printlogo


کد خبر: 239371تاریخ: 1400/7/29 00:00
دوران سیاه امنیتی رژیم صهیونیستی ادامه دارد
حمله سایبری به قطب پهپادی اسرائیل

کمتر از 10 روز پس از رزمایش ارتش رژیم صهیونیستی برای آزمایش قابلیت مقابله با تهدید سایبری، یک حمله سایبری بخشی از دستگاه نظامی اسرائیل را هدف قرار داد. 
این در حالی است که ۲ روز پیش از حمله دیروز به یک شرکت اسرائیلی ساخت پهپادهای نظامی، ادامه سلسله عملیات سایبری علیه نهادهای این رژیم به درز اطلاعات حدود ۷میلیون نفر منجر شده بود. 
تارنمای تخصصی نظامی «اسرائیل دیفنس» دیروز اعلام کرد سامانه داخلی شرکت اسرائیلی «یو ویژن ایر» متخصص در ساخت پهپادهای «هیرو» بر اثر یک حمله سایبری دچار اختلال شده است. 
«یو ویژن ایر» نیز خود با تایید این خبر اعلام کرد با کمک یک گروه از کارشناسان امنیت سایبری در حال اصلاح اختلالات به وجود آمده است. طبق اعلام این شرکت اسرائیلی، هکرها درخواست پول کرده بودند اما این شرکت مدعی شد به خواسته آنها پاسخ مثبت نداده است. 
۲ ماه اخیر را می‌توان یکی از سیاه‌ترین مقاطع امنیت رژیم صهیونیستی در دوران معاصر برشمرد. از نیمه شهریور به دنبال معرفی رئیس جدید شاباک (سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل) توسط نخست‌وزیر جدید نفتالی بنت، تمام معیارهای امنیتی حاکم بر فلسطین اشغالی در حال سقوط است. فرار 6 مجاهد اسیر فلسطینی از امنیتی‌ترین زندان اسرائیل درست صبح روز عید «روش هاشانا» در سرزمین‌های اشغالی سرآغاز این دوره وحشت بود که با حملات مکرر سایبری به زیرساخت‌های مختلف اداری، مالی و بانکی رژیم صهیونیستی ادامه یافت. ابتدا سامانه‌های «وویسنتر» یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ارتباطی اسرائیل که به شرکت‌های فعال در حوزه بازرگانی خدمات ارائه می‌کند، فلج شد. از جمله این شرکت‌ها همچنین می‌توان به قطب رایانه‌ای آمریکایی- اسرائیلی «چک پوینت»، شرکت ارتباطی «پارتنر» (سابقا اورنج)، شرکت «اکسفون» ارائه‌دهنده خدمات تلفن همراه بین‌المللی و خدمات اینترنتی، «سیمیلار وب» ارائه‌دهنده خدمات آنالیز وب و شرکت «جیت» ارائه‌دهنده خدمات حمل‌ونقل اشاره کرد. پس از آن بود که فعالیت بانک «هپوعلیم» به خاطر هک شدن افزونه ارتباطی‌اش با مشتریان موقتا متوقف شد. متعاقبا حدود ۲ هفته پیش گروهی از هکرها پس از نفوذ به دانشگاه «بارایلان»، اطلاعات مربوط به اساتید و دانشجویان این دانشگاه را که عده‌ای از آنها مأموران اطلاعاتی و امنیتی بودند، به سرقت بردند. دوشنبه این هفته نیز اعلام شد گروه هکری «سنگ کانسیل» به زیرساخت‌های نهادهای دولتی رژیم صهیونیستی حمله برده و اطلاعات حدود ۷ میلیون نفر از شهروندان فلسطین اشغالی را ربوده و منتشر کرده است. در نهایت به رغم برگزاری هشتمین رزمایش ارتش عبری در هفته‌های اخیر برای مقابله با تهدیدات سایبری، یکی از مهم‌ترین قطب‌های اسرائیلی تولید پهپادهای پیشرفته نظامی یعنی شرکت «یو ویژن ایر» نیز مورد هجوم هکرها قرار گرفت!

Page Generated in 0/0063 sec