printlogo


کد خبر: 239296تاریخ: 1400/7/27 00:00
اخبار

هشدار پلیس نسبت به کلاهبرداری در پوشش کارت واکسن کرونا
رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا نسبت به کلاهبرداری یا سوءاستفاده از شهروندان در پوشش صدور کارت واکسن کرونا هشدار داد. سرهنگ علی‌محمد رجبی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به فرآیند آنلاین دریافت کارت واکسن کرونا، اظهار کرد:‌ برابر اعلام مسؤولان وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا، تمام افرادی که واکسن کرونا را تزریق کرده باشند، می‌توانند با مراجعه به سامانه سلامت، کارت واکسن دیجیتال فارسی خود را به صورت رایگان دریافت کنند. وی ادامه داد: ‌در این شرایط ممکن است افراد سودجو با ایجاد سامانه‌های جعلی یا حتی تماس و ارسال پیامک به شهروندان مبالغی را برای صدور کارت واکسن دریافت کرده یا اطلاعات هویتی کاربران را دریافت کنند که لازم است شهروندان هوشیار باشند که صدور این کارت‌ها به صورت الکترونیک یا همان دیجیتال بوده و مبلغی برای آن دریافت نمی‌شود؛ تنها مرجع رسمی صدور آن هم همان سامانه ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا است که از سوی وزارت بهداشت راه‌اندازی شده است. وی افزود:‌ از این رو از اعتماد کردن به چنین تبلیغاتی که ممکن است از طریق تماس یا ارسال پیام انجام شود، پرهیز کنند. 
***
دستگیری ۷۸۶ سارق و انهدام ۱۰۷ باند سرقت از منزل در تهران
فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری ۷۸۶ سارق و انهدام ۱۰۷ باند سرقت از منزل در پایتخت طی ۴۸ ساعت اخیر خبر داد. سردار حسین رحیمی دیروز در حاشیه اجرای چهارمین مرحله از طرح «کاشف» که با مشارکت پلیس پیشگیری و پلیس آگاهی تهران بزرگ و با هدف مقابله با سارقان منزل و مالخران برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: در اجرای این طرح طی ۴۸ ساعت گذشته ۳۲۰ عملیات هماهنگ علیه سارقان به اجرا درآمد که حدود ۳۰ درصد از این عملیات‌ها نیز در خارج از تهران و سایر شهرستان‌ها بود. وی با بیان اینکه در مجموع این عملیات‌ها ۷۸۶ سارق منزل دستگیر شدند، گفت: در مجموع از این افراد تا به این لحظه ۷۲۰ فقره سرقت از منازل در پوشش‌ها و اشکال مختلف کشف شده که با تکمیل تحقیقات و انجام اعترافات، این روند افزایش نیز خواهد داشت. رحیمی ادامه داد: تاکنون بیش از ۱۰۰۰ فقره از اموال مسروقه مردم کشف شده که در میان آنها بیش از ۳ کیلوگرم طلا، ۱۰۰ ساعت گرانقیمت، ۲۰ دستگاه لپ‌تاب، ۱۰۰ دستگاه تلفن همراه، ۵۰ تخته قالی نفیس، ۴۰ عدد تابلو گرانقیمت و... وجود دارد. فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه ۱۰۷ باند سرقت از منزل طی این مدت منهدم شد، گفت: ۶۳ درصد دستگیرشدگان در این طرح جزو افراد سابقه‌دار هستند. 
***
بارش باران و احتمال بارش برف در برخی مناطق کشور
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به بارش پراکنده در برخی استان‌ها، از وزش شدید باد و کاهش دما در شمال غرب و احتمال بارش برف در ارتقاعات استان‌های شمالی کشور خبر داد. صادق ضیاییان در گفت‌و‌گو با ایسنا اظهار کرد: سه‌شنبه ۲۷ مهر با گذر متناوب امواج کم‌دامنه ترازهای میانی جو از نوار شمالی کشور در برخی مناطق سواحل شمالی، اردبیل و شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش پراکنده، وزش باد و کاهش نسبی دما انتظار می‌رود. وی ادامه داد: چهارشنبه (۲۸ مهر) با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی ابرناکی، بارش باران و گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات بارش برف دور از انتظار نیست. وی ضمن اشاره به فعالیت سامانه بارشی در نوار شمالی کشور طی پنجشنبه (۲۹ مهر) خاطرنشان کرد: شدت بارش طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۲۸ و ۲۹ مهر) در نوار شرقی اردبیل، گیلان و مازندران رخ خواهد داد، همچنین طی روز پنجشنبه در دامنه‌های جنوبی البرز واقع دراستان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان افزایش ابر، گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدید دور از انتظار نیست. 
***
خدمت‌گزاری به مردم زمینه‌ساز تحقق آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی
نرگس معدنی‌پور، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران به مناسبت ۲۶ مهر، روز تربیت بدنی از هیات‌های ورزش‌های همگانی و تیروکمان استان تهران بازدید به عمل آورد. 
وی در جریان این بازدید طی نشستی با خانواده معظم شهدای ورزشکار و تعدادی از جانبازان مدافع حرم و دفاع‌مقدس و ورزشکار با اشاره به اینکه شهدای گرانقدر یکی از مهم‌ترین الگوهای مرجع در جامعه به حساب می‌آیند، گفت: جوانان و نوجوانان ما می‌توانند با الگوبرداری از سیره شهدا و آشنایی با سبک زندگی، منش، رفتار و اعمال شهدا، ادامه‌دهنده راه آنان باشند. 
معدنی‌پور خاطرنشان کرد: شهدا، جانبازان، آزادگان، رزمندگان، ایثارگران و خانواده‌های آنان از سرمایه‌های اصلی و معنوی جامعه می‌باشند و باید مورد تجلیل قرار گیرند. 
وی با بیان اینکه جانبازان شهدای زنده دوران ما هستند، بیان داشت: جانبازان با قرار گرفتن در کنار شهدا و دیگر همرزمان‌شان پیام‌رسان دوران درخشان ۸ سال دفاع‌مقدس هستند لذا ما می‌توانیم از زندگی این بزرگواران و انتخاب‌های‌شان الگو‌برداری کنیم. 
عضو ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در ادامه سخنان خود گفت: ما خدمت‌گزار مردم هستیم و قطعا در قبال شهدا و خانواده‌های‌شان وظایف سنگینی بر عهده داریم. ما امیدواریم بتوانیم به وظایف خود بدرستی عمل کرده و خدمت‌گزار مناسبی برای مردم باشیم. یقینا خدمت‌گزاری به مردم زمینه‌ساز تحقق ارزش‌ها و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی خواهد بود و این موضوع وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.

Page Generated in 0/0061 sec