نکرد تا حق‌مان را بخورند. با این حال فوتبال همین است. یک روز به نفع ما و یک روز علیه ما خواهد بود. شب بد تیم ما بود. اختلاف ۲ تیم آنقدر نبود که پرسپولیس ۳ گل دریافت کند. 
 
* رضا اسدی با هیاهو و جنجال به پرسپولیس آمد اما در این دیدار عملکرد ضعیفی داشت. 
شرایط بازی کردن در ۲ تیم بزرگ استقلال و پرسپولیس نسبت به سایر تیم‌ها متفاوت است. اسدی تازه به جمع تیم ما اضافه شده و ابتدای حضورش با بازی‌های سخت همراه شده است. باید به او زمان داد تا در تیم جا بیفتد. نه تنها اسدی، بلکه هیچ‌کدام از بازیکنان ما در نیمه اول خوب بازی نکردند. اسدی بازیکن شایسته و توانمندی است. 
 
* پرسپولیس چندان نتوانست به دروازه حریف نزدیک شود؛ دلیلش چه می‌تواند باشد؟
اول بگویم که ما قدردان یحیی گل‌محمدی، سرمربی تیم هستیم. او خیلی برای پرسپولیس زحمت کشیده است اما به نظر من ما اشتباه را با اشتباه جبران کردیم. احسان پهلوان را جانشین رضا اسدی در میانه زمین کردیم که اصلا جای او آنجا نبود. اشتباه محض بود و اسدی ۱۰ دقیقه آخر نیمه اول بهتر شده بود اما با این تعویض در وسط زمین خالی از بازیکن شدیم. الهلال خیلی خوب تیم ما را آنالیز کرده بود به طوری که وحید امیری و مهدی ترابی را از جریان بازی خارج کرد. در این چند سال امیری را اینطور ندیده بودم. برعکس ما مهره‌های کلیدی الهلال را از کار نینداختیم. فاز حمله تیم ما روی کاکل ترابی و امیری می‌چرخد که در این بازی خنثی شده بودند. با تمام احترامی که برای گل‌محمدی قائلم اما او هیچ پلن دومی در این دیدار نداشت. از دقیقه یک تا ۹۰ روند یکسان بود و تغییرات تاکتیک برای بهتر شدن وضعیت ایجاد نشد. 
 
* بازی طوری پیش می‌رفت که انتظار گل خوردن پرسپولیس بیش از جبران بود. 
از دقیقه ۷۰ به بعد همین‌طور بود. واقعا جنگ نابرابری بود. همه جای دنیا هفته هفتم، هشتم مسابقات لیگ‌شان برگزار می‌شود اما لیگ ما قرار است تازه هفته اول را برگزار کند. فدراسیون ما مقصر است، چرا که تیم ما در شرایط مسابقه نبود. تیم‌های ما باید مورد حمایت واقع شوند. پرسپولیس در ۵ سال اخیر در این حد دست و پا بسته بازی نمی‌کرد. از دقیقه ۷۰ و با توجه به روند بازی می‌گفتیم خدایا این دیدار چه زمانی تمام می‌شود. خود بازیکنان داخل زمین هم همین فکر را می‌کردند که چه وقت بازی تمام می‌شود تا بیش‌ از این گل نخوریم و آبروی ما زیر سوال نرود. متأسفانه در این بازی هیچ چیز به نفع پرسپولیس نبود. 
 
* یکی از نقاط قوت پرسپولیس در این سال‌ها خط دفاعی‌اش بود؛ چه اتفاقی افتاد که در یک دیدار ۳ گل دریافت کرد؟
ما تمام ۹۰ دقیقه را یک جور بازی کردیم. سالم الدوسری که گل اول را به ثمر رساند، 9-8 بار این حرکت را انجام داد تا توانست به نتیجه برسد. مهره کلیدی الهلال او بود. چرا روی این بازیکن فشاری ایجاد نشد و از او مراقبت نکردند؟ به نظر من تیم بزرگ، بازیکن بزرگ هم می‌خواهد. به هر حال برای قهرمان شدن نیاز به بازیکنی دارید که بتواند تیر نهایی را بزند. شاید هم یحیی بازیکن بزرگ می‌خواسته و باشگاه نتوانسته خریداری کند. 
احمد نوراللهی ستون و آچار فرانسه تیم ما و محمدحسین کنعانی‌زادگان هم مدافع خوب تیم بود. با رفتن این ۲ بازیکن، باشگاه باید هزینه می‌کرد و ستاره می‌خرید. همین الهلال ۱۵ میلیون دلار خرج یک ستاره می‌کند و الان هم از او بهره می‌برد. وقتی هزینه نمی‌کنیم، همین می‌شود که در آسیا به موفقیتی هم دست پیدا نمی‌کنیم. 
 
* هواداران پرسپولیس پس از نمایش ضعیف تیم‌شان مقابل الهلال، نگران این فصل رقابت‌های لیگ برتر هستند. 
نه! این بازی و شکست یک اتفاق بود که ممکن است هر ۱۰ سال یک بار رخ دهد. پرسپولیس بازیکنان خوب و تراز اولی دارد. به هواداران قول می‌دهم تیم ما برای ششمین قهرمانی آماده شود. ان‌شاءالله زودتر لیگ شروع شود تا هواداران با یک برد شیرین، روحیه خود را بازیابند. 

Page Generated in 0/0060 sec