printlogo


کد خبر: 239379تاریخ: 1400/7/29 00:00
کارگزار جدید استقلال دیروز به صورت رسمی معرفی شد
کف قرارداد 500 میلیارد

سرانجام بزرگ‌ترین تحولی که آبی‌ها منتظرش بودند همزمان با نخستین بازی آنها در لیگ بیست‌ویکم مقابل تیم فوتبال هوادار رخ داد و شرکت «ایده‌پروران تبلیغ» به عنوان کارگزار جدید باشگاه استقلال معرفی شد. طی قراردادی میان مدیرعامل باشگاه استقلال و شرکت ایده‌پروران تبلیغ، این شرکت به عنوان کارگزار رسمی باشگاه استقلال معرفی شد. طبق این قرارداد کف تعهد کارگزار در فصل جاری ۵۰۰ میلیارد تومان است و در صورت افزایش درآمد کارگزار، باشگاه از این درآمدها سهم بالایی خواهد برد. گفتنی است ۱۵۰ میلیارد تومان از تعهد کارگزار مربوط به تبلیغات محیطی بازی‌های خانگی باشگاه استقلال است. مصطفی آجورلو در صحبتی که با بازیکنان استقلال داشت از آنها خواسته بود کمی مشکلات مالی را تحمل کنند تا باشگاه مجبور نشود با اسپانسری که مبلغ ناچیزی می‌دهد قرارداد ببندد و به نظر می‌رسد حالا به خواسته خود رسیده است. 
 
* خواننده موسیقی پاپ اسپانسر استقلال شد
باشگاه استقلال شرکت ایده‌پروران تبلیغ را به عنوان کارگزار جدید باشگاه معرفی کرد؛ شرکتی که رئیس هیات‌‌مدیره‌اش، خواننده پاپ مشهور است. مصطفی آجورلو که در بدو ورود به استقلال قرارداد‌های وب را به دلیل پایین بودن رقم پرداختی از سوی کارگزار، کنسل کرد و به دنبال اسپانسر جدیدی رفت که چند برابر کارگزار قبلی به استقلال پول بدهد، پس از تلاش نافرجام برای همکاری با اسپانسری که شرط حضورش همکاری مشترک با ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس بود، سرانجام ایده‌پروران تبلیغ را به عنوان کارگزار جدید معرفی کرد و مدعی شد کف تعهد آنها به استقلال 5 برابر رقمی است که کارگزار قبلی می‌پرداخت. اما کارگزار جدید کیست و چه پیشینه‌ای دارد؟ بررسی روزنامه رسمی شرکت ایده‌پروران تبلیغ نشان می‌دهد علی لهراسبی، خواننده مشهور پاپ رئیس هیات‌مدیره این شرکت است. علی لهراسبی کنار خوانندگی سال‌هاست در مشاغل تبلیغاتی فعالیت دارد و پیش از این مدیر شرکت تبلیغاتی ریحان فیلم بود. حالا علی لهراسبی، رئیس هیات‌مدیره شرکت ایده‌پروران تبلیغ است. مطابق نوشته روزنامه رسمی شرکت ایده‌پروران تبلیغ به شماره ثبت 170093 و شناسه ملی 10102125727، حسن عابدین، مدیرعامل این شرکت است و علی لهراسبی، رئیس هیات‌مدیره. لازم به ذکر است پیش از این علی عابدین و مهدی عابدین نیز جزو سهامداران و هیات‌مدیره شرکت بودند اما با خرید و جابه‌جایی سهام، تنها علی لهراسبی و حسن عابدین به عنوان سهامداران شرکت باقی ماندند. همچنین تعداد اعضای هیات‌مدیره شرکت نیز اسفند 1399 از ۳ نفر به ۲ نفر یعنی علی لهراسبی و حسن عابدین کاهش یافت. نکته جالب درباره لهراسبی اینکه او سابقه حضور در تیم فوتبال هنرمندان را دارد و در داربی هنرمندان عضو تیم هنرمندان پرسپولیس بوده است. باشگاه استقلال می‌گوید کف تعهد کارگزار در فصل جاری 500 میلیارد تومان خواهد بود و همچنین 150 میلیارد تومان از این مبلغ مربوط به تبلیغات محیطی بازی‌های خانگی باشگاه استقلال است. 
 
* ماجرای پیشنهاد 150 میلیاردی به استقلال چیست؟
مدیرعامل باشگاه استقلال در روزهای اخیر درباره تبلیغات محیطی این باشگاه با سازمان لیگ اتمام حجت کرده است. طی روزهای اخیر شرکت ایده‌پروران تبلیغ با ارسال نامه‌ای به باشگاه استقلال برای گرفتن تبلیغات محیطی این باشگاه به مدت 4 سال ابراز تمایل کرد. این شرکت بابت گرفتن تبلیغات روی پیراهن ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس کنار تبلیغات محیطی حاضر است مبلغ قابل توجهی به ۲ باشگاه پرداخت کند اما چون باشگاه پرسپولیس پیشنهاد اسپانسر مشترک با استقلال را نپذیرفت، این شرکت تنها برای استقلال فعالیت می‌کند. شرکت ایده‌پروران تبلیغ حاضر است برای گرفتن تبلیغات محیطی استقلال 150 میلیارد تومان به این باشگاه پرداخت کند. اما ماجرای این اسپانسر چیست؟ پیگیری‌ها نشان می‌دهد ظرف روزهای گذشته این شرکت فعال در حوزه تبلیغات با ارسال نامه‌ای به استقلال خواهان در اختیار گرفتن تبلیغات محیطی این باشگاه برای 4 سال شده است. شرکت ایده‌پروران تبلیغ مدعی شده بابت سال اول، برای تبلیغات محیطی 15 بازی خانگی استقلال 150 میلیارد به این باشگاه می‌دهد و برای سال‌های بعد این مبلغ رشد چشمگیری خواهد داشت. 
این موضوعی است که باعث شده مصطفی آجورلو در روزهای اخیر مذاکرات جدی با سازمان لیگ داشته باشد؛ جایی که مدیرعامل استقلال از مسؤولان این سازمان خواسته یا بابت تبلیغات محیطی دور زمین 100 میلیارد برای هر فصل به استقلال بدهند یا مجوز بدهند این باشگاه خودش تبلیغاتش را در اختیار بگیرد. بحث در اختیار داشتن تبلیغات محیطی بازی‌های لیگ برتر از سوی سازمان لیگ و نرسیدن درآمد آن به باشگاه‌ها، سال‌هاست مورد اعتراض است و حالا به نظر می‌رسد آجورلو قصد دارد انقلابی در این زمینه ایجاد کند و تبلیغات محیطی استقلال را در اختیار بگیرد. 

Page Generated in 0/0195 sec