printlogo


کد خبر: 239364تاریخ: 1400/7/29 00:00
اخبار

انتصاب مدیرعامل بنیاد فارابی
محمد خزاعی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی کشور بر اساس مصوبه هیأت امنای فارابی طی حکمی «سیدمهدی جوادی» تهیه‌کننده سینما و مدیر فرهنگی را به سمت مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی منصوب کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، سیدمهدی جوادی متولد ۱۳۶۶ مدرس دانشگاه و دارای دکترای حقوق بین‌الملل است. در کارنامه حرفه‌ای‌ او عضویت در جامعه صنفی تهیه‌کنندگان فیلم سینمایی، مدیر برنامه‌ریزی جشنواره‌های مقاومت و سینمای دفاع‌مقدس، مشاور معاون فرهنگی وزیر کار و امور اجتماعی، رئیس کارگروه هنر و رسانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، قائم‌مقامی شبکه کودک و نوجوان صداو‌سیما، مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره مرکز نوآوری رایمون، دبیر کمیسیون خدمات محتوایی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و تهیه‌کنندگی آثار تلویزیونی، مستند، سینمایی و انیمیشن دیده می‌شود. 
***
اکران آنلاین «تک‌تیرانداز» از آبان‌ماه
فیلم سینمایی «تک‌تیرانداز» به کارگردانی علی غفاری و تهیه‌کنندگی ابراهیم اصغری، با پایان اکران عمومی در سینماهای کشور، از چهارشنبه ۵ آبان به صورت اختصاصی در سامانه فیلمگردی اکران آنلاین خواهد شد. به گزارش «وطن‌امروز»، فیلم «تک‌تیرانداز» توانسته سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه ملی و جایزه بهترین جلوه‌های ویژه میدانی را در سی‌و‌نهمین جشنواره فجر کسب کند. این فیلم سینمایی برشی کوتاه از زندگی سردار شهید عبدالرسول زرین، بهترین تک‌تیرانداز جنگ‌های معاصر جهان است. کامبیز دیرباز، امیررضا دلاوری، علیرضا کمالی، عبدالرضا نصاری، حسین پوریده، اسماعیل خلج، حسین شریفی و... ترکیب بازیگران این فیلم سینمایی را تشکیل می‌دهند که اکران آنلاین آن در سامانه فیلمگردی به نشانی filmgardi.com از تاریخ ۵ آبان‌ماه برای علاقه‌مندان آغاز خواهد شد. 
***
داستان بهنام در ایران‌صدا
همزمان با سالروز شهادت بهنام محمدی، ایران‌صدا کتاب گویای داستان بهنام را تولید و منتشر کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، کتاب داستان بهنام توسط داوود امیریان، دارنده نشان درجه یک هنر در رشته داستان‌نویسی از طرف وزارت ارشاد نوشته شده است. کتاب گویای داستان بهنام به ‌سبب اینکه تنها یک بخش از زندگی قهرمان داستان را روایت می‌کند، انسجام و یکدستی جذابی دارد که عموما در کتاب‌هایی به ‌شیوه‌ زندگینامه کمتر به چشم می‌خورد. کتاب داستان بهنام توسط انتشارات شاهد به چاپ رسیده و ایران‌صدا این کتاب را به صورت صوتی برای استفاده مخاطبان خود روی پایگاه کتاب گویای ایران‌صدا به صورت رایگان قرار داده است. تهیه‌کنندگی این اثر را محمد شکری و روایت آن را نیز مهیار مهرتاش برعهده داشته‌اند. همچنین ایران‌صدا پیش از این نیز کتاب بهنام جنگجوی ۱۳ ساله که توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس برای گروه سنی کودک منتشر شده است را به صورت گویا تولید و منتشر کرده است. 
***
رضا کریمی بی‌همگان را کارگردانی می‌کند
با پایان یافتن مرحله انتخاب بازیگر، تصویربرداری سریال «بی‌همگان» نیمه آبان‌ماه آغاز خواهد شد. به گزارش فارس، رضا کریمی کارگردان و سعید جلالی و علیرضا کاظمی‌پور از نویسنده‌های این مجموعه تلویزیونی هستند. این سریال درباره ازدواج‌هایی است که خانواده‌ها از هر نظر با یکدیگر همسان و یکسان هستند و به عبارتی به موضوع ازدواج بین دخترها و پسرها می‌پردازد. این سریال ۱۰۰ قسمتی که قرار است در ۲ فاز ۵۰ قسمتی ساخته شود، ملودرامی اجتماعی- خانوادگی در تهران را به تصویر خواهد کشید که در آن دختر و پسری قصد دارند با یکدیگر ازدواج کنند‌ اما مسائلی سر راه‌شان قرار می‌گیرد. داستان پیچیدگی‌هایی دارد که بین شخصیت‌ها و روابط خانوادگی‌شان حاکم است. 
***
مریل استریپ در محصول جدید اپل
مریل استریپ، دیوید شویمر و ۷ بازیگر دیگر به «برون‌یابی‌ها» محصولی از اپل پیوستند. به گزارش مهر به نقل از ورایتی، اپل اعلام کرد ۹ بازیگر جدید به جمع بازیگران سریال جدیدش با عنوان «برون‌یابی‌ها» که به کارگردانی اسکات زی. برنز درباره تغییرات اقلیمی ساخته می‌شود، پیوسته‌اند. مریل استریپ، دیوید شویمر، سینا میلر، کیت هرینگتون، طاهر رحیم، متیو ریس، دیوید دیگز، جما چان و آدارش گوراو بازیگرانی هستند که در صدر این مجموعه قرار می‌گیرند. این سریال در حال حاضر در مراحل تهیه برای اپل تی‌وی پلاس قرار دارد و در اپیزودهای مختلفی که به یکدیگر ربط پیدا می‌کنند به بررسی این موضوع می‌پردازد که چطور تغییرات سیاره می‌تواند روی مسائلی از جمله عشق، باور، کار و خانواده اثر بگذارد. 

Page Generated in 0/0065 sec