printlogo


کد خبر: 239401تاریخ: 1400/7/29 00:00
اخبار

حمایت از خانواده زندانیان توسط کمیته امداد
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اعلام کرد ۸۲ هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش کمیته امداد هستند. به گزارش ایسنا، حسین خدرویسی در نشستی خبری درباره آخرین وضعیت خدمات ارائه‌شده به مددجویان در زمینه پرداخت مستمری، بیمه، جهیزیه و... با بیان اینکه کمیته امداد از بدو تاسیس تا به امروز از دورترین روستاهای محروم و مرزی تا شهرهای مرکز کشور پناه همه فقرا و نیازمندان بوده است، گفت: در حال حاضر طبق آخرین آمار، ۲ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۳۲۸ خانوار تحت پوشش هستند که از نظر بعد خانواری بیش از ۴۰ درصد یک نفره، بیش از ۳۰ درصد ۲ نفره و بیش از ۱۵ درصد ۳ نفره هستند. به گفته وی، حدود 91/47 درصد خانوارها ساکن نقاط شهری و 09/52 درصد ساکن نقاط روستایی هستند. وی در ادامه با بیان اینکه با سازمان زندان‌ها تفاهمنامه امضا کردیم که تمام خانواده‌های زندانیان نیازمند مانند مددجویان خودمان را تا آزادی سرپرست تحت پوشش درآوریم، خاطرنشان کرد: اکنون همه خانواده‌های نیازمند زندانیان تحت پوشش کمیته امداد هستند و همانند مددجویان خودمان از همه خدمات امداد تا آزادی سرپرست خانواده استفاده می‌کنند. در صورتی که سرپرست خانواده آزاد شود با پرداخت تسهیلات اشتغال، از آنها هم حمایت خواهیم کرد. خدرویسی در ادامه افزود: با بهره‌گیری از اطلاعات بانک‌های اطلاعاتی مختلف به منظور رفع همپوشانی با سازمان بهزیستی، تامین‌اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی و ایجاد سیستم استعلام وب‌سرویسی در نرم‌افزار جدید امداد هوشمند، به لحظه می‌توانیم مددجویان را پالایش کنیم و این اقدام مهم هم در سطح استان‌ها در حال انجام است. 
***
ضرورت ایجاد تحول اساسی در سیستم حمل‌ونقل عمومی پایتخت
معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران به ضرورت ایجاد تحولات اساسی در سیستم حمل‌ونقل عمومی پایتخت اشاره کرد و گفت: منابع دولتی در کنار منابع محدود شهرداری می‌تواند در ایجاد تحولات بزرگ در سیستم حمل‌و‌نقل عمومی نقش تعیین‌کننده‌ای ایفا کند. سید‌مجتبی شفیعی در ادامه ضمن تاکید بر لزوم استفاده از آخرین دستاوردها و تجارب جهانی گفت: برای رسیدن به استانداردهای جهانی در این زمینه حمل‌ونقل عمومی نیازمند تخصیص منابع ویژه هستیم که منابع شهرداری تهران بسیار محدود است. معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران با تصریح این نکته که موضوع حمل‌ونقل و ترافیک یک موضوع کلان حاکمیتی است، افزود: در سال‌های اخیر قیمت ناوگان حمل‌ونقل عمومی افزایش چشمگیری داشته است و انتظار می‌رود دولت به یاری شهرداری بیاید، چرا که طبق تجارب سال‌های گذشته هر زمان دولت توجه ویژه‌ای به حوزه حمل‌ونقل داشته است شاهد تحولات مثبتی بوده‌ایم. شفیعی با اشاره به اینکه سیاست‌های تشویقی می‌تواند در فرهنگ استفاده از حمل‌ونقل عمومی تاثیر‌گذار باشد، گفت: امر فرهنگسازی در این حوزه نباید به یکسری اقدامات تبلیغی صرف محدود باشد، بلکه طبق تجارب موفق جهانی ایجاد انگیزه‌های اقتصادی بیش از هر چیز در تشویق افراد جامعه به استفاده از حمل‌ونقل عمومی نقش دارد. 
***
جمع‌آوری بخاری‌های نفتی از مدارس
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه طی این سال‌ها به همت همه تلاشگران عرصه مدرسه‌سازی، کارهای بزرگی انجام شد، گفت: برچیدن مدارس خشتی و گلی، عبور موفق از بحران زلزله کرمانشاه و سیلاب گسترده سال ۱۳۹۸ در چند استان، جمع‌آوری بخاری‌های نفتی مدارس، ساماندهی سیستم‌های گرمایشی مدارس و تعیین‌تکلیف و تأمین اعتبار پروژه‌های نیمه‌تمامی که سال‌ها رها شده بودند، از جمله کارها و دستاوردهای مهمی بود که به نتیجه رسید. مهراله رخشانی‌مهر ضمن قدردانی از حمایت ویژه سرپرست وزارت آموزش‌و‌پرورش از برنامه‌های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، گفت: یکی از مواردی که در این دوره مدیریتی با جدیت دنبال شد برنامه‌ریزی و فعالیت اجرایی مجموعه، بر اساس برنامه‌ریزی‌ مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش‌و‌پرورش و زیرنظام «تامین فضا، تجهیزات و فناوری» است. رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: «سلامت کاری» از ویژگی‌ها و دستاوردهای ارزشمند مجموعه نوسازی مدارس است و این مهم نشانگر دقت نظر و تعهد بالای اخلاقی همکاران است. وی همچنین با قدردانی از حمایت ارزنده و گسترده جامعه خیرین مدرسه‌ساز، اعتماد خیرین را سرمایه پرارزش و دیرینه سازمان نوسازی مدارس دانست و خاطرنشان کرد: این حجم مشارکت گسترده و همدلانه خیرین مدرسه‌ساز بود که سازمان برنامه و بودجه را درباره افزایش اعتبارات و تخصیص ردیف پروژه‌های مشارکتی متقاعد کرد و شاهد جهش اعتبارات مدرسه‌سازی در سال‌های اخیر بودیم. 
***
ورود شورای شهر به ترافیک این روزهای تهران
عضو کمیسیون حمل‌و‌نقل شورای شهر تهران از مهلت ۷ روزه شورای شهر تهران به معاونت حمل‌و‌نقل برای بررسی ترافیک پایتخت خبر داد. علی‌اصغر قائمی درباره وضعیت ترافیک این روزهای تهران با بیان اینکه وضعیت ترافیک برای ما نیز سوال‌برانگیز است به گونه‌ای که بعد از آنکه دقایق طولانی در ترافیک مانده‌ایم می‌بینیم هیچ مانعی وجود ندارد که موجب بروز این ترافیک شود، گفت: جلسه‌ای با مسؤولان شرکت کنترل ترافیک در شورای شهر برگزار کردیم و از آنها خواستیم درباره وضعیت و چرایی ترافیک تهران توضیح دهند. رئیس کمیته هوشمند‌سازی حمل‌و‌نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه مسؤولان اجرایی معاونت حمل‌و‌نقل اعلام کردند که مهلتی برای بررسی نقشه‌ها، آمار تردد و دوربین‌ها لازم دارند، افزود: به همین دلیل به آنها فرصت یک هفته‌ای داده شد تا ضمن تحلیل داده‌ها و نقشه‌های ترافیکی تهران درباره چرایی این ترافیک به ما توضیح دهند. قائمی در پاسخ به این سوال که آیا زمان طرح ترافیک افزایش می‌یابد یا نه؟ گفت: به نظرم در اصل طرح ترافیک باید بازنگری شود اما اینکه طرح ترافیک چه تغییری باید داشته باشد، سوالی است که باید شورای عالی ترافیک به آن پاسخ دهد. 

Page Generated in 0/0130 sec